Add to Google    RSS

FIAT Tipo kombi 1.6 MultiJet eco - 550 literes Magic Cargo csomagtér, taxira optimalizálva!

A FIAT-nál továbbra is azt vallják: a dízel élt, él és élni fog!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2017 Fiat Tipo Station Wagon

A kombi, (az amerikai vásárlók kedvéért 2017 Fiat Tipo Station Wagon) megjelenésével teljessé vált a Tipo modellcsalád. Az egész szériára igaz, tehát a 4-ajtós szedán és az 5-ajtós kivitelre is, hogy a célszerűség jegyében fogant sorozat tagjai tulajdonképpen nagyra nőtt kisautók, csatolt lengőkaros hátsó futóművel, viszonylag szerény vezetéstámogató felszereltséggel, *** illetve ****-os törésteszttel.

A "családfő", a Tipo kombi a különleges high-tech megoldások és prémiumminőség helyett inkább nagy teret és jó ár/érték-arányt kínál. Figyelemre méltó, hogy a már tavaly megjelent anti-dízel hiszti ellenére is a takarékosságra kihegyezett csúcsváltozat nem valamilyen hibrid hajtást, hanem egy jól bevált, gazdaságos dízelmotort kapott. A fogyasztása minket is meglepett, 5-6 liter körüli vegyes fogyasztással sikerült egy hétig autózni.

A Tipo kombinál - és ez nem titok - a méret a lényeg. 4,57 méteres hosszával a kategória élvonalába tartozó kényelmet kínál utasainak, az üléspozíciókat jól eltalálták, az ülések kényelmesek. A két első ülésen az akár 187 centiméter magas utasok is kényelmesen helyet foglalhatnak, míg hátul három, 180 centis utazónak is jut elegendő hely. Lábtere a kategóriában talán a legnagyobb. A vezetőülés állítható deréktámaszának és a jól hangolt futóműnek köszönhetően a Tipo Kombi igencsak kényelmes autó.

Csomagtere hatalmas, 550 literes és a konfigurálható Magic Cargo elemek beépítésével a Fiat garantálja a praktikus és rugalmas használhatóságot is. A csomagtartó padlója két szinten helyezhető el, ezzel szabályozható a raktér magassága. A raktérben szállíthatunk apró tárgyakat, vagy teljes egészében kihasználhatjuk a csomagtartó szélességét.

A 60/40 arányban osztottan is dönthető Flip&Fold rendszerű hátsó üléseket lehajtva akár egy kézzel is kialakítható a 180 cm hosszú, egybefüggő sík rakfelület. A küszöb nélküli kivitel megkönnyíti kerékpárok, sílécek, babakocsik vagy bőröndök egyszerű bepakolását.

A fentiek miatt, nem meglepő módon az autó elsősorban a taxisok érdeklődésére számíthat és így gondolhatta ezt az FCA Central and Eastern Europe Kft., a hazai importőr marketing-vezetője is, amikor a dízelmotoros Tipo kombinak a taxis dizájnt megrendelte. Az ötlet óriási, nemcsak a személyfuvarozók szíve dobban nagyot, ha meglátják az álló hátsó ülésekkel is 550 literes csomagtartót, de menet közben öröm nézni a sok csodálkozó tekintetet, ahogy megtapasztalják, végre egy esztétikusan felpimpelt "taxit" is lehet látni a budapesti utcákon!

(Csak zárójelben. A BKK rendelete szerint a sárga pesti taxi csak tíz évnél fiatalabb lehet, legalább Euro 4-es környezetvédelmi besorolású és legalább 75 lóerős motorral, minimum 2,55 méteres, 390 literesnél nagyobb csomagtartóval és klímával.) A taxisofőrök elvárásait a zsebük diktálja: legyen a motor takarékos, megfizethető a szervizköltség és strapabíró a futómű. A nagy csomagtér, főleg a repülőtéri fuvarok miatt szintén fontos szempont. Ha létezik feladatra szabott autó, akkor a Tipo kombival megvalósult a taxisok álma!

Azért megemlítjük, hogy a "civil", tehát nem taxis vásárlók sem maradnak Tipo-választék nélkül, nekik készültek a benzines változatok: az 1.4-es, 95 lóerős Fire-től kezdve az 1.6 literes, 120 LE teljesítményű MultiJet II benzinmotorosig. A dízelválaszték egy 1.6-os, 120 lóerős MultiJet DCT és egy ugyanilyen dízel, de takarékosabb változatban.

A Tipo kombinál az alapfelszereltség része sok olyan extra, amelyeket más gyártóknál csak felárért lehet megkapni. Az alapárban benne van az alufelni, a ködlámpa, az automata klíma, a tempomat és a HD-kijelzős navigáció is.