Jeep Cherokee, Renegade és Wrangler - élményautózás a Kaland Napján!

Az FCA CEE a decemberi magyar Jeep Adventure Day-en mutatta be újságíróknak és celebeknek a 2019-es Jeep újdonságokat.

Sikeres évet zárt 2018-ban a Jeep. Mint Andrew Higgins, a márka regionális igazgatója az évértékelőn elmondta, a jelenleg 5 modellből álló magyarországi termékpaletta igencsak kelendő volt, január és október között 70%-al több autó kelt el, mint egy évvel korábban. 2017-ben még csak négy, 2018-ban már kilenc szalon és szerviz várta a vásárlókat és a tulajdonosokat, de 2019-ben még tovább bővül a hálózat. A Jeep a leggyorsabban fejlődő márka egész Európában, a Grand Cherokee, Cherokee, Compass, Renegade és Wrangler modellekből álló kínálatból európai viszonylatban 60,8% százalékkal több autót értékesítettek, mint 2017-ben.

A nem mindennapi siker apropóján nem mindennapi élményautózást szervezett újságíróknak és celebeknek az importőr, a Fiat Chrysler Automobiles Central and Eastern Europe vagy röviden az FCA CEE. A decemberi őszben a Jeep Adventure Day igazi kihívás elé állította a Cherokee, Renegade és Wrangler terepjárók alkotta konvojt - az előző napi eső rendes dagonyával lepte meg a résztvevőket. Az FCA szívmelengető Mikulás-napi gesztusaként az élményautózásba egy röpke látogatás is belefért a perbáli Mézeskalács óvodában...

Kis Jeep-eken boldog kisgyerekek a perbáli Mézeskalács óvodában
Az új Cherokee-ről bátran elmondhatjuk, hogy kényelmesebb, biztonságosabb, praktikusabb lett, mint bármelyik a korábbiak közül. Az európai modellekben a Euro 6D-Temp szerinti 2.2 literes MultiJet II turbódízel motor kétféle teljesítménnyel választható, a 150 lóerős hatfokozatú manuális, a 195 lóerős kilencfokozatú automata váltóhoz kapcsolódik. Mindkettő kapható 4x4-es és 4x2-es hajtáslánccal is. 2019-ben a motorválaszték egy 2.0 literes, 270 lóerős, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotorral is bővül.

Jelenleg Longitude, Limited és Overland felszereltségi szintekkel kapható, de 2019-ben már érkezik Sport és Trailhawk felszereltséggel is. A 21. század elvárásának megfelelően az elektromosan nyitható ötödik ajtót a lökhárító alatt meglóbált lábbal is ki lehet nyitni. A két részből álló, a szélvédő tetejétől egészen az autó hátuljáig nyúló hatalmas üvegtetető opcióként rendelhető. A csomagtartó 70 literrel, 570 literesre nőtt.

A terepesek örömére az új Cherokee háromféle, innovatív 4x4-es rendszerrel rendelhető. A Jeep Active Drive I normál útviszonyok között a teljes nyomatékot az első kerekekre tolja, de ha azok kipörögnének, azonnal hajtást küld a hátsó kerekekre is. A Jeep Active Drive II ugyanez, csak felezővel kombinálva, és lejtmenetvezérlővel (Hill Descent Control, HDC) kiegészítve. A Jeep Active Drive Lock a Trailhawk modellekhez szállított változat, differenciálzárral. A 4x4-es hajtású modelleknél a Selec-Terrain tapadásszabályzó rendszer kapcsolható automatikus (Auto), hó (Snow), sport (Sport) és homok/sár (Sand/Mud) üzemódokkal segít a vezetőnek. A Trailhawk modell a sziklát is megmássza (Rock mode)...

Az európai modellekben alapáron kerül az új Cherokee-ba a nyolc légzsák, a ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, az elektronikus stabilitáskontroll (ESC), az elektronikus borulásgátló, az aktív ütközés-előrejelző rendszer, a gyalogosgázolást megakadályozni hivatott vészfékező rendszer, a holttérfigyelő, a hátsó, keresztirányú forgalom-érzékelő, a LaneSense sávtartó asszisztens, a fejlett vészfékasszisztens és az aktív sebességhatároló. Az autó és a külvilág közötti kommunikációt Apple CarPlay és Android AutoTM alkalmazással a negyedik generációs fedélzeti Uconnect rendszer biztosítja.

A 2019-es Renegade az első Jeep modell, amelybe az új, az Euro 6/D normát is teljesítő benzines motorcsalád tagjait szerelik. Az 1.0 literes motor 120, az 1.3 literes változat 150 vagy 180 lóerős lesz. A motorpalettát az 1.6 literes 120, valamint a 2.0 literes 140 és 170 lóerős, részecskeszűrővel szerelt MultiJet II turbódízelek teszi teljessé.

A Renegade az igazi Jeep szabadidőautó, városi és off-road autónak egyaránt ajánlják. Városi használatban az Apple CarPlay vagy az Android Auto kompatibilitással kiegészített, negyedik generációs Uconnect, terepen a kétféle 4x4-es hajtás - a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low (felezővel) segíti a vezető komfortérzetét. Az új Renegade első- vagy összkerékhajtással rendelhető. Az összkerékhajtási rendszer is kétféle, oldható a hátsókerék-hajtás, van hozzá Selec Terrain kipörgésgátló, dombsegéd és lejtmenet-vezérlő. Szériatartozék a hat légzsák, az ESC (elektronikus stabilitáskontroll) és az ERM (elektronikus borulásgátló). Szintén a teljes modellpaletta alapáras felszereltsége a sávtartó asszisztens, az intelligens sebességtartó, a jelzőtábla-felismerő rendszer, az ütközésre figyelmeztető rendszer, az aktív vészfékasszisztens, az adaptív tempomat, illetve a hátsó keresztirányú forgalom-érzékelő.

A teljes modellkínálat Sport, Longitude, Limited és Trailhawk felszereltségi szintből, egy új MultiAir III benzines és két MultiJet II turbódízel motorból, első- és összkerekes hajtásláncokból, valamint háromféle sebességváltóból (hatfokozatú kézi, duplakuplungos DDCT vagy kilencfokozatú automata) áll.

Nem lehet nem észrevenni a szellemi rokonságot a 2019-es Renegade és az új Wrangler dizájnja között.

Jeep Wrangler - ráncfelvarrás előtt
Új generációs Dana tengelyek, Tru-Lok elektromos első és hátsó differenciálzárak, Trac-Lok önzáró differenciálmű, és szétkapcsolható elektronikus első stabilizátor teszik igazi terepbajnokká az új Jeep Wrangler-t. A gyár 75 évnyi tapasztalattal építette meg a kétféle 4x4-es hajtásláncot. A Command-Trac 4x4 felezővel és 2.72:1 terepáttétellel alapfelszerelés a Sport és a Sahara felszereltségi szinteken, a Rock-Trac 4x4 rendszer 4:1-es áttételű felező fokozattal, Tru-Lock zárható differenciálművel és elektronikusan oldható kanyarstabilizátorral a Rubicon modelleknél alapfelszerelés. A kétajtós Rubicon első terepszöge 36,4 fokos, a rámpaszög 25,8, a hátsó terepszög 30,8 fokos, a hasmagasság több mint 25, a gázlómélység 76 cm.

A Wrangler Európában 2.2 literes MultiJet II turbódízellel és 2.0 literes turbós benzinmotorral kapható. Mindkét motorhoz új, nyolcfokozatú automatikus váltómű csatlakozik, illetve szériatartozék a Stop-Start technológia (ESS). Háromféle felszereltséggel lehet megrendelni: Sport, Sahara és Rubicon.

A fedélzeti kommunikációt az új Uconnect rendszer szolgálja ki, Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokkal. A biztonsági rendszer része a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a ParkView tolatókamera dinamikus segédvonalakkal, az elektronikus stabilitáskontroll (ESC) elektronikus borulásgátlóval és a négy légzsák.

A hagyomány kötelez, az első szélvédő a felső kereténél négy csavarral oldható, így gyorsan és könnyen előredönthető.

- A kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso Toyota Hilux-szal készül a Dakar-ra!
- Lexus Off-Road Adventure - terepkaland a festői Blackberry Mountain farmon
- Ford Sat Nav Breadcrumbs - ha ezt Jancsi és Juliska megérhette volna...
- Volkswagen Touareg - elegáns extrákkal felszerelt különleges modell az egymilliomodik!
- All-Electric Ford F-150 Prototype - Amerika ikonja tisztán elektromos hajtással is kőkemény!
- 2019 Ford Mondeo Hybrid - intelligens összkerékhajtással érkezett az öntöltő kombi!
- Mazda Skyactiv-X - itt a benzinnel hajtott dízelmotor!
- Kezdődik a jubileumi Harley-Davidson Open Road Fest Alsóörsön!
- 7 üléses portfólió a nagycsaládosoknak - a Fordnál is a gyermek az első!
- A Volkswagen 7 akciós modellt kínál 2019. július 1-től a nagycsaládosoknak