Ötcsillagosra vizsgázott az új Mazda3 az EuroNCAP töréstesztjén

Az új Mazda3 már a második olyan Mazda modell, mely a 2018-tól szigorított Euro NCAP keretrendszerben is maximumon teljesített.

Euro NCAP Crash Test of Mazda3 2019
A magyar piacra 2019 február végén lépett új Mazda3 a Small Family Car kategóriában kitűnően teljesített mind a "Felnőtt utas" (Adult Occupant), a "Gyermek utas" (Child Occupant), a "Gyalogosvédelem" (Vulnerable Road Users) és a "Biztonsági rendszerek" (Safety Assist) kategóriában.

A "Felnőtt utas" kategóriában elért 98%-os értékkel az új Mazda3 maximum pontot kapott az elölről jövő frontális, valamint az oldalról érkező autós és oszlop-ütközések esetében is. A Mazda intelligens fékrásegítő rendszere szintén a legjobb értékelést kapta a kis sebességű teszteken, melyeknél segítségével minden esetben elkerülhető volt az ütközés.

A "Gyermek utas" kategóriában az új kompakt modell 87%-os eredményt ért el, és a maximumot hozta a dinamikus teszteken, valamint az elölről és oldalról érkező ütközések esetében. A gyalogosvédelmi teszteken 81%-ot kapott, maximumot elérve a láb és medencetájéki sérülések elkerülésében. A "Biztonsági rendszerek" 73%-os impresszív eredményt produkáltak, köszönhetően az új Mazda3-ban alkalmazott számos i-ACTIVSENSE biztonsági felszerelésnek.

A meggyőző eredmény három kulcstényezőnek köszönhető: a legutóbbi SKYACTIV-járműarchitektúra fejlesztésekor több nagy merevségű, energiaelvezető, de mégis könnyű fémet használtak; az i-ACTIVSENSE technológia további asszisztens rendszerekkel bővült, melyek segítik a vezetőt a potenciális kockázatok felismerésében és ezáltal csökkenti a balesetek lehetőségét, valamint javítottak a gyalogosvédelmi jellemzőkön.

A Mazda SKYACTIV technológiai fejlesztései mind arra irányulnak, hogy az autóval szuper legyen gyorsítani, adjon visszajelzést az útról, meggyőzően fékezzen, forduljon és könnyen irányítható legyen. A kitűzött célt a mérnökök elérték, az új Mazda3-at könnyű vezetni, és amellett, hogy biztonságos, érdemes is próbára tenni.