Land Rover flottafelvonulás - Freelander tereptúra Csobánkára
Gazdag György
2006. június 30.
Váltott "lovakkal" Csobánkára - ez volt a mottója a Cél Motors hétvégi tereptúrájának.
Mint egy igazi tereptúrához illik, itiner szerint rajtoltunk és találtunk rá Piliscsaba határában a már-már a Világörökség
részét képezõ Üvegtigris büfé parkolójára, elsõ pihenõhelyünk-re. Az útvonal kátyúmentes aszfaltúton vezetett tovább Dobogókõre,
ahol a sportos országúti vezetési élmény (ebben nagy szerepe volt az általunk hajtott Discoverynek!) után könnyebb terepen is kipróbálhattuk a tesztautókat.
A csobánkai katonai gyakorlótér ideális helyszín volt bizonyítani, hogy egy kompakt prémium SUV képes helytállni terepen is, ha kell. Ezúttal három Land Rover típus is kereste a kihívást. És a kihívás nem is váratott sokáig magára. Féltucat Freelander, két Discovery és egy Range Rover Sport sorakozott fel a gyakorlótér szélén. A nem éppen terepralira tervezett csillogó-villogó csodákra egy ügyességi és két akadálypálya várt, ezeket vezettük végig, ráadásul országúti gumikkal.
A Cél Motors elsõ negyedévi eladási listáját egyébként a Freelander vezeti, az új sztár, a Range Rover Sport elõtt.
A hangsúly a tesztvezetésen is láthatóan a Freelandereken volt, ebbõl volt a legtöbb, SE és Td4 Sport modell is.
- A lejtmenetvezérlõt ne felejtsétek el bekapcsolni! - szólt utánunk Csörgõ Laci, a túra vezetõje és már zúdultunk is
lefelé a szakadékba. Hát, ez a HDC tényleg nem semmi! A sebváltókar mögött megbúvó sárga gomb amolyan áldás a gyakorlatlan
terepezõnek. "Emberi láb érintése nélkül" egyszerre kezeli automatikusan a gázt és a féket, ráadásul olyan jól, hogy akár
30 fokos lejtõn is biztonságosan engedi le az autót.
A pályán az elõzõ napi özönvíz pépesre áztatta a katonai teherautók vájta keréknyomokat. Az agyagot helyenként ugyan
dimbes-dombos füves szakaszok tarkították, de az általunk próbált Freelander Sport szó szerint fennakadás nélkül állta a
sarat. A mély árkokon keresztül-kasul hajtottuk, de még a terepezõk által feleslegesnek tartott oldalfellépõk sem akadtak
fel.
A Discoveryt megkíméltük a súlyosabb kínoktól, és ezt a maga módján hálálta meg: ki és beszálláskor "fél térdre" ereszkedett, azaz a küszöbmagasságot gombnyomásra jó 10 centivel csökkentette.
Összességében kellemes túrán, kellemes meglepetést okoztak a SUV-nak tervezett alkalmi terepjárók. Mintegy hab a tortán, azért a végén végigmentünk a pályán a Safety Car-ral, egy Defenderrel is. Hát, igen. Az meg terepjárónak született. Már 58 éve.
A márkával kapcsolatos cikkek:
Land Rover Freelander 2 - reszkessetek gyalogosok!
Land Rover Freelander - generációváltás elõtt
Terepváltó - Land Rover Freelander 2
Land Rover LR3 - Hercules C-130 repülõgépet navigált