A 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a Honda CR-V hibrid prototípusa
A szériagyártású CR-V Hybrid a Honda első elektromos szabadidő-autójaként érkezik majd az európai piacra.
A legnagyobb példányszámban eladott, egyben a világ legnépszerűbb SUV-jaként számon tartott szabadidő-autó lesz az első európai Honda, amelyhez hibrid hajtásláncot kínál a márka. A CR-V Hybrid Prototype-ban alkalmazott i-MMD rendszer (Intelligent Multi-Mode Drive azaz intelligens, több üzemmódban használható hajtás) több erőforrást is magában foglal. Az alapot a Honda 2.0 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú, benzines i-VTEC motorja adja, ami azon túlmenően, hogy mozgatja az autót, elektromos energiát is termel. Ehhez társítottak két villanymotort, az egyik a hajtásba segít be, a másik generátorként áramot termel. Ez a hibrid konfiguráció nem igényel hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátviteli rendszer továbbítja a kerekekre, egyedülállóan kifinomult és páratlanul egyenletes teljesítménnyel, illetve nyomatékkal segítve a kényelmes és biztonságos közlekedést.
Az i-MMD rendszer ultramodern vezérlőegysége minden forgalmi helyzetben képes megítélni, hogy benzinnel vagy árammal hatékonyabb-e éppen az autózás. Automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül kapcsolgat az EV Drive (elektromos), a Hybrid Drive (hibrid) és az Engine Drive (benzinmotor) üzemmód között. EV Drive állásban a villanymotor kizárólag az akkumulátorokból nyeri az energiát, tehát az autó egyáltalán nem bocsát ki károsanyagot. Hybrid Drive esetén a benzines erőforrás hajtja az áramtermelésért felelős generátort és ez biztosítja az elektromosságot az autót mozgató villanymotornak. Ilyenkor a többletenergiát az akkumulátorok töltésére fordítja a rendszer. Ha az Engine Drive program fut, a belső égésű motor hajtja a kerekeket, a villanymotor csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a vezető erőteljesen gyorsít, azaz maximális teljesítményre van szüksége. Városi környezetben általában a Hybrid Drive vagy az EV Drive üzemmód aktív, míg autópályán az Engine Drive gondoskodik a hajtásról.
A Hybrid Prototype karosszériája is még kifinomultabb és sportosabb lett. Az új kocsitest szélesebb, magasabb, hosszabb és jóval modernebb, amiben nagy szerepe van a megnövelt, erőteljesebb összhatást garantáló kerékjárati íveknek, valamint a nagyobb felniknek, illetve abroncsoknak is. Az egyedi formájú fényszórók révén már új Honda-arculathoz igazodik az új CR-V orr-része is.
A hibrid modell mellett a 2018-as CR-V a Honda 1.5 literes, benzines VTEC TURBO erőforrásával is rendelhető lesz, ehhez hatfokozatú manuális vagy folyamatosan változó áttételű automata váltót (CVT) kérhetnek a vásárlók. Dízelmotoros változat nem lesz az európai piacon.
A Honda CR-V Hybrid szabadidő-autó hivatalos európai bemutatójára 2018 elején kerül majd sor.
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen