LADA Vesta Sedan - ilyen a LADA új arca!

A Sedan-t a kényelmi funkciók széles választéka teszi igazán vonzóvá.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Lada Vesta Sedan

A gyártás 2017 őszén indult a márka izsevszki üzemében, azóta a Vesta háromféle kivitelben készül, SEDAN, SW és SW CROSS karosszériával. A Renault-Nissan-AvtoVAZ Alliance (szövetség) LADA fődizájnere, az angol Steve Mattin a Vesta Sedan-nal villantott először nagyot, amikor a karosszériát az "X formával" definiálta. A megemelt övvonal, a meghosszabbított motorháztető illetve lejtős tető külsőre is sportos és dinamikus arcot ad a Vesta mindhárom karosszériaváltozatának.

A Sedan háromféle felszereltséggel kapható, Comfort, Lux és Lux AMT kivitelben. Minden változat rendelkezik ESC menetstabilizáló rendszerrel, ABS blokkolásgátló fékrendszerrel, visszagurulás-gátló rendszerrel, vezető és utasoldali légzsákkal, három hátsó fejtámlával és az ajtók automatikus lezárása menet közbeni funkcióval. A magasabb felszereltségű LADA Vesta modellekben oldallégzsákok is vannak. A legkisebb utasok biztonságáról az ISOFIX rendszer és gyerekzár gondoskodik.

A legmagasabb felszereltségi fokozat az állítható kormány, a tolatóradar és tolatókamera, a 7 colos kijelzővel szerelt multimédia és navigációs rendszer, az automata klímaberendezés, a tempomat, az ESP menetstabilizáló rendszer, az ABS blokkolásgátló fékrendszer, a visszagurulás-gátló rendszer, a telefonkihangosítás, az USB csatlakozó hátul is, a fűthető első szélvédők, a hűtött kesztyűtartó, a tárolórekesz a középső könyöktámasz alatt és a 3 fokozatban állítható ülésfűtés elöl-hátul mellett a Lux AMT igazi érdekessége az automatizált mechanikus váltó (Automated Manual Transmission, AMT). Nem mindennapi műszaki megoldás, de ha belegondolunk abba, hogy ezt az autót azért alapvetően az orosz piac igénye szerint építették, akkor csak elismerés illeti a Vesta tervezőit. A hagyományos automata váltóval szerelt autót ha a motorral bármi történik nem lehet vontatni, mert a váltó olajnyomás nélkül rövid úton tönkremegy. Az AMT váltót vontatáskor elég üresbe tenni. Hozzávéve, hogy ez a váltó olcsóbb is, igazi oroszos megoldás, már-már olyan egyszerű és praktikus, mint a faék... A robotizált váltó szoftverében több mint 20 féle algoritmus vezérli a sebességváltás módját, ennek köszönhetően bármilyen vezetési stílushoz kiválóan alkalmazkodik, ugyanakkor manuálisan is váltogathatunk vele.

Ha már szóba jött, még néhány adalék, hogyan alkalmazkodik a Vesta a zord időjáráshoz. A benzines motor könnyedén és magabiztosan indul -30°-ig, az ajtózárakat fagymentesre tervezték, a fűtési rendszer gyorsan melegíti fel az utasteret, a radiátor sapka megvédi a motort az átfagyástól, az első ülések, a szélvédő és tükör elektromosan fűthetőek, a kapcsolókat kesztyűben is könnyű használni.

A strapabíró futómű és a kismértékben emelt hasmagasság miatt az autó jól tűri a rosszabb minőségű (magyar) utakat is, kényelmesen, akadálymentesen utaztunk a Vesta-val. A hátsó üléssor osztottan dönthető, ezzel a már amúgy is tágas, 480 literes csomagtér tovább növelhető. A megnövelt tengelytáv lehetővé teszi nagyobb hátsó lábteret és a vezető ülés beállítására is nagyobb tér áll rendelkezésre.

Mindhárom változatot 1.6-os, 16 szelepes EURO 6-os besorolású szívó benzinmotor hajtja, 105 lóerővel, 148 Nm nyomatékkal. A Comfort és Lux felszereltségű modelleket 5 fokozatú kézi váltóval szállítják. A gyári adat szerint az autó 11,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége 178 km/óra.

A LADA Vesta Sedan elsőkerék hajtású.