2019 Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT 2WD - a tágas utastér a nyerő!

A Robust optikai csomagtól személyes barátunk lett a kis-SUV - csak elsőkerék-hajtással is.

Honda HR-V - ráncfelvarrás előtt
Kezdjük azzal, ami a 2019-es új Honda HR-V legfőbb erénye: ez az autó "kézre áll". Az utastérben minden (érintő)gomb és kapcsoló pontosan ott van, ahol kell. Egyértelmű és jól áttekinthető a műszerfal, de egyedi és más Honda modelleknél is bevált, hogy a csatlakozósávot elbújtatták a középkonzol alá. Az ergonomia nem véletlenül hangsúlyos, hiszen még felsorolni sem könnyű, hányféle módon lehet kapcsolgatni a vezetéshez nélkülözhetetlen kezelőszervek mellett a kényelmi funkciókat, a kétzónás légkondít, az elektromos külső visszapillantó tükröket, az elektromos ablakemelőket, a kényelmes, fűthető első üléseket és a tesztautó Elegance felszereltségének további kényeztetéseit. A kézifék is elektromos, egy mozdulattal aktiválható és kis gázadással oldható (vagy ismét le kell nyomni a kapcsolót). Hátramenetkor a hétcolos Honda CONNECT képernyőjén jelenik meg a tolatókamera képe, mutatva, mi történik az autó mögött. Ezen a kijelzőn követhetjük a Garmin PhotoReal navigáció "útmutatásait" is. A rendszer részét képezi a prediktív útvonal-meghatározás mellett, hogy valós időben mutatja, hogyan kerülhetjük el a dugókat, hol van sebességkorlátozás. 3D-ben nézhetünk épületeket, van domborzati nézet és még sok egyéb. A kijelzőnek szép a grafikája, kellő fényerővel és élénk színekkel jeleníti meg az infókat. A Honda CONNECT infotainment rendszer a DAB digitális rádiót és AHA zenelejátszó alkalmazást is tartalmazza.

Háromféle felszereltségből lehet választani, ezek a Comfort, az Elegance és az Executive, közülük talán az Elegance kivitelnél a legjobb az ár-érték arány. A Comfort is tágas és tele van menetbiztonsági kiegészítőkkel, de az Elegance további tartozékoktól lesz még komfortosabb és sportosabb. Elegáns, már-már a prémium szintre emlékeztetnek a króm ajtókilincsek, a bőr kormány és -váltógomb. A kissé komor belső tér mellett nagyon tetszett az autó üveg panorámateteje, amelynek első fele el is húzható, ezzel nemcsak belülről enged tágas kilátást, hanem kívülről is "feldobja" a HR-V megjelenését. Felárért további optikai elemekkel tehetjük még irigyebbé a szomszédot. A "pimp csomagban" elől a "Solid Wing Face" alatt, hátul a lökhárító alján vannak "terepes" lökhárító-betétek, szép a küszöbdíszítés, a külső tükrök Matte Silver borítást kaptak - de sajnos egy igazi, méretes oldalfellépő már nem fért bele a Robust csomagba...

A vezetéstámogató rendszerek, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a jelzőtáblákat felismerő rendszer, az automata távolsági fényszóró, a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, a hegymeneti elindulást segítő rendszer, a fékasszisztens, a City-Brake aktív városi fékrendszer mellett a HR-V-nél egy újdonságot is érdemes kiemelni és ez a vészfékezést jelző hátsó fény. A vezetőnek nem kell bekapcsolnia a vészvillogót, ha a mögötte haladó jármű vezetőjét figyelmeztetni akarja az erősebb fékezésre, a vészfékezést jelző rendszer villogtat helyette, ha hirtelen fékez.

A tervezők leleményességét dícséri, hogy a üzemanyagtartály nem foglal helyet a csomagtartóból, ettől a csomagtér a padló alatti rekeszekkel együtt 470 literesre nőtt és előtte jól elfér a Jazz-ből átvett Honda Magic Seats elnevezésű ülésrendszer is. A 60:40-es arányban osztott hátsó üléseket "hosszú", "magas" és "praktikus" módon lehet variálni. Szellemes megoldás, hogy magas módban (ha az ülőlapot felhajtjuk) függőlegesen lehet a tetőig pakolni az első ülések mögött. A hátsó üléssor ledöntésével a tetővonalig mérve 1533 literes csomagteret kapunk. Ennek és az alacsony rakodási magasságnak köszönhetően talán a kategória egyik legjobban pakolható modellje a HR-V. Az első ülések mögött amúgy nemcsak a variálhatóság, de a helykínálat is bőséges - a gyerekeknek.

Honda Magic Seats
A 130 lóerős 1.5 literes i-VTEC benzines szívómotor, az "Earth Dreams" azaz a Föld Álma és a CVT automata váltó remek páros. Biztonságot ad a vezetőnek, hogy az autó a súlyához és a méretéhez képest jól reagál a gázadásra. Nem egy nyomatékbajnok(155 Nm), de a CVT-vel hibátlan. A változó szelepvezérlésű, 1.5 literes motor 6-8 literes szomját a Stop-Start motorleállító-indító elektronika némiképp oltja, szerencsére tovább lehet csökkenteni a fogyasztást az ECON gomb benyomásával. Ekkor az elektronika megváltoztatja a váltási pontokat, nem engedi magasabb fordulaton pörögni a motort és gyakrabban kapcsolgatja ki-be a klímát. A feszesre hangolt futómű kifejezetten barátságos menetkomfortot nyújt akkor is, ha a családdal pakoljuk tele az autót.

Némi Honda-önkritikára utal, hogy SUV ide vagy oda, nincs belőle csak első kerék hajtású modell.

- 7+ üléses 7vége lesz a Vasúttörténeti Parkban
- Csúcs a csúcson - új csúcsot állitott fel egy Nissan Navara a Kékesen
- SKODA sikerek az Auto Bild magazin Allradauto des Jahres 2019 olvasói szavazásán
- Audi e-tron - áram-vonalas SUV, 400 kilométeres hatótávval
- Különleges Ford Mustang-ot, egy BULLITT-ot kapott Kiss Gergely, a márka nagykövete
- Mazda3 - Red Dot design Best of the Best 2019 díjat kapott az innovatív KODO formanyelv
- A Peugeot 508 lett a nyerő a The Most Beautiful Car of the Year 2018 szépségversenyen
- A Dakar-győztes Toyota Hilux-ra vált Fernando Alonso?
- Magyar Suzuki - Esztergomban legördült a gyártósorról a félmilliomodik Vitara!
- 2019 Suzuki Jimny - két kategóriában is döntős a Világ Év Autója versenyen a terepjáró újdonság!