2019 Ford Mondeo Hybrid - intelligens összkerékhajtással érkezett az öntöltő kombi!

Az elegáns, új külső és belső dizájnelemekkel megújított és most először benzin-elektromos hibrid hajtású kombi Mondeo első példányait már júniusban átvehetik a tulajdonosok.

A Ford legmodernebb üzemében, a spanyolországi Valenciában gyártott Mondeo-ból a vállalat a negyedik generációs változat 2015-ös bemutatása óta már 250 000 darabot adott el Európában. A januári Brussels Motor Show-n, Belgiumban bemutatott hibrid kombi már nálunk is rendelhető.

2019 Ford Mondeo Hybrid
A kombi karosszériához és a kupé stílusú négyajtós kivitelhez ezentúl egyaránt rendelhető hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót. Az öntöltő hibrid hajtás szükségtelenné teszi az elektromos hatótávolság miatti aggodalmat, ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni. A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2.0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy villanymotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó. A 2.0 literes, Euro 6d Temp EcoBlue normát teljesítő motor 150 és 190 lóerős változatban is rendelhető, előbbihez 4,5 l/100 km, utóbbihoz 4,9 l/100 km fogyasztást ígér a gyár.

2019 Ford Mondeo Hybrid
A hajtáslánc-vezérlő szoftver zökkenőmentesen kapcsolja az ideális sebességfokozatot a lehető legmagasabb forgatónyomaték és a legalacsonyabb motorfordulatszám eléréséhez és egyidejűleg javítja a hibrid rendszer üzemanyag-fogyasztását és teljesítményét. A regeneratív féktechnológia a hagyományos fékezés közben egyébként kárbaveszett energia akár 90 százalékát is képes visszanyerni és az így keletkező elektromos áramot visszatölti az akkumulátorba. Ez a megoldás igen kedvezően javítja az autó CO2-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatait, ami a négyajtós modell esetében várhatóan 96 g/km és 4,2 l/100 km, a kombinál pedig 101 g/km és 4,4 l/100 km. A SmartGauge interfész folyamatosan felügyeli az üzemanyag- és energiafogyasztást, illetve megjeleníti az olyan rendszereket, mint a Fékezési Segéd (Brake Coach), amivel arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza. A motor terhelését jelentősen csökkenti az elektromos szervokormány, valamint az elektromos klímarendszer, a hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer.

A kipufogógáz hőjének visszanyerését szolgáló speciális fejlesztésű rendszer segítségével gyorsabban befűthető az utastér.

Amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt és 1 508 litert a hátsó üléssor ledöntése után. Ilyenkor sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további tárolórekesz található.

2019 Ford Mondeo Hybrid
Az új, nyolcfokozatú automata sebességváltó fontos funkciója az Adaptív Kapcsolási Ütemezés (Adaptive Shift Scheduling), ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot. Az Adaptív Kapcsolásvezérlés (Adaptive Shift Quality Control) a járműről és környezetéről begyűjtött információk alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát.

A 2.0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás (Intelligent All-Wheel Drive) is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítja az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt, az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban képes egészen az 50/50 arányig változtatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között.

A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika (Adaptive Cruise Control) is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Mondeo között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki. A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább.

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével a vezető egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.

2019 Ford Mondeo Hybrid
A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló (Intelligent Speed Limiter), ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés (Ford’s Speed Limiter and Traffic Sign Recognition) előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét.

A Mondeo Hybrid külső és belső dizájnja a négyajtós, ötajtós és kombi változatoknál jelentősen eltérő, más a Titanium, ST-Line és Vignale felszereltségnél is. A karosszéria új színei közül kizárólag a Vignale kivitelhez kérhető a Blue Panther, az ST-Line kivitelhez rendelhető a Stealth Grey, Urban Teal színben viszont a teljes Mondeo-család rendelhető.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő