LADA Vesta SW (kombi) - szabadidőautó, méretes puttonnyal

A gyártás 2017 őszén indult a márka izsevszki üzemében, azóta a Vesta háromféle kivitelben készül, SEDAN, SW és SW CROSS karosszériával.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Lada Vesta SW

A földutakon is otthonosan mozgó családi szabadidőkombi, az SW CROSS korábban már járt szerkesztőségünkben, ezúttal az SW-t vettük alaposabban szemügyre.

Ha kombi, kezdjük a csomagtartójával. A 480 literes puttony kialakítása igazán praktikus. Szatyortartó kampók, 12V-os csatlakozó a hűtődoboznak, padló alatti rekeszek - minden van benne, ami csak egy családi autóhoz kell! Természetesen az osztott hátsó ülések ledöntésével a raktér bővíthető, maximális térfogata 825 liter. Nagyon praktikus, hogy a raktér ajtaján kilincs is van, tehát nincs szükség a kulcsra vagy egy gomb megnyomására az ajtó nyitásához.

Az utastér

A multikormány küllői ezüst borítást kaptak, erről vezérelhető a 7"-os érintőképernyős kijelzővel ellátott multimédia és a tempomat. Esőszenzor, hűtött kesztyűtartó, digitális kijelzésű automata klímaberendezés, "gyors szélvédőfűtés", tárolóhely az ülések között is, háromfokozatú ülésfűtés kényezteti a vezetőt és az utasokat. Hátul a LUX felszereltségnél van (felárért) ülésfűtés és USB-csatlakozási lehetőség is. Mindez imponáló, de ami a felszereltséget illeti, minket mégis a kilépőfény az első ajtókon és a behúzott kézifék esetén megszólaló hangjelzés varázsolt el a legjobban!

Az aktiv és passzív biztonsági berendezésből, valamint vezetéstámogató rendszerből nincs sok, de már a COMFORT felszereltségű SW-ben is van ESC menetstabilizáló rendszer, ABS blokkolásgátló és BAS fékasszisztens, EBD fékerő elosztó, ESP elektronikus menetstabilizátor + ASR kipörgésgátló, HSA visszagurulás-gátló rendszer, vezető és utasoldali légzsák, három hátsó fejtámla. A tervezők a legkisebb utasok biztonságára is gondoltak, beépített ISOFIX rendszer és gyerekzár (az ajtók automatikus lezáródnak menet közben!) is van az autóban.

A megnövelt tengelytáv lehetővé teszi, hogy a hátul utazóknak nagyobb a lábtér, ami azzal jár, hogy a vezető ülésének beállítására is nagyobb tér áll rendelkezésre.

A külső

Az angol Steve Mattin, a LADA fődizájnere igazi európai formatervet álmodott a kombinak, az "X forma" meghatározó motívuma a kombi karosszériájának. A megemelt övvonal, a meghosszabbított motorháztető, illetve a lejtős tetőnek köszönhetően a Vesta SW külsőre is sportos és dinamikus megjelenésű autó. Az a megoldás, ahogy a csomagtérajtó a kis fekete csíkkal rá- és belesímul a D-oszlopba, igazán értékelendő még a szkeptikusok számára is!

A hajtáslánc

1.6-os, 16 szelepes EURO 6-os besorolású szívó benzinmotor hajtja, 105 lóerővel, 148 Nm nyomatékkal, a COMFORT, LUX felszereltségnél 5 fokozatú kézi váltóval. A végsebessége 180 km/óra. A manuális váltó erénye, hogy hosszúak a fokozatok, ezzel ügyes vezetéssel jelentősen csökkenthető a fogyasztás. Az autó 11,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége 178 km/óra. Kipróbálni szerencsére nem tudtuk, de a gyár szerint a motor könnyedén és magabiztosan indul -30° fokig!

A LUX változat AMT felszereltséggel is rendelhető, az AMT egy robotizált, automatizált, mechanikus váltó elnevezésének a rövidítése. Szoftverében több mint 20-féle algoritmus vezérli a sebességváltás módját. Ugyanakkor "kézi váltást" is választhatunk.

Az orosz tél beköszön

Globális felmelegedés ide vagy oda, a gyár igazi "fogyasztói célcsoportjánál" télen bizony hideg van, ezért az ajtózárakat fagymentesre tervezték, a fűtési rendszer hatékony és gyorsan melegíti fel az utasteret, "radiátorsapka" védi a motort az átfagyástól és kesztyűben is könnyű használni minden kapcsolót.