2018 Hyundai KONA 1.0 T-GDI 2WD Style - tervezd meg a saját stílusod!

Mint tudjuk, a KONA a részletekben rejlik! A merész, fiatalos dizájn a belga Luc Donckerwolke munkája, aki a Hyundai nagy szerencséjére 2017 óta a Chief Design Officer a márkánál.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2018 Hyundai KONA

Ami elsőre szembetűnik, az a KONA vagány külseje, ami nemcsak vonzza a szemet, de szinte kívánja az élénk színeket is. Erre épül az autó értékesítési stratégiája: a színválasztóval saját, személyre szabott, egyéni stílusú autó tervezésére bíztatja fiatal vásárlóit! A tesztautó ugyan Chalk White fehérben pompázott, de a SUV-ot összesen 10 alapszínben lehet megrendelni, köztük olyan inyencségek csábítanak, mint a Sötét Lovag (Dark Knight) vagy a Kék Laguna (Blue Lagoon). Az autó "kétszínű" is lehet, az alaphoz képest más színű tetővel is rendelhető.

A KONA kétségtelenül leghangsúlyosabb része az eleje. Nem nehéz megtippelni, hogy az elkövetkező modellek is ezt a formatervet követik majd. A "többszintes" lámpák, a mélyre költöztetett fényszóróval igazán Luc Donckerwolke-hoz méltó dizájn - betömte a kamu légbeömlőt és egy karakteres lámpatestet épített be a vékony felső lámpa alá. Legalul középen vannak a ködlámpák. A KONA-ban természetesen LED-es a nappali menetfény (DRL), a full LED-es Intelligens Távolsági Fényszórókat (Intelligent Light System, ILS) Statikus Kanyarkövető Fényszóróval (Fixe Bending Light, FBL) kombinálták. A keskeny felső burában a nappali világítás mellett az irányjelző is helyet kapott. Hátul ugyan valamivel konzervatívabb lámpaelrendezést választottak, de ami bejött elöl, bejött hátul is: a LED-es lámpák felül vékonyak, ezek a helyzetjelző és a féklámpák, alul pedig szürke műanyagba foglalták az irányjelzőt, a köd- és a tolatólámpát.

A KONA belterével már kevésbé "játszott" a fődizájner és talán nem sértő, ha azt állítjuk, hogy kisebb módosításokkal az Hyundai i30 műszerfala "reinkarnálódott" a KONA-ban. Ennek ellenére a testreszabás, a "Te adod a stílusát! Merj különbözni!" szlogen a beltérben köszön vissza leginkább. A más autókban megszokott "unalmas" műszerfalat és az üléseket a KONA-hoz négy különböző színnel díszítve lehet megrendelni. A Bright Orange, a Red Hot, a Lively Lime és a Classic Gray szín a légbeömlők keretében, a sebességváltó, a motor indítógombjának gyűrűjén valamint az ülések és a kormánykerék varrásán dobja fel az utasteret. Az igazi csúcs a piros biztonsági öv - de Lively Limeben és Bright Orange is kérhetjük! A Krell márkájú prémium hangrendszer nagyot szól, ütősek a mélyek, csilingelnek a magasak, ezen tényleg sokat dolgozhattak az akusztikai tervezők. A műszerfal közepébe beépített 8-hüvelykes érintőképernyő minden infót könnyen elérhetővé tesz Apple CarPlay™ és Android Auto™ támogatással, integrálja a 3D-s navigációt, a média- és a fedélzeti kommunikációs lehetőségeket. Ingyenes, hét éves LIVE Services előfizetés jár a valós idejű szolgáltatásokhoz, amelyek forgalmi, időjárási, sebességmérési és POI (hasznos helyekre vonatkozó) információkat adnak az autó mozgása közben is.

Az 1.0 literes, háromhengeres 120 lóerős T-GDi Euro 6-os turbo benzinmotor kissé hangos, de jól mozgatja az 1,3 tonna körüli kasznit, a 172 newtonméter maximális nyomatékot már 1500/perc-től leadja. A fogyasztást elektronikusan vezérelt turbónyomás szabályzó szeleppel ellátott turbófeltöltő javítja, ettől lesz gyorsabb a gázpedál reakciója és nagyobb a nyomaték már az alacsonyabb fordulatszám tartományban is. A KONA végsebessége a gyár szerint 181 km/h, 12 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A gyári adat szerinti 5,2 liter/100 km-es kombinált városi/országúti fogyasztást kis odafigyeléssel sikerült produkálni.

A GDi injektor egyedülállóan magas, 200 baros befecskendezési nyomása nemcsak a fogyasztást javítja, de tisztább égést biztosít és ezzel csökkenti a károsanyag kibocsátást. Ehhez a motorhoz egyébként elsőkerékhajtás és 6 sebességes M/T váltó jár, amelyet szintén takarékosabb üzemre optimalizáltak. Aki automatát szeretne, kénytelen lesz a nagyobbik, már négyhengeres 1.6-os turbómotort választani, azt már hétsebességes, duplakuplungos automata váltóval is szállítják.

A vezetést hivatott megkönnyíteni a head-up display, ezen közvetlenül a látótengelyben jelennek meg olyan fontos információk, mint a sebesség, a navigációs utasítások és a figyelmeztető jelzések. Szerencsére ki lehet kapcsolni, ha a vezető szívesebben néz ki a fentiek nélkül a szélvédőn.

Egészen elbűvölő a KONA hatalmas láb- és fejtere és megfelelő a 361 literes csomagtere is. A hátsó ülések egyetlen mozdulattal előre dönthetők, ezáltal a raktér 1143 literre bővíthető.

A teszt során a legizgalmasabb kihívás a Hyundai SmartSense-el felszerelt ADAS vezetéstámogató rendszer próbája volt. Igazi sikerélményt jelentett, hogy egyetlen út során sikerült kipróbálni a gyalogosfelismerő móddal kibővített autonóm vészfékezőrendszert (FCA), az aktív sávtartó rendszert (LKA), a sávváltás asszisztenssel kombinált holttér-figyelőt, a full LED világítási technológiát a távolsági fényszóró asszisztenssel (HBA), a mögöttes keresztirányú forgalom felügyelőt (RCWW) és a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszert (DAW). Még felsorolni is sok, nem? A KONA dícséretére legyen mondva, minden úgy működött, ahogy a gyári ismertetőben leírták.