Hyundai i30 N TCR, i30 N és i30 Fastback - új modell új arccal, de ráncfelvarrás nélkül!

Michelisz Norbert versenyzői szerződést kötött a Hyundai Motorsporttal, mostantól ő a Hyundai Magyarország nagykövete, a márka hazai arca.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Video 1: Hyundai i30 N TCR, Video 2: i30 N és Video 3: i30 Fastback

A világbajnokságon második helyezést elért pilótát választotta az Év Autóversenyzőjének a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ), a nem olimpiai sportágakat tömörítő Nemzeti Versenysport Szövetség, a Forbes hazai kiadása pedig az ország legértékesebb férfi sportolójának tartja. A TouringCarTimes mértékadó, nemzetközi szakportál szerint ő volt a világ legjobb túraversenyzője 2017-ben. Norbi idén a gyár hivatásos pilótájaként, egy i30 N TCR-vel száll be a küzdelembe a Világkupa (WTCR) bajnoki címéért.

- Megtisztelő, hogy a Hyundai magyarországi képviselete is értéket látott bennem, és a márka hazai arcának választott. Számomra a márka versenysportban elért eredményei nagyon imponálóak, és itt nemcsak a túraautós projektre gondolok, hanem a rallye VB-re is. A márka pilótái tavaly nem voltak messze a világbajnoki cím megszerzésétől sem, idén pedig vezetik az egyéni és a gyártói pontversenyt is, Thierry Neuville révén pedig legutóbb Svédországban győztek. A versenypályán elért sikereinek köszönhetően hamar magaménak éreztem a márkát, így ezentúl boldogan képviselem. Remélem, év végén egy bajnoki címmel tudjuk megkoronázni ezt az együttműködést! - nyilatkozta Norbi, amikor aláírta a szerződést.

Michelisz Norbert az április 7-8-án, Marokkóban rajtoló világkupa-szezonban egy Hyundai i30 N TCR típusú versenyautót vezet majd a BRC Racing Team színeiben. A versenyautó utcai változata nálunk is kapható. A Hyundai i30 N-t a tekintélyt parancsoló, 275 lóerős motorja és a Nürburgringen tesztelt, nagy sebességű kanyarvételi képessége sportos kocsivá teszi, igazi versenyautós élményt hoz vezetőjének a mindennapokba. Az importőr tervei szerint az i30 mellett más modellekből is forgalomba kerül Magyarországon az N-szériás, azaz a sportos változat.

Az i30 modellcsalád új tagjaként nemrégibenn debütált az i30 Fastback is. Ennél a változatnál a futóművet 15%-kal keményebbre hangolták, az autó a kompakt i30-nál 30 mm-rel alacsonyabb (1425 mm) és közel 12 centivel hosszabb, vagyis 446 cm hosszú. A családi használathoz az ötajtós kialakítás nagyon jó variálhatóságot tesz lehetővé. A hatalmas ötödik ajtó megkönnyíti a nagyobb tárgyak bepakolását a csomagtartóba, amely a hosszabb hátsó túlnyúlás miatt 395-ről 450 literesre nőtt. A tengelytáv maradt 2,65 méter.

Ami a motorokat illeti, a belépő szintet a márka 1.0 literes, háromhengeres 1.0 T-GDi turbómotorja jelenti 120 lóerővel és 171 Nm csúcsnyomatékkal, a második szint a 140 LE-s, négyhengeres benzines 1.4 T-GDi, 242 Nm nyomatékkal. Szériában mindkét motorhoz hatfokozatú kéziváltó jár, de az erősebbhez hétsebességes, duplakuplungos automatát is lehet kérni.

A biztonsági asszisztensek közül alapáron jár a vészfékrendszer, a fáradtságérzékelő, az automatikus távolsági fényszóró és a sávtartó asszisztens is, de felárért adaptív tempomat és keresztirányú forgalomfigyelő rendszer is rendelhető. A fedélzeti multimédiás rendszer megbirkózik az Android Auto és az Apple CarPlay szolgáltatásokkal is.