A 2018 Ford Focus maximális, 5 csillagot kapott az EURO NCAP biztonsági tesztjén

A közepes méretű családi autó az elsők között érte el az 5 csillagos minősítést az autók biztonságát értékelő szervezet, az Euro NCAP új, jóval szigorúbb tesztsorozatán.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2018 Ford Focus - Euro NCAP

A független szervezet az autókat három biztonsági teszt alapján értékeli: frontális ütközés, oldal ütközés fallal és oszloppal és gyalogossal való ütközés. A gyalogosok védelme az új Ford Focusnál különösen nagy hangsúlyt kapott, a gyalogos- és kerékpáros-észleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer (Autonomous Emergency Braking, AEB with Night-time Pedestrian- and Cyclist Detection) észleli az autó előtti útszakaszon, vagy annak közelében tartózkodó embereket, sőt azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A rendszer immár a kerékpárosokat is felismeri és automatikusan fékez, ha gázolásveszélyt észlel, és a vezető nem reagál a figyelmeztetésre. Az AEB a bekapcsolt fényszórók fényében éjszaka is működik.

A felnőtt utasok és a gyermekek fokozott védelmét szintén magas pontszámmal jutalmazta az Euro NCAP. Köszönhetően a vadonatúj C2 padlólemez alkalmazásának, 40 százalékkal megnőtt az autó orr-részének energia-elnyelő képessége. A karosszériaszerkezet 33 százaléka is ultranagyszilárdságú acélból és présedzésű, formázott bóracélból készül.

A vezető-segítő technológiák működését három radar, két kamera és 12 ultrahangos érzékelő segíti. Az adaptív sebességtartó automatikát (Adaptive Cruise Control, ACC) ezentúl Stop & Go rendszer, sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer (Speed Sign Recognition, SSR) és sávközép figyelő (Lane-Centring), sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assist System, LKAS) valamint intelligens sebességhatároló (Intelligent Speed Assist, ISA) technikák egészítik ki.

Ebben a szegmensben elsőként bevezetett technika a kikerülő kormányzási asszisztens (Evasive Steering Assist, ESA) , amely segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést az előtte hirtelen megálló vagy erősen lassító járművel.

Az európai piacon a 2018-as Focusban jelenik meg először a Ford első Head-up display (HUD) rendszere, ami abban segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen levennie a tekintetét az útról.

A széles látószögű tolatókamera (Rear Wide-view Camera) 180 fokos képet mutat az autó mögötti területről, miközben a vezető kitolat egy parkolóhelyről vagy egy kocsibeállóról.

A keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert) a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti. A rendszer most először kínál automatikus fékezés funkciót az ütközés elkerülésére vagy a baleset súlyosságának mérséklésére, ha a vezető nem reagál a jelzésre.

A Focus modellcsalád amúgy egyre bővül, a stílusos Trend, Technology, Business, Titanium, a sportos ST-Line és az előkelő Vignale mellett idén már emelt hasmagasságal, tetősínnel és látványos védőelemekkel a szalonokba kerül a szabadidő-autós hangulatú Focus Active változat is.