2019 Ford Ranger - frisset, ropogósat az öreg kontinensnek!

Még erősebb, takarékosabb, kifinomultabb és intelligensebb lett Európa legkapósabb pickup-ja.

70 évvel ezelőtt, még 1949-ben történt, hogy a Ford felkérte a neves AWD-specialistát, a Marmon-Herrington Co.-t, hogy segítsen megtervezni a Ford F1 Ranger modellt. A modern sportos szabadidőautók, a SUV-k ősének tekinthető autót egy normál Ford kisáruszállítóból alakították ki. Egy Siebert nevű karosszériás cég ülésekkel szerelte fel a rakodóteret, a Marmon-Herrington pedig jól működő 4x4-es hajtásláncot épített az autó alá. 1949 és 1952 között mintegy 50 darab Ford/Marmon-Herrington F1 Ranger készült, és ezek közül alig néhány maradt fenn napjainkig.

Ford/Marmon-Herrington F1 Ranger
Ebben a gyönyörűen restaurált példányban még az eredeti, 85 lóerős Flathead V8-as blokk működik, négyfokozatú sebességváltóval.

69 évvel később, 2018-ban a Ford a kategória legjobb eladási eredményét produkálta Európában, a Ranger-ből 51 500 darabot értékesített, ami több mint 15 százalékos növekedés 2017-hez képest. A 2019-es modell az amúgy is tetszetős homlokfalán és a régi 3.2 literes TDCi motorját egy új dízelre cserélték.

2019 Ford Ranger
Az új, változó geometriájú, turbótöltős 2.0 literes EcoBlue motor háromféle teljesítménnyel rendelhető, a 130 lóerős nyomatéka 340 Nm, a fogyasztása 8,0 l/100 km, a 170 lóerősnek 420 Nm a nyomatéka és 8,3 liter a fogyasztása. A motorkínálat csúcsán a 213 lóerős 2.0 literes EcoBlue blokk Bi-turbo változata áll 500 Nm forgatónyomatékkal (ez 13 LE-vel és 30 Nm-rel több, mint a jelenlegi 3,2 literes TDCi dízelé) és 9,2 l/100 km-es fogyasztással. Ennél a motornál az alacsony fordulatszám-tartományokban két sorba kötött turbótöltő együttes működése javítja a forgatónyomatékot és a gázreakciókat. Magasabb fordulatszámnál a kisebb turbótöltő leáll, és a nagyobb biztosítja a motor csúcsteljesítményét. A hatalmas nyomaték okán a 3.500 kg-os maximális vontatási képesség lett az egyik fő erénye a platósnak. A Ford külön videot készített, amelyben a Ranger erőlködés nélkül húz el egy 20 tonnás szerelvényt.

2019 Ford Ranger - Tow whatever the hell you want!
(A majdnem 100 méter hosszú, 15 lakókocsiból és a Rangerből álló karavánban olyan veteránok is vannak, mint például egy, az ’50-es évekből származó Airstream, egy hippi-stílusú modell, vagy éppen egy, a kutyabarátoknak készített lakókocsi, amit tappancsnyomok díszítenek.)

A platón elfér akár 1 252 kg hasznos teher, a Limited és a Wildtrak felszereltséghez könnyen felhajtható platóhátfal tartozik, amelynél egy torziós rugó (Tailgate Assist) nyitáskor lefékezi, záráskor jelentősen megkönnyíti a hátfal felfelé mozgatását.

A hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a 170 és 213 lóerős motorokhoz a Ford F-150 pickupban és az új Ford Mustangban már bevált 10 fokozatú automataváltó is rendelhető. A Ranger 80 centiméteres gázlómélysége kategóriaelső, a hasmagassága 23 cm, az első terepszöge 29, a hátsó 21 fokos.

A Regular Cab, Super Cab és Double Cab kivitelekben kapható új Ranger alapáron négykerékhajtású. Ez utóbbi, nagy teljesítményű változatba aktív zajcsökkentést (Active Noise Control, ANC) is beépítettek. Kategóriájában a Ranger az első modell, amelybe alapfelszerelésként kerül a gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) és az intelligens sebességhatároló (Intelligent Speed Limiter). A vezetéstámogató rendszerek közül ezentúl aktív parkolóasszisztens (Active Park Assist), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és sávtartó asszisztens (Lane-keeping Alert & Lane-keeping Aid), akadályfelismerő rendszerrel (Obstacle and Pedestrian Detection System) kiegészített adaptív sebességtartó automatika, közlekedési tábla felismerő-rendszer (Speed Limiter & Traffic Sign Recognition), első-hátsó parkolószenzorok, tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített elektronikus stabilitás-rendszer (Electronic Stability Control System) rendelhető.

Az autó vezetője az Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel kompatibilis SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató központon keresztül állandó kapcsolatban maradhat a külvilággal is. A MyKey rendszer segítségével pedig a flottaüzemeltetők úgy programozhatják be az indítókulcsot, hogy korlátozzák a vezető által elérhető végsebességet, a Hi-Fi hangerejét, illetve állandóan bekapcsolt állapotba állíthatják az aktív biztonsági rendszereket.

További Ranger-jóhír, hogy májusban érkezik Európába a Ford Performance csapat új büszkesége, a csúcsmodell Ranger Raptor, 213 lóerővel, 500 Nm forgatónyomatékkal és új, 10 fokozatú automata sebességváltóval.

2019 Ford Ranger Raptor
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő




- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására
- Peugeot 2008 SUV - az Oroszlánnak a COVID-19 vírus sem ellenfél!