2020 Ford F-Series Super Duty - kemény és szívós mint a Ford! (Built Ford Tough)

- A 2020 Super Duty széria minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel, nagyobb rakodó- és vontatókapacitással érkezik - állítja Kumar Galhotra, a Ford észak-amerikai elnöke.

2020 Ford Super Duty F-250 King Ranch
Az F-Series Super Duty az Egyesült Államokban 2017 januárja és 2018 novembere között a legnagyobb piaci részesedést tudhatta magáénak, a kormányzati piacon több mint 60, a kőolajiparban 50, a közüzemi szolgáltatóknál több mint 45 százalékot képviselt.

Amerika legnagyobb tehergépkocsigyártójának vadonatúj fejlesztései közül kiemelkedik a saját tervezésű és gyártmányú 450 lóerős 7.3 literes V8-as benzinmotor, amelyet a standard 385 lóerős 6.2-L V8 benzines alternatívájaként választhatnak a vásárlók. A 7.3 literes V8-as benzineshez és a harmadik generációs 6.7-es Power Stroke® V8-ashoz vadonatúj, szintén Ford tervezésű és gyártmányú tízfokozatú, nagy teljesítményű TorqShift® automata sebességváltó kapcsolódik. A váltónak üzemmódválasztója is van, ami normál, vontató, takarékos, csúszós úton, mély homokban, ill. hóban ajánlott (Normal, Tow/Haul, Eco, Slippery, Deep Sand, Snow) beállításokat kínál. Az új erőátvitelnek is része a Live Drive PTO (Live-Drive Power TakeOff), amellyel menet közben is meghajthatók bizonyos segédberendezések, például a hómaró.

A Super Duty harmadik generációs 6.7 literes Power Stroke® V8-as dízeljét szintén továbbfejlesztették. Az új motor 2500 baros befecskendezéssel fut; a vadonatúj befecskendező-rendszer szívóütemenként akár nyolc adagra is képes bontani a gázolajtöltetet, ami javítja az égést és csökkenti a zajt. A hengersorok között kivezetett kipufogó gyűjtőcsövekkel megtervezett V8-as dízelmotor változó geometriájú turbóját elektronika szabályozza, így csökkennek az áramlási veszteségek és javul a motor gázreakciója is.

Javítottak az alvázon, frissítették a pickup külső megjelenését, a belső tér formavilágát, valamint a Super Duty olyan intelligens, fejlett technológiákat kapott, amelyek javítanak a vontatási képességén. Nagyobb lett a platós teherbírása és jobb lett a járművek közötti kapcsolat is.

2020 Ford Super Duty F-450 Limited
A 2020-as Super Duty modellel az osztályában egyedülálló, új Pro Trailer Backup Assist tolatástámogató rendszer segítségével a legnagyobb utánfutókkal is könnyen manőverezhetünk. A kormányt elengedve, a Pro Trailer Backup Assist kapcsoló bekapcsolásával a vezető könnyen terelheti utánfutóját a megfelelő irányba, miközben a tolatókamera képernyőjét figyeli. Tolatáskor a Trailer Reverse Guidance rendszer mutatja az utánfutó által bezárt szöget és annak irányát, valamint "javaslatot tesz" az irányításra, hogy a tolatás a lehető legjobban sikerüljön.

A sávelhagyásra figyelmeztető (Lane Keeping Alert) rendszer segíti a sávtartást, míg az utánfutóra is kiterjesztett holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Information System) még vontatás közben is figyeli a holttérben feltűnő járműveket. Az automata vészfékezéssel kiegészített ütközésre figyelmeztető (Pre Collision Assist with Automatic Emergency Braking) rendszer fontos szerepet játszik a balesetek kivédésében és azok hatásának mérséklésében. A fenti rendszerek alapárasak az XLT és az annál jobban felszerelt modellekben.

Az összes új 2020-as Super Duty modell a FordPass Connect™ beépített modemen és a WiFi-hotspoton keresztül 4G LTE kapcsolatot biztosít 24/7 rendelkezésre állással egyszerre akár 10 eszköznek is. A középkozolba építették a vezeték nélküli a telefontöltőt és a fülkében van több USB-C csatlakozó is.

Az új F-Series Super Duty a legkeményebben tesztelt pickup a márka történetében. A 2017-es évjáratú modelleket több mint 19,3 millió tesztkilométeren át nyúzták, a 2020-as évjáratra pedig további 11,3 millió kilométer várt annak érdekében, hogy a legigényesebb vásárlók szigorú elvárásainak is megfeleljen. Az autókat éjjel-nappal, a legextrémebb terhelések és a legkülönbözőbb környezeti körülmények között vezették - teljesítménymérő padokon, tesztpályákon és közúton egyaránt. Mivel a teszteléshez használt felületek és a tartóssági vizsgálatok tesztpályái igencsak könyörtelenek, jó pár kilométeren át robotok vezették a járműveket. A tesztelési folyamat során bebizonyosodott, hogy az összes F-modell valóban Built Ford Tough, egy szójátékkal, a Built For Tough kifejezéssel "kemény és szívós, mint a Ford."

A jóra Amerikában is várni kell, a 2020-as F-Series Super Duty modellek legkorábban ősszel érkeznek a tengerentúli márkakereskedőkhöz.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő