Genf-ből jelentjük - a Honda is hibridre vált!

Az év elején bemutatott CR-V Hybrid hatalmas sikert aratott a vásárlók körében. A kedvező fogadtatás hatására újabb Honda modellek kaphatják meg a full-hybrid hajtásláncot.

Honda - 89. Geneva International Motor Show
Kár is lenne tagadni, hogy a 2019-es 89. Geneva International Motor Show Honda-slágere a tisztán elektromos, hátsókerék hajtású e Prototype volt. A sorozatgyártású változatot valamikor 2019 második felében leplezi le a vállalat.

A Honda 2019 elején mutatta be a vadonatúj fejlesztésű CR-V Hybridet, ez már az 5. generációs CR-V. A SUV két villany- és egy benzinmotorra épülő intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) hajtásláncával hatalmas sikert aratott a vásárlók körében. A hibrid hajtás kedvező fogadtatása új lendületet adott a Honda fejlesztőinek, így az ultramodern technika a Honda többi modelljébe is bekerülhet. A Honda szerint a full-hybrid hajtásláncnak kulcsszerepe lesz a 100 %-os elektromos átállásban 2025-ig.

A 2019-es Genfi Autószalon látogatói a Honda többi korszakalkotó modelljével is megismerkedhettek, beleértve az új, hétüléses CR-V-t, a 1.0-s, turbós erőforrással hajtott Honda Civic-et és a páratlanul praktikus Honda Jazz-t is.

A 2019-es CR-V Hybrid a Honda első olyan szabadidő-autója, amely hibrid hajtáslánccal is megjelent az európai piacon. CR-V Hybrid azon túlmenően, hogy nagyon gazdaságos üzemű, kényelem, tartósság és kommunikáció terén is komoly előrelépést jelent. Helykínálatát és variálhatóságát illetően szintén túlmutat elődjein. A hibrid hajtáslánc alapja az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú, 2.0 literes i-VTEC benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer. A CR-V a hagyományos helyett fix áttételű váltót használ, amellyel igen kényelmes a vezetés. A vezérlőelektronika által felkínált EV Drive, Hybrid Drive és Engine Drive menetüzemmódnak köszönhetően a váltó zökkenőmentesen vált minden helyzetben. Az ECON bekapcsolásával a benzinmotor a lehető leggyakrabban üzemel az optimális teljesítményű tartományban.

A HR-V Sport szintén először mutatkozott be a nagyközönség előtt nagyobb nemzetközi kiállításon. Ebben az egyedi megjelenésű, különleges utastérrel még vonzóbbá tett változatban debütál a nagy teljesítményű, mégis roppant takarékos 1.5 VTEC TURBO benzinmotor és a Performance Damper lengéscsillapító-rendszer.

A Honda továbbra is vezető szerepet tölt be az autó-motorsportban, az alapmodell mellett kiállított Civic Type R TCR például hét főbb bajnokságban bizonyult a legjobbnak és 41 versenyt nyert meg 2018 januári bemutatkozása óta. A sikerszéria alighanem a jövőben is folytatódik, hiszen 2019-ben négy Civic Type R TCR is indul a FIA Túraautó-világkupán. Ebből kettőt az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport színeiben versenyző Esteban Guerrieri és Nestor Girolami vezet majd, kettőt pedig a KC Motorgroup Ltd (KCMG) kötelékébe tartozó Tiago Monteiro és Tassi Attila vihet győzelemre.

Genfben a Honda Racing nagyágyúinak szomszédságában az összkerékhajtású Honda / Acura NSX 2019-es változatát is láthatták az érdeklődők. A márka hibrid-innováció iránti elkötelezettségét újfent bizonyítja a Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive™ rendszer. Az autócsodát elöl két, hátul egy villanymotor hajtja, középmotoros, összteljesítménye 581 lóerő, csúcsnyomatéka 645 Nm.