Ford Ranger Raptor - Európába jön a szegény ember F-150-ese

- Felejtsenek el mindent, amit eddig tudtak a pickup-okról. A Ranger Raptor egy új faj; vérbeli sivatagi versenygép, amely a legkeményebb körülmények közt hozza a legjobb formáját - nyilatkozta Leo Roeks, a Ford Performance csapatának európai igazgatója.

- Olyan, mint egy crossmotor, egy motoros szán és egy ATV egybegyúrva: ez a tökéletes kaland-pickup - tette még hozzá a kölni Gamescom játékvásáron Leo Roeks.

Ford Ranger Raptor - orr-része a Ford F-150 Raptor öröksége
A Raptor a Ford Performance csapat fejlesztése, a Ranger eddigi legkeményebb és legnagyobb teljesítményű változata. Az új modellt a Ford 2.0 literes EcoBlue motorjának Bi-turbo változata hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát egy új, 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A Ranger nyomtávját 150 mm-rel kiszélesítették, a Raptor hasmagassága 51 mm-t nőtt a Ranger XLT-hez képest.

Alváza nagyszilárdságú, ötvözött acél elemeket is tartalmaz
Alváza nagyszilárdságú, ötvözött acél elemeket is tartalmaz, amelyek még a terepversenyek extrém terheléseit is jól bírják. A pozíció érzékelő (Position Sensitive Damping, PSD) funkcióval kiegészített Fox Racing Shox lengéscsillapítók erősebb csillapítást és rendkívüli terepképességet kínálnak az extrém helyzetekben, az országúton viszont úgy változik a csillapítás mértéke, hogy az autó futása simább legyen. Az első lengéscsillapítók mozgástartománya 32, a hátsóké 18 százalékkal nőtt. A nagyteljesítményű, 63,5 mm-es dugattyúkkal működő lengéscsillapítókhoz alumínium lengőkarok csatlakoznak, a hátsó, spirálrugós felfüggesztést pedig Watt-rudazat egészíti ki, ami rendkívül kis oldalirányú kitérés mellett is nagymérvű fel-le mozgást enged a tengelynek.

Fox Racing Shox lengéscsillapítók
Az autó hasmagassága 283 mm, gázlómélysége 850 mm, első terepszöge 32,5 fok, a rámpa- és hátsó terepszöge 24 fok. A Ranger szokásos motor- és sebességváltó-védőelemeit egy új, 2,3 mm vastag, a normál kivitelnél 60 százalékkal merevebb, nagy szilárdságú acéllemezből készül kartervédő egészíti ki.

A biztonságos lassításról és megállásról 51 mm-es, ikerdugattyús első féknyergek és 332x32 mm-es hűtött első tárcsafékek gondoskodnak. A 332x24 mm-es hűtött hátsó tárcsákat markoló hátsó féknyereg dugattyújának átmérője 54 mm-re nőtt. A minden terepre alkalmas 285/70 R17 gumiabroncsokat kifejezetten a Ranger Raptorhoz tervezte a BF Goodrich.

Ford 10 fokozatú új automata sebességváltó
A Ford 10 fokozatú új automata sebességváltója az F-150 Raptor modellben mutatkozott be; a szerkezet tartósságát és kis tömegét nagy szilárdságú acél, alumínium és kompozit anyagok felhasználásával sikerült elérni. A szélesebb fokozatkiosztás eredménye az élénkebb gyorsulás, a jobb gázreakciót és a 8,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztás, valamint a 233 g/km CO2-kibocsátás.

Terrain Management System, TMS
A vezető a terepvezérlési rendszer (Terrain Management System, TMS) 6 előre programozott beállítása közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz:
Normál üzemmód (Normal mode) - kimagasló kényelem, kedvező üzemanyag-fogyasztás és könnyű irányíthatóság
Sport üzemmód (Sport mode) - gyorsabb reakciók közúton
Fű/Murva/Hó üzemmód (Grass/Gravel/Snow mode) - csúszós terepekhez és egyenetlen útfelületekhez
Sár/Homok üzemmód (Mud/Sand mode) - optimális tapadás süppedős közegekben, például homokon vagy sárban
Szikla üzemmód (Rock mode) - sziklás talajon történő, kis sebességű araszoláshoz
Baja üzemmód (Baja mode) - a Baja 1000 futamra utal, amelyen az eredeti Ford F-150 SVT Raptor 3. helyezést ért el a 2008-as Baja 1000 futamon, ez az üzemmód úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimálisak legyenek a nagy sebességű terepezéshez.

A felszereltségében többek közt megtalálható az oldaldőlés-mérsékléssel (Roll Mitigation Function) kiegészített Ford stabilitásvezérlés (Ford Stability Control) legújabb változata, az elektronikus stabilitásvezérlés (Electronic Stability Control), az utánfutó stabilizáló rendszer (Trailer Sway Control), a hegymeneti elindulássegítő (Hill Start Assist), lejtmeneti szabályozás (Hill Descent Control) és az adaptív terhelésszabályozás (Load Adaptive Control) is.

Az utastérben a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelhetők az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkciói.

A Ford kereskedői 2019 első negyedévében 13 600 Ranger-t adtak el, ami 15 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezzel ez a jármű az európai piac legkelendőbb pick-upja. Magyarországon tavaly összesen 2248 Ranger talált gazdára, amivel a modell toronymagasan, 45,5 százalékkal vezeti a hazai pick-up értékesítést.

Az új Ford Ranger Raptor az idei év közepétől jelenik meg az európai piacokon.

Ford Ranger Raptor - orr-része a Ford F-150 Raptor öröksége
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő

- 2019. október utolsó hétvégéjén rendezik a Budapest Auto Show-t a Millenárison
- Ford Transit és Tourneo Custom PHEV - az első 1 tonnás Plug-In Hybrid modellek
- Ford Puma - gyártásban az első villamosított európai újdonság
- Ford Focus 2.0 EcoBlue 150 LE - még nem SUV, de már Active crossover!
- Toyota LC200 Supertourer - mégis túl lehet élni az Apokalipszist?
- A kétszeres F1 világbajnok Fernando Alonso Toyota Hilux-szal készül a Dakar-ra!
- Lexus Off-Road Adventure - terepkaland a festői Blackberry Mountain farmon
- Ford Sat Nav Breadcrumbs - ha ezt Jancsi és Juliska megérhette volna...
- Volkswagen Touareg - elegáns extrákkal felszerelt különleges modell az egymilliomodik!
- All-Electric Ford F-150 Prototype - Amerika ikonja tisztán elektromos hajtással is kőkemény!