2020 Mazda CX-30 - Genfből startolt az új kompakt crossover SUV

A 2019-es Genfi Autószalonon tartották a vadonatúj Mazda CX-30 világpremierjét, amely a 2018 végén bemutatott Mazda3 mellett a márka új generációs modellkínálatának második sorozatgyártású tagja.

2020 Mazda CX-30 - új kompakt crossover
A CX-3 és a CX-5 közé pozicionált autó igazi crossover, 4 395 mm hosszú, 1 795 mm széles és 1 540 mm magas, 430 literes, könnyen pakolható csomagtartóval, 731 mm magas csomagtérperemmel. Az olyan frissen kifejlesztett technikákat, - mint például a 8 hangszórós Mazda vagy a 12 hangszórós Bose® audiorendszer - nagy műgonddal integrálták a prémium anyagokkal. A mélyhangszórókat az utastér sarkaiba helyezték, ahonnan jobb az alacsony frekvenciájú hangok visszaadása. Az aprólékos kidolgozás eredményeként született meg a kiváló minőségű, kifinomult utastér. A gyár közleménye szerint az újdonság az elegáns KODO Soul of Motion (a Mozgás Lelke) stílusban, a KODO dizájnfilozófiája, a Yohaku, azaz az üres tér szépsége; a kiegyensúlyozott, elegáns íveket szorgalmazó Sori; valamint a fény és árnyék játékát kifejező Utsuroi szerint készült. Az emberközpontú belső tér kialakításakor kombinálták a CX-3 kompakt, városbarát méreteit a CX-5 helykínálatával és praktikumával. A magasabb üléspozíció remek kilátást enged, miközben az intenzívebb Jinba Ittai vezetési élmény (azaz amikor a járművet testünk meghosszabbításának érezzük, de mondják a ló és a lovas egységének is) és a kompakt méret megkönnyíti a manőverezést bármilyen úton és bármelyik parkolóban.

2020 Mazda CX-30
A merészen kialakított orr-részbe jól illeszkednek az egyszerre elegáns és funkcionális fényszórók, a LED-es fényforrások kihangsúlyozzák a lámpatestek hengeres formáját. A LED-es irányjelzők új, karakteres programozást kaptak: teljes fényerőn aktiválódnak, majd lüktető fénnyé halványulnak.

- Mindenekelőtt négy konkrét dologra törekedtünk a CX-30 megalkotásakor. Pontosan megfelelő méretűnek kell lennie, hogy az autó vezetője és utasai mindenkor és mindenhová habozás nélkül ezzel induljanak el. A formatervnek tükröznie kell az érzelmi igényeiknek megfelelő tárgy birtoklásából fakadó örömöt. Az utastérnek kellően tágasnak kell lennie ahhoz, hogy kényelmesen elférjenek benne a családtagok és a barátok. Negyedikként kimagasló teljesítményt kell nyújtania, maximális kényelem és megbízhatóság mellett, hogy a vezető és utasai átadhassák magukat az utazás pihentető élményének - nyilatkozta Naohito Saga, a Mazda CX-30 programigazgatója.

Az új kompakt szabadidőautó alapja a Mazda új generációs Skyactiv-járműszerkezete, az intelligens, továbbfejlesztett i-Activ AWD összkerékhajtással, amely a G-Vectoring Control (GVC) nyomatékvektor-szabályozási rendszerrel együttműködésben osztja meg a nyomatékot az első és hátsó kerekek között. A motorválaszték a legmodernebb Skyactiv Euro 6d-TEMP benzin- és dízelmotorokból áll, ezen belül a benzinmotorok kompakt és takarékos M Hybrid (Mild Hybrid) rendszert kaptak, amely a dinamikusabb gyorsítóképességre és kedvezőbb valós üzemanyag-fogyasztásra segít rá. A 24 voltos, 600 kJ-os lítium-ion akkumulátort a kerekek között helyezték el.

Az utasokra a továbbfejlesztett i-Activsense biztonsági funkciók ügyelnek, beleértve a most bevezetett járművezető-felügyeleti rendszert is. A középkonzol kezelőfelülete szimmetrikus és a vezető felé fordul, mindhárom fő műszer és a központi kijelző egyaránt ideális szögben áll a vezetőülés helyzetéhez képest. A head-up display, az elsődleges analóg műszerek és digitális kijelzők, valamint a 8,8 colos központi kijelző új kialakítást kapott.

A CX-30 új alapmodellként Európából indulva kerül a világpiacra idén nyáron.