Mitsubishi Outlander 2 - SUV-ba oltott személyautó
Forrás: Mitsubishi Motors Europe
2007. április 10.
A nemrég bemutatkozott második generáció DI-D, soros turbódízel motorja a VW jól bevált 140 lóerõs, 310 Nm csúcsnyomatékot termelõ kétliterese. Az Outlander 2 végsebessége 187 km/óra, átlagfogyasztása 6,7 - 6,9 liter.
Természetesen nemcsak a motortérben találunk újdonságot. Az Outlander 2 új fejlesztésû, nagyon merev padlólemezre épül, amely javítja a menetbiztonságot, az alumíniumból készült tetõlemeznek köszönhetõen pedig lejjebb került az autó súlypontja. Így csökkent a sodródási hajlama és javult a vezethetõsége. Javítottak a rugózási komfortján is, köszönhetõen a keresztlengõkaros McPherson elsõ-, és a speciális többlengõkaros hátsó felfüggesztésnek.
Ami a külsõ megjelenését illeti, sportosabb lett. Fontos újítás, hogy a hátsó ajtó két részben - felfelé és lefelé nyitható. Az alsó rész akár 200 kilogrammal is terhelhetõ.
A második üléssort gombnyomásra elektromosan lehet összehajtogatni, a kocsi a két
magasabb felszereltségi fokozatban hétszemélyes. A hatodik - hetedik ülés
alaphelyzetben észrevétlenül a padlólemezbe símul.
Ötszemélyes változatban a csomagtér 771 literes, két üléssel 1691 literesre bõvíthetõ.
A biztonsági kellékek közül minden szinten szériatartozék a 6 légzsák és a
menetstabilizáló rendszer. Az EBD (Electronic Brakeforce Distribution) elektronikusan
osztja el a kerekek között a fékerõt vészfékezéskor. A kényelmi szolgáltatások közül
választható a Mitsubishi Multi Communication System, amely akár 2500 zeneszám
tárolására alkalmas. A merevlemezes navigációs rendszer is az érintõképernyõn
keresztül vezérelhetõ.
Érdekes újdonság az opcionális kulcsnélküli indítórendszer, amelynél elég, ha a kulcs csak az
autó közelében van, úgy is mûködik.
A motorhoz hatsebességes manuális váltó kapcsolódik, de létezik Sportronic váltóval is,
amelynél a kormányon elhelyezett karocskákkal a vezetõ úgy kapcsolgathat a fokozatok között, hogy közben le
sem kell vennie a kezét a volánról.
Az összkerékhajtás elektromosan kapcsolható és differenciáltabban reagál - nemcsak az
elsõ kerekek kipörgésekor, hanem például intenzív gyorsításkor is mûködésbe lép. LOCK
állásban a vonóerõ 5 - 50%-át képes átirányítani a hátsó kerekekre.
Az Outlanderrel a Mitsubishi a legjobban növekvõ piaci szegmenst célozta meg, mivel világszerte a SUV-ok értékesítési számai növekednek a legnagyobb ütemben. 2001-óta 54 százalékkal növekedtek ennek a kategóriának az eladásai, de szakértõk további jelentõs, akár 35 százalékos növekedést prognosztizálnak az elkövetkezendõ esztendõkre.
A márkával kapcsolatos cikkek:
Mitsubishi Colt CZC - kupé és kabrió egy az egyben
Katja - terepjáróval könnyû nehéz terepen
Mitsubishi L200 - divatos platós minden alkalomra