Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS - létezik átmenet a manuális és az automataváltó között?

Az Ignis AGS igazi meglepetés az eddig ismert mechanikus váltóval szerelt modellhez képest.

Auto Gear Shift | Suzuki
A Suzuki "csajszis" méretű városi kisautója 1.2-es, 90 lóerős Dualjet benzinmotorjával, 900 kiló alatti önsúlyával és az 5 sebességes manuális váltóval már eddig is betöltött egy olyan piaci rést, ahová nemigen tolongtak vetélytársai. Nem véletlenül kelt el Európában bevezetése óta közel 90 ezer példány. Ezzel az eladási számmal a Swift és a Vitara mögött bronzérmes, megelőzi a Balenót és az SX4 S-Cross-t.

Sokat nyomhat a latban a vásárlók döntésekor az a tény, hogy az Ignist szupermini szabadidőautóként árulják. A "mindent a szemnek" dizájnfilozófia jegyében a kerékjárati íveket alaposan kidomborították, az elejét krómmal és ezüstszínű spoilerrel dobták fel, fekete "A" és "B" oszlop emeli ki a "C" oszlopot, ezüstszínű spoiler van hátul is, ezek mind-mind a "terepes", de lagalábbis a szabadidőautó benyomást erősítik. A "szürkével kombinált szürke" vagy mélynarancs-fehér színű beltér racionális kialakítása a térérzetet erősíti, a közel 1.6 méteres magasság miatt könnyű beszállni is. Ha az első ülésen egy méretes vezető ül, a hátsó lábtér akkor is meglepően nagy marad. Az egyenes tetővonalnak köszönhetően a fejeknek is jut mindenhol hely... A csomagtér az előretolható és lehajtható hátsó üléseknek köszönhetően meglepően nagyra növelhető, az üléstámlák ledöntésével közel 1.1 köbméteresre bővíthető. Mivel a hátsó ülések nem fixek, az autó négyszemélyes. Pótkereke nincs, helyette abroncsjavító készlet van.

Az ajtóbehúzót lakk borítja, varrott a bőrkormány és még egy kis szénszálas mintázat is jutott a műszerfal, valamint a szellőzőnyílások tetejére. A 7 colos érintőkijelzőn jelenik meg a tolatókamera képe és navigáció is. A digitális kijelzésű légkondi (ACC) ugyan egyzónás, ám ötletes kialakítású, a középkonzolhoz jól illeszkedik. A műszerfal puritán, a kormány jobb szélére kerültek az infokommunikációs kezelők, a bal oldalára pedig a tempomat kapcsolói.

Nem véletlenül kapta az "Év Meglepetésmodellje" címet nálunk, amikor megérkezett a szerkesztőségünkbe az Auto Gear Shift (AGS) váltóval szerelt változat. Az AGS, a hajtáslánc legizgalmasabb eleme gyakorlatilag átmenetet képez a manuális és az automataváltó között. Az autóban nincs kuplungpedál, a váltó áttételezése minimális eltérést mutat a manuális váltóval összehasonlítva. Mivel az AGS azért nem "igazi" automata váltó, gázadásnál érdemes óvatosan kezelni a pedált, dehát az Ignis eddig sem a gyorsulásáról volt híres... Nagyobb gond, hogy országúti előzésnél, ha egy kicsit jobban rálépünk a gázra, hajlamos négyesből kettesbe visszaváltani. Városi, "csajszis" használat mellett azonban igazán komfortossá teszi az autót. További öröm, hogy M-be kapcsolva a -/+ jelek felé mozdítva az előválasztó kart, manuálisan is válthatunk sebességet.

A vezetési komfort természetesen ugyanaz, mint az MT-váltós, 5 fokozatú Tiptronic modelleknél, a futómű feszes, a hazai utakon kicsit pattogós, ám magasabb sebességnél stabil és a kormányzása is pontos marad.

A komfortot erősíti a hegymenet asszisztens, a Bluetooth kihangosító, a navigációs rendszer és a tolatókamera. Elektromos ablakemelők vannak elöl-hátul, ISOFIX rögzítési pontok hátul. A biztonsági berendezések közül a legfontosabb a vészfékasszisztens (ESS), a függönylégzsák (Windowbag) elöl-hátul, valamint a légzsákok a vezető- és utasoldalon.

A benzinfogyasztást Stop&Start rendszer javítja, egyébként hasonló az alapváltozathoz, nem taszít nyomorba.

Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS
Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS
Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS
Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS
Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS
Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS
Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS
Suzuki Ignis 1.2 GLX AGS