2019 Fiat 500X MCA - spagetti-dzsip, de benne van az X-Faktor!

A cím kötelez, a Fiat Chrysler Automobiles legújabb olasz crossovere vadonatúj megjelenéssel, jövőt idéző technológiával, új generációs motorokkal valamint fejlett vezetéssegítő és kommunikációs rendszerekkel lépett színre.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
2019 Fiat 500X MCA

A kultikus "Vissza a jövőbe" mozifilm ihlette videot eddig már közel 29 millióan nézték meg. A spot végén közlekedési rendőrként feltűnik Christopher Lloyd, a bogaras feltaláló is.

A népes 500-as család (Fiat 500, 500C, 500L, 500L Wagon, 500L Cross és az 500 Giardiniera Abarth) tagjaként a Fiat 500X 2016 óta Európa öt legkeresettebb crossovere közé tartozik. Az új modellel nemcsak a Fiat 500X újult meg kívül és belül, de a választék is: az alsó-középkategóriás autót kétféle megjelenéssel, három felszereltségi szinttel lehet megvásárolni. Minden kivitelnél alapfelszereltség a teljesen LED-es nappali menetfény és a szintén LED hátsó világítás. A Magneti Marelli-vel közösen fejlesztett fényszórók fényereje 20 százalékkal haladja meg a régi xenon-lámpákét. A LED-es technológia kíméli a szemet, mivel a fényszórók az utat nappali fényhez hasonlóan világítják meg és szélesebb látómezőt fednek le: használatukkal 90 km/óra sebességnél a hagyományos halogén fényszórókhoz képest akár 4 másodperccel - azaz 100 méterrel - korábban észlelhetők az akadályok. Az automatikus távolsági fényszóró-vezérlés a környezeti fényviszonyok függvényében vált át tompított fényszóróra, illetve kapcsolja vissza a reflektort.

Frissítettek a lökhárítókon, a Cross-változatok alvázvédő műanyagburkolatot kaptak. A belső teret szépen megmunkált prémium anyagok felhasználásával alakították ki, a multifunkciós kormánykerék mögött újratervezett műszerek figyelnek. A sebesség- és fordulatszámmérő analóg, "mutatós", a középső 3,5"-os TFT kijelző.

A belépőszintet az Urban kivitel adja. Ez a változat a standard mellett további alapfelszereltségként kínálja a manuális klímaberendezést, az elektromos rögzítőféket és a 60/40 arányban osztott hátsó ülést, az első, oldalsó és függönylégzsákokat és az ESC menetstabilizáló elektronikát.

2019 Fiat 500X MCA

Az 500X City Cross a telekjáró változat, a csúcsmodell 500X Cross összkerékhajtással is rendelhető. AWD hajtásnál AUTO, SPORT és TRACTION üzemmód közül lehet választani.

Az új 500X-be a Fiat modelljei közül elsőként építették be az új generációs Firefly-család három- és négyhengeres benzines turbómotorjait, amelyek akár 20 százalékkal takarékosabbak a korábbi benzinmotoroknál és 20 százalékkal csendesebbek mint a hasonló teljesítményű turbódízelek. A 0,33 literes hengerekből álló, moduláris szerkezetre épülő új, benzines turbómotorok közül a 120 lóerős, egyliteres, háromhengeres maximális forgatónyomatéka 190 Nm, ezt hatfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással kombinálták, a négyhengeres, 1.3 literes motor 150 lóerős és 270 Nm a forgatónyomatéka, elsőkerék-hajtással és hatfokozatú DCT duplakuplungos sebességváltóval. A benzinmotor-családban van még egy 110 lóerős 1.6 literes Euro 6/D-TEMP E-Torq motor is, ötfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással.

Az 1.3, 1.6 és 2.0 literes Start-Stop funkcióval szerelt MultiJet II turbódízeleket is átdolgozták, így ezek is megfelelnek az Euro 6/D-TEMP emissziós előírásoknak. 95, 120 illetve 150 lóerősek.

Hogy a vezetés valóban kellemes, kényelmes és biztonságos élmény legyen, az alapfelszereltséghez tartoznak az új vezetéstámogató rendszerek is. A táblafelismerő (Traffic Sign Recognition, TSR) és az intelligens tempomat (ACC) segítenek a vezetőnek betartani a sebességhatárokat. A TSR rendszer egyetlen gombnyomásra az út menti jelzőtáblákon látható értékre módosítja az autó sebességét, míg a szintén felár nélküli, sávelhagyást megelőző rendszer (Lane Assist) kamera segítségével határozza meg a jármű útfelfestésekhez viszonyított helyzetét. Amennyiben az autó anélkül lép ki a sávból, hogy a vezető előtte indexelt volna, a rendszer a műszerfalon felvillanó riasztással figyelmezteti a vezetőt, valamint a szervokormányra gyakorolt extra kormányzási nyomatékkal ellensúlyozza a nem kívánatos irányváltást. A biztonsági, ráfutást megelőző vészfék (Safety Distance Manager, SDM) automatikusan mérsékli a beállított sebességet, amennyiben az autó megközelít egy, vele azonos sávban előtte haladó gépkocsit, vagy ha egy másik jármű besorol elé. A holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszerek radar segítségével tájékoztatják a vezetőt sávváltás és előzés közben, illetve ha a látómezőből kieső gépkocsik kezdik meg az 500X előzését.

Az internetes kapcsolódás a Uconnect 7" HD LIVE érintoképernyos rendszeren keresztül lehetséges, ez egyaránt Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, segítségével az autóban az okostelefont a kijelzőn keresztül lehet használni.