Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET - fogyókúra után is remek kondiban!

A Swift Sport harmadik generációja nem háromajtós, hanem öt, nem szívó, hanem turbómotoros és nem Esztergomban, hanem Japánban készül. Kell ennél több újítás egyetlen modellnél?

Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET
Az izgalom a tetőfokára hágott, amikor átvettük az autót, de nem a várható vezetési élmény miatt, hanem mert öt ajtó ide vagy oda, elsőre nem találtuk a kilincset a hátsó ajtókon... A sportos külső persze nem a kilincsek helyén múlik, szerencsére nem kevésbé izgalmas a többi részlet sem. A mintás hűtőrács enyhén előre dől, ettől az egész orrész kissé harciasabb lett, a LED-technológia elöl-hátul meghatározó a lámpák kialakításánál és az autó két oldalán csillogó kipufogóvégek is sokat sejtetnek a BOOSTERJET turbómotor teljesítményéről. A kompakt turbómotor teljesítményéhez a hatsebességes manuális váltó tökéletesen illeszkedik és zökkenőmentes váltást biztosít. A sebességváltás sportos érzetét a rövid váltóút is erősíti.

Az impozáns teljesítmény első záloga, hogy köszönhetően a Baleno-val és az Ignis-szel bevezetett Heartect padlólemeznek, a mérnököknek sikerült a Swift Sport súlyát egy tonna alá nyomni.

Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET
A második elem, és ez a lényegesebb, a közvetlen befecskendezéses 1.4 literes BOOSTERJET motor. A 140 lóerős, négyhengeres turbómotor ugyanaz, mint a Vitara S-ben és az SX4 S-Crossban, a 230 Nm csúcsnyomaték leginkább 2500-3500/perc között élvezhető. A motor 6300/percnél automatikusan leszabályoz.

Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET
A beltérben a sportos kivitelre piros varrások és betétek utalnak, a fordulatszámmérőnek piros a hátlapja, a jó fogású, alul lapított D-alakú kormánynak, valamint a "váltószoknyának", meg persze a remek kialakítású, jól "tartó" első sportüléseknek is piros a varrása. Nagy erénye még a sportos Swiftnek, hogy a csomagtere alaphelyzetben 265 literes, vagyis nagyobb, mint az alapmodellé. Európába csak 17"-os felnivel érkezik, a 195/45 R17-es ContiSportContact gumiabroncsokat a Continental, a lengéscsillapítókat a Monroe szállítja.

Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET
A vezetéstámogató rendszerek egész arzenálja segíti és óvja a vezető és az utasok kényelmét és biztonságát. A vezetéstámogató kétérzékelős rendszerek (DSBS), a fékezést támogató elektronikus fékerő elosztóval (EBD) kiegészített ABS blokkolásgátló, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), a Suzuki modellben először alkalmazott sávtartó-, a sávelhagyásra és a sávtartásra egyaránt figyelmeztető rendszerek, az adaptív tempomat és a távolsági fényszóró asszisztens alapáras felszerelések. Ebben a méretben és kategóriában nem szokványos, de az automata klíma és a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás szintén az alapfelszerelés része.

- Toyota LC200 Supertourer - mégis túl lehet élni az Apokalipszist?
- A kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso Toyota Hilux-szal készül a Dakar-ra!
- Lexus Off-Road Adventure - terepkaland a festői Blackberry Mountain farmon
- Ford Sat Nav Breadcrumbs - ha ezt Jancsi és Juliska megérhette volna...
- Volkswagen Touareg - elegáns extrákkal felszerelt különleges modell az egymilliomodik!
- All-Electric Ford F-150 Prototype - Amerika ikonja tisztán elektromos hajtással is kőkemény!
- 2019 Ford Mondeo Hybrid - intelligens összkerékhajtással érkezett az öntöltő kombi!
- Mazda Skyactiv-X - itt a benzinnel hajtott dízelmotor!
- Kezdődik a jubileumi Harley-Davidson Open Road Fest Alsóörsön!
- 7 üléses portfólió a nagycsaládosoknak - a Fordnál is a gyermek az első!