2020 Ford Explorer - találkozás egy régi szerelemmel

- Az élmény fokozása a cél: az, hogy csökkentsük a vezetés stresszét és segítsünk az autósoknak, hogy kellemesebben érezzék magukat a volán mögött - mondta a bemutatón Chris Billman, a Ford Co-Pilot360 tervezési igazgatója.

Nos, hát ezért tervezték újra az alapoktól minden idők legkelendőbb amerikai SUV-ját!

Sokak szerint Amerika akkor szeretett bele a szabadidőautókba, amikor a Ford 1990-ben bemutatta az ős-Explorert. Azóta már öt generáción ívelt át a love story: a Felfedező Amerika minden idők legtöbbet értékesített SUV-ja lett.

30 év - hat generáció
A hatodik generáció 2019-ben a Ford Field stadionban mutatkozott be, a 2020-as modellévű Ford Explorer-t az NFL Detroit Lions otthonában megrendezett show-n láthatták először a gyári alkalmazottak, a rajongók, a márkakereskedők, a beszállítók, kormányzati politikusok és az újságírók. A vadonatúj SUV idén nyáron jelenik meg a tengerentúli kereskedőknél.

2020 Ford Explorer special reveal event
A teljesen újratervezett, három üléssoros SUV könnyebb lett, gyorsabb és tágasabb, mint valaha. A harmadik sorba a második üléssor az eddiginél is kényelmesebb üléseinek előrecsúsztatásával lehet könnyedén beszállni.

2020 Ford Explorer
- Az emberek több technológiát szeretnének - méghozzá nemcsak a vezetőnek, hanem az egész családnak és mindezt gyönyörű, sportos külsőbe rejtve. Az új Explorer megadja ezt az élményt, sőt még többet is - nyilatkozta Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési és beszerzési vezetője.

A vadonatúj Explorer csak 400 dollárral drágább az elődjénél. Alapfelszereltsége több mint egy tucat új tételt tartalmaz, ilyen például a motoros mozgatású csomagtérajtó, a 8 colos digitális érintőképernyő SYNC® 3 rendszerrel és az akár 10 eszköz kiszolgálására is alkalmas FordPass Connect™ 4G LTE WiFi-rendszer. Vadonatúj a tízfokozatú sebességváltóval összekapcsolt 2.3 literes EcoBoost motor, de a motorpalettán megjelent a 365 lóerős, 3.0 literes, turbótöltésű EcoBoost® V6 erőforrás is, amelynek maximális nyomatéka 93-as oktánszámú benzinnel 515 Nm. Ezzel a motorral az új modell az eddigi legerősebb Explorer. Az autó terepképességét nagymértékben javítja az intelligens összkerékhajtás és a terepválasztó rendszer (Terrain Management System™), amely hét különféle üzemmódot kínál a mindenkori út-, időjárási- és terepviszonyokhoz. A hátsókerékhajtású modellekben a normál, sport, földút, csúszós út, vontatás és eco (Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco) beállítások, az intelligens összkerékhajtással felszerelt modellekben a mély hó és homok (Deep Snow, Sand) üzemmódok javítják az autó off-road képességét.

A kínálatban az alapváltozat mellett az XLT, Limited, Limited Hybrid, ST és Platinum kivitelek szerepelnek. Az Explorer Platinum az aktív parkolóasszisztens (Active Park Assist 2.0) rendszer használatával egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre, miközben a rendszer önállóan kormányoz, sebességet vált, illetve kezeli a gáz- és fékpedált. A Platinum változatban ugyancsak alapfelszereltségnek számít a tolatási fékasszisztens (Reverse Brake Assist), amely hátramenetben radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az autó mögött felbukkanó akadályokat és ha kell, automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést.

A 2020-as Explorer alapfelszereltségének része a Ford Co-Pilot360™ csomag is, olyan vezetéstámogató technológiákkal, mint az ütközésre figyelmeztető rendszer automatikus vészfékezéssel, gyalogosészleléssel, ráfutásos ütközésre figyelmeztetéssel és dinamikus fékrásegítéssel, holttérfigyelő rendszer keresztirányú forgalomfigyelővel, sávtartó asszisztens, tolatókamera beépített lencsemosóval, automata fényszórók automatikus távolságifény-vezérléssel, kikerülő kormányzási asszisztens, amely kormányzási rásegítéssel segít elkerülni az ütközést és az ütközés utáni fékezés, ami mérsékli az esetleges másodlagos ütközésből származó sérüléseket és károkat.

A SUV-hoz 980 wattos, 14 hangszórós B&O prémium audiorendszer és a középkonzolra egy 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyő is rendelhető.

Az Explorer sikerét jelzi, hogy a SUV-ból már rendőrségi modellt is fejlesztettek, a Ford Police Interceptor Utility jelenleg Amerika leggyorsabb rendőrautója - 2019-től már hibrid hajtással is szolgálja a bűnvadászokat!

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő