Visszatért a KAMAZ - az oroszok már újra a spájzban vannak!

A Duna Autó Zrt. mostantól tíz, az európai szabványoknak megfelelő, EURO 6-os motorral szerelt KAMAZ modellt forgalmaz.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
KAMAZ 4326

A KAMAZ márka óriási hagyományokkal rendelkezik Magyarországon, 1976-tól számos platós és billenőplatós változata volt nálunk forgalomban. A Volán TEFU telephelye és a műhelyek a Duna Autó jelenlegi óbudai területén működtek, itt szervizelték az ország 600 KAMAZ teherautóját.

"Akár sorsszerűnek is tekinthető, hogy közel 40 évvel később ugyanerre a telephelyre tér vissza a megújult KAMAZ. Akkoriban itt mindig 2-300 teherautó állt és amikor ezek egyszerre elindultak, fekete füst borította be a környéket. A teherbíró képességük már akkor is fantasztikus volt, ezekkel hordták el a metróépítés során a metróalagutakból kitermelt összes földet." – így emlékszik vissza Ormos István, a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója, aki akkoriban a Volán TEFU műszaki vezetője volt.

Való igaz, ez a "nagyvas" már nem ugyanaz, mint ami a régi volt, de nemcsak a КАМАЗ-ból lett KAMAZ... A tradicionálisan robusztus kivitel és az "árkon-bokron-átmegy" tulajdonságok megmaradtak, de emellett ma már modern, 290 és 320 lóerős, EURO 6C besorolású angol Cummins motorokkal és német ZF váltókkal szerelve szállítják a teherautókat hozzánk és az európai piacra. A járműveket az Európai Unió területén belül, Litvániában, a tatárok lakta Naberezsnije Cselni-ben szerelik össze, a gyár kapacitása 71 000 jármű évente. Szívós, jó minőségű, időtálló teherautók ezek, amelyek továbbra is komoly árelőnnyel bírnak a nagynevű nyugat-európai gyárak termékeivel szemben, - ráadásul alacsony üzemeltetési költségekkel. A teherautók minőségére garancia, hogy a márka legnagyobb résztulajdonosai a Rostec Corporation és a Daimler AG.

A KAMAZ-ok "oroszosan" könnyen karbantarthatók és megbízhatóan helyt állnak a legnehezebb időjárási és terepviszonyok között is. A gyár kínálata különösen bőséges az off-road változatokban. Ezek a járművek kiválóan alkalmasak a nehezen megközelíthető helyeken, pl. a bányaiparban, az erdő- és mezőgazdaságban, fakitermeléskor illetve az építőiparban történő munkavégzésre. A hazai választékot fülkés-alvázas és billenőplatós teherautók alkotják, Markó Zoltán kereskedelmi igazgató szerint a gyár bármilyen felépítményt el tud készíteni a 4×2, 4×4, 6×4, 6×6 hajtásképletű alvázakra.

KAMAZ
A világ egyik legkeményebb "tesztpályáján", a Dakaron évek óta a legsikeresebbek a speciálisan felkészített orosz teherautók. A KAMAZ 1996-ban aratta első dakaros sikerét, de Eduard Nyikolajev 2018-ban is győzelemre vitte a márkát KAMAZ-MASTER autójával. Érdekesség, hogy a felkészítés során havas, jeges terepen is tesztelték a Continental 14.00 R20 164/160K HC gumikat a több mint 10 tonnás autón.

Bővebb információ a megvásárolható modellekről: kamaztrucks.hu