2019 Ford Mondeo Hybrid 2.0 HEV - a Brussels Motor Show-n mutatkozott be az öntöltő Wagon

A negyedik generációs modell 2015-ös bemutatása óta a Ford legmodernebb üzemében, a spanyolországi Valencia-ban gyártott Mondeo-ból 250 000 darabot adtak el Európában.

Megújult külső- és belső dizájnelemek, új, 8-sebességes automata váltó, új, 2.0 literes EcoBlue dízelmotorok, benzin-elektromos hibrid hajtás, még több vezetés-támogató rendszer - ezek azok az újdonságok, amelyek miatt érdemes volt körbejárni az új Mondeo hibrid kombit a Brussels Motor Show Ford-standján.

2019 Ford Mondeo Hybrid 2.0 HEV
A karosszéria-frissítés még egyértelműbben kihangsúlyozza a Titanium, az ST-Line és a Vignale kivitelek megjelenése közti különbségeket. A trapéz alakú felső hűtőrács nagyobb hangsúlyt kapott, az első lökhárítón agresszívebb lett az alsó légterelő elem. A Titanium és Vignale modellek alsó hűtőrácsában új keretet kaptak a ködfényszórók és megújult a LED-es nappali menetfény alakja is. A zászlóshajó, a Vignale "flying-V" alakú alsó hűtőrácsot kapott.

Az autó hátsó részén a leglátványosabb változás, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességben összeköti egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy krómozott díszléc.

A gyári adat szerint 6,5 l/100 km fogyasztású, 165 lóerős, 1.5 literes EcoBoost benzinmotor továbbra is megmarad a kínálatban. Az új, 2.0 literes EcoBlue dízelmotorokhoz alapból hatfokozatú manuális sebességváltó tartozik, de a 150 és 190 lóerős változatokhoz megrendelhető az új, nyolcfokozatú automata váltó is. Az előbbi motor gyári adat szerinti fogyasztása 4,5 l/100 km, az utóbbié 4,9 l/100 km. A motorok megfelelnek a legszigorúbb Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási normáknak. A nyolcfokozatú automata sebességváltó ergonomikusan kialakított forgókapcsolója sok helyet szabadít fel a középkonzolon, így egy USB-port is kényelmesen elérhető helyre került.

- Az új Mondeo hybrid kombi változatának bevezetésével arra számítunk, hogy a hibrid változat akár a Mondeo-eladások 30 százalékát is kiteheti majd - nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2.0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy 138 kW-os villanymotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a hibrid modellhez kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó.

Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben elvesztett energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az így nyert elektromos áram is tölti az akkumulátort. Ennek a megoldásnak köszönhetők a kedvező CO2-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok, a négyajtós modell esetében várhatóan 96 g/km és 4,2 l/100 km, a kombinál pedig 101 g/km és 4,4 l/100 km.

A Mondeo hibrid rendszerében fontos szerep jut egy speciális Ford interfésznek, a SmartGauge folyamatos felügyelet alatt tartja az üzemanyag- és az energiafogyasztást. Ugyancsak ebben a modellben debütált a fékezési segéd (Brake Coach), ami arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza.

Ford Brake Coach
Az extrák listáján az intelligens összkerékhajtás (Intelligent All-Wheel Drive, AWD) is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt, vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között. A Mondeo-hoz adaptív sebességtartó automatika (Adaptive Cruise Control, ACC) is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az előtte haladó jármű és a Mondeo között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki. A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. A Mondeo-ban most először jelenik meg az intelligens sebességhatároló (Intelligent Speed Limiter, ISL), ami a Ford két korábbi technológiája, a sebességhatároló és a közlekedési tábla-felismerő rendszer előnyeit egyesítve a sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó maximális sebességét.

Az utastér kidolgozása is magasabb színvonalú, tökéletesebb lett a középkonzol és a műszerfal egymáshoz csatlakozó részegységek illeszkedése és megmunkálása, ezért a kabin még inkább prémium minőséget sugall, és masszív, sportos benyomást kelt. A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.

Amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, az új kombi csomagtere 403 literes, ez a hátsó üléssor ledöntésével 1 508 literesre növelhető és akár teljesen sík padlófelület is kialakítható.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő




- Ford Tourneo Connect Active és Transit Connect Active - járt utat járatlanért... nyugodtan!
- Jaguar Land Rover - elkészült a másfél milliomodik INGENIUM motor
- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!