[x]
A videók lejátszásához WM Player 10 szükséges!

Fotók

Freelander Land Rover Freelander

Freelander Az Üvegtigris büfé parkolója

Freelander A hangsúly láthatóan a Freelandereken volt

Freelander Az agyagot helyenként ugyan dimbes-dombos füves szakaszok tarkították...

Freelander A mély árkokon keresztül-kasul hajtottuk...

Freelander Az oldalfellépõk sem akadtak fel

Freelander A Discoveryt megkíméltük a súlyosabb kínoktól

Freelander Csörgõ Laci, a túra vezetõje

Land Rover flottafelvonulás - Freelander tereptúra Csobánkára


Gazdag György
2006. június 30.

Váltott "lovakkal" Csobánkára - ez volt a mottója a Cél Motors hétvégi tereptúrájának.

Mint egy igazi tereptúrához illik, itiner szerint rajtoltunk és találtunk rá Piliscsaba határában a már-már a Világörökség részét képezõ Üvegtigris büfé parkolójára, elsõ pihenõhelyünk-re. Az útvonal kátyúmentes aszfaltúton vezetett tovább Dobogókõre, ahol a sportos országúti vezetési élmény (ebben nagy szerepe volt az általunk hajtott Discoverynek!) után könnyebb terepen is kipróbálhattuk a tesztautókat.

A csobánkai katonai gyakorlótér ideális helyszín volt bizonyítani, hogy egy kompakt prémium SUV képes helytállni terepen is, ha kell. Ezúttal három Land Rover típus is kereste a kihívást. És a kihívás nem is váratott sokáig magára. Féltucat Freelander, két Discovery és egy Range Rover Sport sorakozott fel a gyakorlótér szélén. A nem éppen terepralira tervezett csillogó-villogó csodákra egy ügyességi és két akadálypálya várt, ezeket vezettük végig, ráadásul országúti gumikkal.

A Cél Motors elsõ negyedévi eladási listáját egyébként a Freelander vezeti, az új sztár, a Range Rover Sport elõtt. A hangsúly a tesztvezetésen is láthatóan a Freelandereken volt, ebbõl volt a legtöbb, SE és Td4 Sport modell is.

- A lejtmenetvezérlõt ne felejtsétek el bekapcsolni! - szólt utánunk Csörgõ Laci, a túra vezetõje és már zúdultunk is lefelé a szakadékba. Hát, ez a HDC tényleg nem semmi! A sebváltókar mögött megbúvó sárga gomb amolyan áldás a gyakorlatlan terepezõnek. "Emberi láb érintése nélkül" egyszerre kezeli automatikusan a gázt és a féket, ráadásul olyan jól, hogy akár 30 fokos lejtõn is biztonságosan engedi le az autót.
A pályán az elõzõ napi özönvíz pépesre áztatta a katonai teherautók vájta keréknyomokat. Az agyagot helyenként ugyan dimbes-dombos füves szakaszok tarkították, de az általunk próbált Freelander Sport szó szerint fennakadás nélkül állta a sarat. A mély árkokon keresztül-kasul hajtottuk, de még a terepezõk által feleslegesnek tartott oldalfellépõk sem akadtak fel.

A Discoveryt megkíméltük a súlyosabb kínoktól, és ezt a maga módján hálálta meg: ki és beszálláskor "fél térdre" ereszkedett, azaz a küszöbmagasságot gombnyomásra jó 10 centivel csökkentette.

Összességében kellemes túrán, kellemes meglepetést okoztak a SUV-nak tervezett alkalmi terepjárók. Mintegy hab a tortán, azért a végén végigmentünk a pályán a Safety Car-ral, egy Defenderrel is. Hát, igen. Az meg terepjárónak született. Már 58 éve.


A márkával kapcsolatos cikkek:

Land Rover Freelander 2 - reszkessetek gyalogosok!
Land Rover Freelander - generációváltás elõtt
Terepváltó - Land Rover Freelander 2
Land Rover LR3 - Hercules C-130 repülõgépet navigált