Add to Google    RSS

Honda Jazz 1.5 Dynamic 18 NAVI 6MT - optikai izomautó, dzsesszes felhangokkal

A Civic Type R teremtette stílus a Jazz-nek is előnyére vált. Nem véletlenül kedvelik a hölgyek, mert olyan, mint az eszményi női cipő. Kívül 35-ös, belül 41-es!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2018 Honda CR-V

Talán nem udvariatlanság, ha azzal kezdjük: a Jazz nemcsak megnőtt, de férfiasabb is lett. Az izmosabb, vonzóbb külső természetesen előnyére vált a világ egyik legkedveltebb "csajszis" autójának, hiszen tervezői az első lökhárítótól kezdve, a LED-es fényszórókon és a hűtorácson át egészen a csomagtérajtóig minden porcikáján frissítettek és ettől még "dzsesszesebb" lett. A mostani ráncfelvarrás eredményeként a Honda-család jelenlegi "arca", a Solid Wing Face nemcsak az autó külső megjelenésén domináns, de ott van a beltérben is. Attól, hogy az autó 185/55 R16-os gumikon és feketére fújt könnyűfémfelniken gördül, sokkal jobban néz ki, a futóműve pedig köszönhetően az új kerékfelfüggesztésnek, sportosabb lett.

A Jazz belső terének tervezésekor nem sok kompromisszumot kötöttek a japánok. A műszerfal, a megújult kárpitozás és a kezelőszervek kidolgozása egyaránt kimagasló, prémium minőségről árulkodnak. A bevezetőben nem véletlenül írtuk, hogy az autó olyan, mint az eszményi női cipő, azaz kívül kicsi, belül nagy. A Jazz közel 4 méter hosszú, ami ebben a kategóriában szokványosnak mondható, viszont a csomag- és a beltérben a helykínálat sokkal nagyobb, mint amennyinek kívülről látszik. Elég beleülni és máris megtapasztaljuk, hogy a "mini-egyterű" fej- és lábtere hihetetlen méretű, amelyet még tágasabbá tesz a HR-V-ből átvett Magic Seats ülésrendszer. A "varázsülések" egy igazi dzsesszes felhang a kis autóban! Nagyon praktikus, szintén "dzsesszes felhang", hogy az ajtók derékszögig nyílnak! Kategóriájában egyedülálló, hogy a hátsó ülések üléslapjai mindkét oldalon felhajthatóak és a poggyászok mennyiségétől és alakjától függően számos pozícióban rögzíthetők. A gyár szerint keresztben akár egy bicikli is elfér (persze első kerék nélkül!) A hátlapok 60:40 arányban szintén lehajthatók, teljesen egy szintbe hozhatók a csomagtartó padlójával. A csomagokat alaphelyzetben 354 liternyi térbe pakolhatjuk, de a csomagtér lehajtott ülésekkel 897 illetve 1314 literre(!) is növelhető. Az anyósülés ledöntésével a rendelkezésre álló tér teljes hossza 2,480 mm, illetve 1,280 mm magas lehet. A nagy csomagtérnek "ára" van, a manapság már bevált szokás szerint csak egy defektjavító készlet van ott, ahol a pótkereket szoktuk keresni... De a helye megvan! "Dzsesszes felhang", hogy az üzemanyagtank az anyósülés alá került, ezzel is nagyobb lett a csomagtér!

A külső megjelenés méltatását érdemes az autó hátuljánál kezdeni. Rendkívül feltűnő a tetőspojler és a "diffúzor", amely nemcsak félelmetessé teszi, de jól mutat rajta a Type R-tol átvett piros csík is. Ugyanez a csík fut végig az első spoileren is. A csík a beltérben varrás formájában jelenik meg, az ülések, a sebváltókar, a kormány kárpitozása is kapott egy-egy színes díszítő fércet. Nem lehet viszont őszinte a mosolya annak a vásárlónak, aki ehhez a viszonylag magas felszereltségi szinthez is csak manuális klímát kap a (sajnos nem kevés!) pénzéért. Hamis lesz a "dzsesszes felhang" akkor is, amikor a vevő először szembesül azzal a csúszkával, amellyel a kabin belső szellőzését lehet szabályozni...

A Honda CONNECT szórakoztatóelektronikai- és információs rendszer a műszerfalba épített 7"-os táblagépet használja és egy - kissé idejét múlt (más szóval elavult) - Androidos alkalmazással telefonról is működik. A külön rendelhető navigáció szintén ezen a képernyőn jelenik meg. A menürendszert nem igazán a pályakezdő nyugdíjasoknak találták ki, dehát azok okostelefont sem vesznek. Az ADAS aktív és passzív biztonsági berendezések sora hosszú, kezdve a Lane Departure Warning (LDW) sávelhagyásra figyelmeztető jelzéstől a Traffic Sign Recognition (TSR) táblafelismerő rendszerig.

A dzsesszes felhangok közül is kiemelkedik az új Euro 6-os, 1.5-ös, 130 lóerős i-VTEC szívó benzinmotor. Ezt a motort csak a Dynamic felszereltséggel lehet megvenni, de van egy 102 lóerős, 1.3 i-VTEC benzinmotoros, takarékosabb változata is, Trend vagy Elegance felszereltséggel. Az 1.5-ös fogyasztása nagyjából megegyezik a gyári adatokkal. Az alacsonyabb fogyasztásban nem kis szerepe van a Start&Stop rendszernek. Ez leállítja a motort dugóban vagy tilos jelzésnél és újraindítja, amint a vezető a gázpedálra lép. Alapfelszerelés a tempomat, az automatikus fényszóró-beállítás és a ráfutásos ütközéseket kizáró City-Brake Active biztonsági rendszer. Szintén a biztonsági rendszer része és a vezetőt a követési távolság tartására figyelmezteti a Forward Collision Warning (FCW) jelzőfénye.

A hatsebességes manuális 6MT váltó a Hondától megszokott módon rövid úton kapcsol és precízen jár. Csak halkan jegyezzük meg, hogy van egy hétfokozatú, folyamatosan változó áttételű CVT-váltós verzió is, de ez már egy másik teszt témája lesz...

A 2017 Frankfurt Motor Show-n bemutatott Honda Jazz sikere tartósnak tűnik, szerencsére alapvető erényeit megtartották a 2018-as modellnél is.