LADA 4x4 Pack - 82 igásló, visszaigényelhető ÁFÁ-val

A Volgai Autógyár, az АвтоВАЗ 1977-es megjelenése óta még napjainkban is szinte változatlan műszaki tartalommal gyártja a terepes Ladát. Потому что a tervezés anno olyan jól sikerült!

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
LADA 4x4, video: gyártás Togliattiban

Történelmi tény, hogy 41 évvel ezelőtt nagyot alkottak a szovjet mérnökök és a Togliattiban felépített Zsiguli gyárban elkezdődhetett az akkor még Lada Niva-nak nevezett modell gyártása. A Niva volt az első terepjáró a világon, amit önhordó karosszériával sorozatban gyártottak! Az állandó összkerékhajtás és a zárható differenciálmű nehéz terepen is jól használható igáslovat adott a szovjet dolgozók alá. A Niva olyan jól sikerült, hogy különösebb változtatás nélkül gyártják mind a mai napig.

Nemrégiben ismét megjelentek a magyar utakon a patinás márka autói. 2015 óta a Ladákat nálunk a Duna Autó cégcsoport egyik tagja, a LADA Hungary forgalmazza. A Lada Niva márkanevet 1998-ban megszüntette a gyár (ebből lett az azóta is gyártott Chevy Niva!), a terepes modelleket manapság LADA 4x4-nek hívják. Classic és Urban kivitelben, 3 illetve 5 ajtós változatban lehet őket megrendelni. A palettát színesíti egy új kishaszongépjármű, a LADA 4x4 Pack. Pack, mint Csomag. Ez a kétszemélyes, egy köbméter rakterű autó lehet a megoldás, ha gazdájának nincsenek személyautós elvárásai, nem az SUV-k komfortját keresi benne, viszont vadász, horgász, gazdálkodó, őstermelő, állattenyésztő vagy egyszerűen csak egy zord bekötőút végén lakik. Köszönhetően a visszaigényelhető ÁFÁ-nak, gazdaságos vétel lehet egy cégnek is!

A néhány ráncfelvarráson azért már átesett terepjáró legfőbb erénye továbbra is az állandó összkerékhajtásra épülő hajtáslánc. Az orosz fejlesztésű, de Bosch injektorokkal szerelt, nem túl nyomatékos 1.7 literes, 82 lóerős Euro 5-ös benzinmotor ötsebességes váltón keresztül, mechanikus differenciálzárral és felezővel kombinálva hajtja a kerekeket. Mondják, az előző éjszakáról és az autója fogyasztásáról úriember nem beszél, de azért az nem titok, hogy az elsősorban orosz belpiacra szánt autó fogyasztását nem az európai vásárlók elvárásaihoz hangolták...

A Budapest-centrikus magyar gondolkodás sajátja, hogy már elképzelni sem tudjuk, hogy bizony vannak még földutak és a földúton eső után sár van! Jó mély dagonya, ahol a csili-vili "városi terepjárók" moccanni sem tudnak! Míg ezeknek az autóknak inkább a ridikül és a tűsarok, a 4x4-es LADAknak a gumicsizma és az egyujjas kesztyű lehet a szimbóluma. A 40/32 fokos első/hátsó terepszög, az 50 cm-es gázlómélység és a 22 cm-es hasmagasság garantálja, hogy átgázol sáron, mocsáron és nem kell hívni a traktort az erdőben sem! A 185/75 R16-os Pirelli Scorpion M+S gumiknak (a teljes értékű pótkerék a motortérben kapott helyet!) köszönhetően alacsony a menetzaj, miközben a 4 tekercsrugó lágyan ringatja a kasztnit. Aszfalton kifejezetten kényelmesen lehet utazni az ergonomikusan kialakított ülésekben.

Köztudott, hogy a terepjárósok kedvelik a kihívásokat, nos az tuti, hogy ez az autó nekik készült! Van benne - szinte - minden, ami kell és semmi, ami azért jó lenne, ha lenne. Szivargyújtó van, egy hamutartó középen. Külön kulcs van az ajtózárakhoz és külön van az indítókulcs. (Van egy harmadik is, a tanksapkához!) A gyújtáskapcsoló - ki tudja miért - a kormányoszlop bal oldalára került. Ahol a világításkapcsolót keressük, ott egy gombbal tudjuk a terheléstől függően függőlegesen állítani a fényszórókat. Mellette van az immo, az indításblokkolás érzékelője, lelkesen csipog, ha hozzáérintjük a jeladót. A menetfény, régiesen a helyzetjelző vagy városi világítás azonnal bekapcsol, ha gyújtást adunk a motorra. A világításkapcsoló a fűtés-hűtés szabályzók mellé került. Klíma tehát nincs, légzsák sincs, viszont van benne blokkolásgátló (Anti-lock Braking System, ABS), fékasszisztens (Brake Assist, BAS) és elektronikus fékerőelosztás (Electronic Brakeforce Distribution, EBD)! Az első elektromos ablakemelők kapcsolói a kézifék mellett figyelnek, jó, hogy a vezető innen tudja nyitni-csukni a jobboldali ablakot is. A külső visszapillantó tükrök viszont csak kézzel állíthatók. A sebességváltókar kissé távol esik a vezetőüléstől, de ezt is meg lehet szokni!

A motorháztető előre nyílik, a csomagtartó ajtaját a vezetőülés mögé, az oldalfalra rejtett karral lehet kinyitni. Mind a 4 kerék mögé egy-egy sárvédő gumit szereltek, hogy az idősebb elvtársak is nosztalgiázhassanak.

Az autóra 2 év kilométer korlátozás nélküli garanciát ad a Duna Autó.