SsangYong Korando 2.2 e-XDI - egy terepen is haladó hagyomány

A Korando a legrégebbi, immár 40 éves koreai autómárka és ezt a Guinness Book of Records is jegyzi. Az első, még a legendás Willys Jeep alapjaira épült Korando-t 1974-ben kezdték gyártani.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2017 SsangYong Korando

A SsangYong gyár, Korea legrégebbi autógyártója több mint 60 éves történelme során hagyományosan a 4x4-es hajtású járművek gyártására specializálódott. A legújabb Korando modell ezt a 60 éves tapasztalatot sűríti magába, mégis aki 2018-ban a Korando korábbi, Jeep-re emlékeztető formavilágát keresi, csalódni fog. Miközben az új modell megtartotta a régi terepjáró-tulajdonságait, napjaink egyik legformásabb SUV-ja lett. A 22,6 fokos első, illetve 28,3 fokos hátsó terepszög arra utal, hogy az új Korando versenytársaitól eltérően nem személyautóból átvett platformra, hanem kifejezetten terepjárónak épült.

Az új modell elsősorban tágas utasterével emelkedik ki kategóriájából, de belső kialakítása is számtalan olyan új megoldást tartalmaz, mely az utasok maximális kényelmét és a csomagtér széles körű variálhatóságát biztosítja. A hátsó üléssor támlája 5 fokozatban dönthető és egy mozdulattal 60-40 arányban vagy akár teljesen a padlóba süllyeszthető. Az AWD változatok esetében is teljesen sík hátsó padló bőséges lábteret, és így megfelelő kényelmet nyújt mindhárom hátsó utasnak. Rendkívül jól variálható csomagtere alaphelyzetben 486 literes, 40%-ban döntött hátsó üléssel 814 literesre, 60%-ban döntött hátsó üléssel 984 literesre, teljesen síkba döntött hátsó ülésekkel pedig 1312 literesre bővíthető.

A lényegi újdonságok között említhetjük a sportosabb kialakítású frontrészt, és az autó karakteréhez harmonikusan illeszkedő, szintén megújult, LED-es helyzetjelzővel kiegészített hátsó traktust. Elöl a projektoros, xenon fényszórók LED-es nappali menetfénnyel vannak kombinálva.

A motortérben található alacsony fogyasztású, csendes és rendkívül nyomatékos közvetlen befecskendezéses, változó geometriájú 2.2 e-XDI turbodízel motor ugyanaz, ami a nagy testvért, a Rexton-t is hajtja. A 178 lóerős, ún. "Low End Torque" dízel változat a 400 Nm-es csúcsnyomatékát már a leggyakrabban használt 1500-2800/perc-es fordulatszám-tartományban leadja és kategóriájában egyedülálló módon már 1000 ford/perces-es fordulatszámon is 218 Nm nyomatékot produkál. A 2 tonnás vontatási kapacitása szintén kiemeli a kategória más modelljei közül.

Normál útviszonyok esetén a motor az elektromágneses tengelykapcsolóval ellátott, teljesen automatikus működésű Active AWD összkerékhajtáson át a kisebb üzemanyag fogyasztás érdekében 100%-ban az első kerekeket hajtja. Amint az útviszonyok romlanak és a rendszer valamelyik kerék megcsúszását érzékeli, az elektronikus vezérlőegység a másodperc tört része alatt a hátsó kerekekhez irányítja a szükséges nyomatékot. Különösen nehéz terepen az AWD Lock funkció bekapcsolásával 50-50% arányban fixre zárható a nyomatékelosztás az első és hátsó tengelyek között.

Az aktív és a passzív biztonság elérése láthatóan főszerepet kapott a vezetést támogató rendszerek összeválogatásánál. Az ESP rendszer azonnal beavatkozik, ha valamelyik kerék megcsúszik, illetve a jármű alul- vagy túlkormányzottságát érzékeli. E rendszer részét képezik az ASR kipörgésgátló, az EBD automatikus fékerő elosztó, az ABS blokkolásgátló és az ARP aktív borulásgátló. A HSA hegymenet vezérlő (visszagurulás-gátló) meredek úton történő elindulás esetén 2 másodpercig fékezi az autót, hogy megakadályozza a visszagurulását. A BAS-ESS vészfékezés jelző vészfékezés vagy az ABS aktiválódása esetén az elakadásjelző bekapcsolásával figyelmezteti a hátulról közeledő járműveket.

A műszerfalhoz kapcsolható kényelmi szolgáltatások közül érdemes kiemelni az olyan műszaki alapú "kényeztetéseket", mint a külső tükrökbe épített üdvözlő fény, a hűtőrácsba épített, parkolást segítő radar és az első kamera, a Bluetooth telefonvezérléssel kombinált audio rendszer, a fűthető ablaktörlő lapátok, az USB és HDMI csatlakozók, a becsípődés érzékelővel ellátott napfénytető, valamint a fűthető, a jármű zárásakor automatikusan becsukódó külső tükrök.