2019 Ford Focus Active ötajtós és Wagon - nagytestvért kapott a Fiesta és a KA+ Active

Az idén bemutatott Fiesta és a KA+ Active mellett a vadonatúj Focus Active immár a harmadik modell a Ford Active termékcsaládjában.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2019 Ford Focus Active

A standard Focushoz képest az elöl 30, hátul 34 mm-rel emelt hasmagasság, a SUV-os sokoldalúság és az új Focus vezetési élménye igazi sikertörténetet sejtet. Az új modell premierjén Roelant de Waard, a Ford európai Marketing, Sales & Service alelnöke a következőket mondta: - A Ford SUV-modellek idei októberi értékesítése több mint 19 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, és jelenleg az Európában eladott Fordok több mint egyötöde SUV!

A vadonatúj Focus Active nemcsak stílusában illeszkedik ehhez a trendhez, hanem olyan szolgáltatásaival is, mint az új Focus-ból már ismert, kapcsolható Normal, Sport és ECO üzemmódok mellett az új, Csúszós út (Slippery) és Lendület (Trail) üzemmód, amelyek révén az aktív családok immár a rosszabb utakat is leküzdhetik autójukkal.

A Csúszós út üzemmód megváltoztatja az Elektronikus Menetstabilizálás (Electronic Stability Control, ESC) és a Kipörgésgátló (Traction Control) beállításait, úgy, hogy a vezető a rossz tapadású útfelületeken, például havon vagy jégen is magabiztosan uralhassa az autót. Ilyenkor a kerekek még kevésbé hajlamosak a kipörgésre, különösen amikor a jármű álló helyzetből indul el. Ebben a beállításban a rendszer passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit is. A Lendület üzemmód segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken, például homokon; a rendszer a blokkolásgátló áthangolásával több csúszást engedélyez a kerekeknek; a Kipörgésgátló kevésbé aktív, hogy a gumiabroncs barázdáiból kipöröghessen a beletapadt homok, hó vagy sár. Ebben a beállításban a rendszer szintén passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit.

A Focus Active kiváló menetdinamikája többek közt az egyedi futómű-konfigurációjának köszönhető. Ezt a Ford mérnökei kifejezetten az emelt hasmagassághoz tervezték, úgy, hogy a független hátsó felfüggesztést (Short Long Arm, SLA) eltérő hosszúságú lengőkarokkal, egyedi méretezésű rugókkal, lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorokkal és első-hátsó gömbcsukló-geometriával konfigurálták. Miközben a kerekek a nagyobb úthibákon átgördülnek, a rezgéseket csillapító segédkerethez csatlakozó SLA rendszer optimális rugózási kényelmet és kormányreakciókat biztosít, kiváló egyensúlyt teremtve az első és a hátsó futómű teljesítménye között. A heterogén anyagösszetételű perselyek merevségi karakterisztikája eltérő, amikor más és más irányokból éri őket terhelés és hatékonyabban szűrik ki a kisebb felütéseket, javítva az NVH (zaj, rezgések és nyersesség) értékeket. A Wagon modellváltozatok SLA futóműve egyedi geometriával, a lengéscsillapítók áthelyezésének köszönhetően teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra, ugyanakkor ezzel a megoldással a mérnököknek sikerült a lehető legnagyobb csomagteret és szélesebb raktérpadlót kialakítani.

A rossz utak hatékony leküzdése és a strapabírás érdekében a 17 colos könnyűfém keréktárcsákon magasabb oldalfalú, 215/55 R17 méretű gumiabroncsok feszülnek, de az autóhoz 18 colos keréktárcsák is rendelhetők 215/50 R18 méretű gumikkal.

A magabiztos vezetéshez a magasabb üléspozíció mellett nélkülözhetetlen az erős motor. Az új Focus Active motorválasztéka nemcsak erős, de üzemanyag-takarékos motorokból is áll. 125-től egészen 182 lóerőig rendelhetők az 1.0 és 1.5 literes EcoBoost benzinmotorok, illetve 150 lóerőig az 1.5 és 2.0 literes EcoBlue dízelek. A vásárlók hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automata sebességváltók közül választhatnak.

A vadonatúj Focusban mutatkoztak be a Ford vezetéstámogató rendszereinek legfejlettebb változatai, ezek természetesen most az Active kivitelben is megjelentek. Ilyen például a továbbfejlesztett Adaptív Sebességtartó Automatika (Adaptive Cruise Control, ACC), az Adaptív Fényszórórendszer (Adaptive Front Lighting, AFL) és az Aktív Parkolóasszisztens (Active Park Assist 2).

A Focus Active-ból nem hiányoznak azok a praktikus megoldások sem, amelyeknek célja az utasok "kényeztetése". A kézhasználat nélküli csomagtérajtó-technológiával a Wagon változat hátsó ajtaját úgy is ki lehet nyitni, hogy a lábunkat meglendítjük a lökhárító alatt. Így akkor is egyszerű pakolni, ha valakinek mindkét keze tele van csomagokkal. A kényeztetésből természetesen a család leghűségesebb barátja sem maradhat ki, a mérnökök akkorára tervezték a Wagon csomagterét, hogy elférjen benne egy nagyméretű, akár 1653 literes kutyaketrec is. A használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére is új megoldást dolgoztak ki, ez az elem ezentúl pontosan befér a csomagtérpadló alá, és húzófülekkel egyszerűen kiemelhető. Az egyre nagyobb számú európai SUV- és crossover vásárlók aktív életstílusához igazodik az is, hogy az autóhoz alapáron járnak a tetősínek, amelyekhez kerékpártartók és egyéb sportfelszerelések rögzíthetők.

A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer segítségével a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül, illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok, az audio-, a navigációs- és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. A prémium minőségű B&O PLAY hangrendszer koncertterem szintű zenei élményt kínál az autó utasai számára.

A Focus Active vásárlóinak immár a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A műszerfal alatt elhelyezett vezeték nélküli töltőpad révén az utasok folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal; a berendezés automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.

Az autó a németországi Saarlouise-i üzemben készül.