Ford Kuga - kinetikus Cougar, bostoni tájszólásban

6 beszólás

Új 4x4-es crossover modellel bővül a Ford kínálata jövőre. A művészneve Kuga. Először mi is azt hittük, hogy elírtuk.

Ford Kuga

A kompakt SUV-ok piacán nagy a tolongás. A VW szeptemberben mutatja be Touareg kistestvérét, a Tiguant, a Mercedes 2009-re igéri a GLK-t, az Audi Kínában már bemutatta a jobb híján Q3-nak nevezett crossoverét és most itt a sorozatgyártásra érett Ford Focus-CUV (Crossover Utility Vehicle), a Kuga.

2006-ban a párizsi Szalonon állította ki a Ford az Iosis X tanulmánymodellt és John Fleming igéretet tett arra, hogy 2008-ban már sorozatban is gyártani fognak egy új, Focus alapú crossovert. A Ford főembere ezek szerint állja a szavát. Az új modell szeptemberben a 62. IAA-n, a 2007-es Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, forgalmazása 2008 tavaszán kezdődik.

Az első hivatalos képen és ez még csak rajz (!) olyan, mint egy ugrásra kész ragadozó. A marketingesek szerint ilyen az új Ford "kinetikus dizájn". Stefan Lamm fődizájner állítja, hogy már a Galaxy, az új Mondeo, az S-MAX és a C-MAX is ezt a formavilágot idézi. A névválasztásnál nem a kézenfekvő X-MAX mellett döntöttek, hanem új nevet kerestek, így lett Kuga, vagyis Cougar, fonetikusan, amerikai tájszólással.

A futurisztikus megjelenésű Iosis X tanulmány külső megjelenéséből sok elemet megtartottak, de a sorozatra érett Kuga "földibb" megjelenést, egyedi arcot kapott. A nyuszifülszerű visszapillantó tükröket emberibb helyre tették, az Iosis X első légbeömlői kisebb hansúllyal kerültek át a Kuga lökhárítójára és helyükre kerültek a Focus-os ködlámpák is. A sárvédőbe süllyesztett fényszóróknak viszont - igen előnyösen - a Kugán egy újabb ívet adtak.

A 4,5 méter hosszú, állandó összkerékhajtású Kuga a C-Max és a Focus választékából kapja a motort, dízel (109 és 136 LE) és bioetanollal is üzemelő benzinmotorral (125 LE) egyaránt gyártják. Kizárólag az európai piacra készül a Saarlouis-i Ford-üzemben.