Add to Google    RSS

2017 Peugeot 3008 - először lett kompakt SUV az Év Autója!

Piaci bevezetése óta a Peugeot 3008 SUV több mint 38 nemzetközi díjat kapott, köztük tavaly a nagy presztízsu európai "Car of the Year 2017" díjat is elnyerte.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2017 Peugeot 3008

A 2017-es genfi Autószalon sokáig emlékezetes esemény lesz a Peugeot-t, a Citroën-t és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA-csoport történetében. Márciusban a Palexpo konferencia-központban jelentették be, hogy a General Motors 1,3 milliárd euróért (kb. 400 milliárd forint) eladja veszteséges európai autógyártó érdekeltségeit a francia PSA konszernnek. A megállapodás értelmében a franciák tulajdonába került az Opel/Vauxhall márka és ezzel Európa második legnagyobb autógyártója lett az immáron francia-német PSA-Opel konszern.

A másik nagy sikert az jelentette a Peugeot-nak, hogy az Év Autójának választották a 3008-as modellt és ezzel először nyerte el a "Car of the Year" címet kompakt SUV! A 2017-es Év Autója elsősorban dinamikus menettulajdonságaival, vonzó külsejével, felszereltségével és a Peugeot i-Cockpit®-tal fémjelzett belső terével váltotta ki a zsűritagok elismerését.

A kompakt SUV modell bevezetésével a Peugeot tulajdonképpen az európai piac gyorsan növekvő igényeire válaszolt, teljesen újradefiniálva a kategóriát. A 3008-as szintén a PSA népszerű, 5-ajtós platformjára épül, mégis nagyobb és tágasabb, mint elődje. A robusztus karosszéria jó alap volt a remek külső dizájnhoz. Feltűnő hűtőráccsal kombinált, hosszan előre nyúló motortér, offroad-betétes köténylemez, csaknem függőleges hátfal és nagy kerekek - ez a kompakt SUV receptje a Peugeot-konyhán.

Az ergonomikusan kialakított utastér elöl-hátul tágas, a nemes anyagokból, többek között szürke tölgyből, selyemfényű krómozott acélból készült burkolatok, az Alcantara® vagy a réz árnyalatú, díszvarrott Nappa* kárpit minősége igényes odafigyelésre utal. A csomagtér arányos az autó méretével. A belső tér kialakítása, a szép, a gépkocsi vezetőjének igényei szerint kialakított, konfigurálható műszerfal a vezetési komfortot erősíti. Az un. i-Cockpit® a kicsi, lapított kormánykerék mögött tulajdonképpen két részből, egy kisebb, funkciógombokkal ellátott, kormány feletti, személyre szabható digitális kijelzőből és egy 8 hüvelykes kapacitív érintőképernyőből áll.

A motorok választéka széles, az 1.2 PURETECH 130 LE benzinestől kezdve a 2.0 BLUEHDI EAT6 180 LE dízelig többféle hajtás közül választhatunk. A kisebb teljesítményű motorok az ACCESS, ACTIVE és ALLURE felszereltségi szintekhez, a nagyobbak illetve a dízelek a GT LINE és a GT modellekhez rendelhetők. A motorok manuális vagy automata váltóval kombinálhatók.

A jövő ígérete egy benzines plug-in hibrid és az összkerékhajtás is.

Összkerék-hajtású modell ugyanis jelenleg még nincs, de a terepjárós jegyekkel rendelkező, magas építésű családi autót a potenciális off-road képességei, a 22 cm-es hasmagasság - az opcionális M+S gumikkal -, az úttalan utakra is a továbbfejlesztett kipörgésgátlónak (Advanced Grip Control) köszönhetően sokoldalúvá teszik. A középkonzolon elhelyezett kapcsolóval a legnehezebb útviszonyokhoz is választható üzemmód. Különösen hasznos funkció a lejtmeneti vezérlő (Hill Assist Descent Control), amellyel a legmeredekebb lejtőn sem kell a vezetőnek beavatkozni, a motor és a fék "magától" teszi a dolgát.

Ma már szinte nem létezik olyan új autó, amelyet ne lehetne valamilyen mobiltelefonos előkészítéssel megrendelni. A Peugeot 3008-ban a MirrorLink funkció az alapfelszerelés része, ez használja képernyőként a telefon helyett az autó beépített nagyméretű kijelzőjét.

A vezetéssegítő felszereltség részeként részben széria, részben rendelhető az aktív vészfékezés ráfutáskor (Active Safety Brake & Distance Alert), a sávelhagyásra figyelmeztető (Lane Departure Warning), a holttérfigyelő (Active Blind Spot Monitoring), a vezető éberségét figyelő rendszer, az adaptív távolsági fényszórók, és a sebességkorlátozásokat figyelő rendszer.

A Peugeot-nál az ínyenc vezetőkre is gondoltak, az első ülések masszírozó funkcióval is rendelhetők, a csomagtérajtó a kéz használata nélkül is nyitható, de rendelhető 360 fokos kamera nézet, aktív parkolássegítő, teljes LED-es világítás és így tovább...

Ha már csak az hiányzik, az autó csatlakozójáról menet közben fel lehet tölteni az elektromos rollert vagy a kerékpárt is.

Tíz autóból három már szabadidőautó (SUV) nálunk is. Akár tetszik, akár nem, ez a kategória elárasztotta a piacot, a kérdés mára csak az, mennyire tud egy-egy gyártó a többitől különböző autót fejleszteni, ami aztán a vásárlóknak is tetszik. A 2017-es Peugeot 3008-assal ez jól sikerült.