KIA Sorento - nagyobb teljesítmény és kényelem
Forrás: KIA Motors
2006. október 12.
Két alapvetõ változtatás - erõsebb motor, új hajtáslánc és apró ráncfelvarrás - új külsõ és utastér a 2006-os
KIA Sorento fõ vonzereje.
A négyhengeres, 2.5 literes CRDi dízelmotort elektromosan mûködtetett, változtatható
geometriájú turbófeltöltõvel (VGT) szerelték fel. A motor maximális teljesítménye 170 lóerõ, nyomatéka 392 Nm.
Az elõzõ Sorento 2002 óta van a piacon, 2004-ben 33 000 darabot értékesítettek ebbõl a modellbõl.
Megújult külsõ
Az új, projektoros fényszórók, az új hátsó lámpák, az új kerékívek és az új stílusú kerekek, valamint az új elsõ, hátsó és oldalsó díszlécek teljesen új megjelenést kölcsönöznek a 4,6 méter hosszú jármûnek.
Euro4-komfort benzin- és dízelmotorok
A négyhengeres, 2.5 literes CRDi dízelmotor megnövelt teljesítményét és az Euro4 károsanyag-kibocsátási
elvárásokat elektromos vezérlésû, változtatható geometriájú turbófeltöltõ (VGT) biztosítja.
A dízelmotor maximális teljesítménye 21%-kal (170 lóerõre), nyomatéka pedig 14%-kal (343 Nm-re) növekedett. Ezt a nyomatékot
a motor 1300 és 4000 ford/perc között minden fordulatszámon leadja. A megnövekedett teljesítmény egyik eredménye, hogy 2,2
másodperccel rövidebb idõ - 12,4 másodperc - alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre. Fogyasztása szintén javult a 2002-es
modellhez képest.
Az új Sorento új, 238 lóerõs 3.3 literes V6 benzinmotoros változatát decemberre igérik, ez 46 lóerõnyi teljesítménynövekedés a korábbi 3.5 literes benzinmotoréhoz képest és még a nyomaték is mutat némi mérsékelt növekedést. Ezzel a motorral a Sorento 100 km/h sebességre 9,8 másodperc alatt gyorsul. A dízelmotoros változathoz hasonlóan a benzinmotoros modell üzemanyag-fogyasztása is javult.
Új hajtáslánc, menettulajdonságok
A 2.5 literes CRDi-hez alapkivitelben ötfokozatú manuális váltó jár, de igény szerint automata sportváltóval is kapható.
A SUV kategóriában szokatlan módon az autót elektronikusan kapcsolható összkerékhajtással és felezõ fokozattal szállítják.
Terepjáró képességeit gáztöltésû lengéscsillapítók javítják, amelyek sima utazást biztosítanak még a legdurvább terepen is.
Az útviszonyokat az Aktív Nyomatékátviteli Rendszer felügyeli, automatikusan vált a két- és négykerékhajtás között, de
manuálisan is kapcsolható az elektronikus osztómû.
Finomítottak a lengéscsillapítók hangolásán és a tekercsrugók beállításán, így kényelmes az autó országúton is.
Megújult utastér és gazdagabb felszereltség
A korábbi modellhez képest a jármûhöz a szürke vagy bézs színû kárpitozáson kívül barna, fekete kárpitozást és erezett fa mintázatú díszlécekkel díszített belsõ burkolat is rendelhetõ.
Újszerû az áttervezett középsõ mûszercsoport és a középsõ padlókonzol, jobb minõségû anyagokból is készültek. A
mûszercsoportban helyet kaphat egy kétzónás légkondicionáló berendezés, egy fedélzeti számítógép és egy audio-egység,
CD/MP3-lejátszóval, a felszereltségtõl függõen.
Alaphelyzetben a csomagtér 900 literes, ha minden ülést használunk, a hátsó üléseket lehajtva 1960 literre bõvíthetõ.
Biztonság
Passzív biztonsági megoldás az acálvázas szerkezet, a széria elsõ és függönylégzsákok valamint az elsõ ülések övfeszítõi, de ütközéskor
a fej és a nyak terhelését már aktív fejtámlák csökkentik.
A továbbfejlesztett Sorento a nagyobb teljesítményû fényszórók mellett elektronikus menetstabilizáló rendszert
(ESP) és tolatóradart kapott, ezenkívül az elsõ ülésekre "aktív" fejtámaszt és biztonságiöv-elõfeszítõket is felszereltek.
Az ESP-t négycsatornás ABS és elektronikus fékerõelosztó (EBD) egészíti ki.
Az EuroNCAP a tesztek alapján a Sorentot négycsillagos biztonsági kategóriába sorolta.
Extrák
Magasságában állítható szervokormány, nyolc irányban állítható vezetõülés, ülésfûtés, fûthetõ külsõ tükrök, tempomat, kétzónás klíma, motoros tetõablak.
A márkával kapcsolatos cikkek:
KIA Sportage - szabadidõs eminens