Nissan X-Trail Columbia - mintatermék termékmintával


Góg László
2006. október 20.

Limitált modelleket általában akkor szokás piacra dobni, ha nem fogy rendesen a termék, és nincs idõ vagy pénz a modellfrissítésre. Mindez nem mondható el a Nissan X-Trail-rõl, hiszen a 2001-ben bemutatott SUV az egyik legsikeresebb ebben a kategóriában, és számtalan szakmai díjat és elismerést is bezsebelt azóta.

Jogosan merül fel tehát a kérdés, igazából kinek volt jó a Columbia-széria piacra dobása? Nem hinném, hogy aki minimum hatmillió forintért vesz autót, azt nagyon befolyásolná a döntésében, hogy "ingyen" kap hozzá egy nagyjából hatvanezer forintos dzsekit. És az sem valószínû, hogy aki ilyen kabátra vágyott, az a Dockyard üzletek helyett a Nissan szalonokba rohant. Akármilyen jó szabadidõruha is a Columbia, annyira azért nem, hogy ettõl jelentõsen megnõtt volna az X-Trail eladása. Bezzeg ha fordítva lett volna meghirdetve az akció, hogy minden Columbia Selkirk kabát vásárlásakor kap mellé a vevõ egy Nissan X-Trail-t! De annyira meg nem rossz autó ez, hogy így kelljen osztogatni! Sõt! De mivel a dzseki járt az autóhoz és nem fordítva, annyira nagy érvágás nem lehetett az amerikai sportruházat-gyártónak az a néhány száz kabát, ahány Nissan elkelt az akció alatt.
Azt persze nem tudhatjuk, hogy mennyit fizetett azért, hogy márkajele több helyre is felkerült az autókra. Az ideológiát persze értjük, hogy "mindkét márka az erõteljességet és a korszerû technológiát, a természet szeretetét és az igazi kalandszellemet testesíti meg".

Persze az ilyen akciók központi döntések nyomán születnek, nem a magyar Nissan importõr és a Columbia hazai forgalmazója ötlötte ki. Utóbbi nem is nagyon akart tudni róla, ahogy azt sem hajlandó tudomásul venni, hogy az õ termékei szorosan kapcsolódnának a terepjárózáshoz. Az anyacég is bizonyára csak úri passzióból hivatalos támogatója évek óta a legnagyobb tereprali versenynek, a Dakarnak, mert már nem tud mihez kezdeni az extraprofitjával.

Ha tehát valaki Nissan X-Trail Columbiát vásárolt, akkor nem kapta meg azonnal hozzá az izzókészlettel és elakadásjelzõ háromszöggel együtt a dzsekit is, hanem ki kellett töltenie egy ûrlapot, visszaküldeni, majd néhány hét múlva Franciaországból érkezett meg a címére a kivehetõ béléses, könnyû, de strapabíró, szigetelt varrású, vízálló cipzárral, leválasztható kapucnival és többfunkciós zsebekkel "szerelt" sportdzseki.

Emiatt mi is csak az autót tudtuk kipróbálni, a kabátot nem. A Nissan X-Trail nem sokat változott az öt évvel ezelõtti bevezetéséhez képest. Eltûnt a rádió két oldala mellõl a hûtöttital-tároló doboz, pedig azt a korábbi változatban nagyon szerettem. A mûszerfal maradt középen, alatta viszont már CD-s rádió van, nem kazettás, mint az én 2002-es autómban. Máshová került az All Mode 4x4 kapcsolója is. A továbbra is középen lévõ mûszeregység miatt mindkét oldalon több rakodóhely van, a vezetõ elõtt is van a kesztyûtartóhoz hasonló rekesz, amelyben még 12 voltos csatlakozó is helyet kapott, bár ennek a használata korlátozott, hiszen nyitott fedéllel mégsem autózhatunk, ha meg belül töltjük mondjuk a mobilunkat, nehéz használni vezetés közben. Ettõl eltekintve inkább a praktikum teng túl benne, nem a dizájn. A rendlekezésre álló hely bõven elég mind az utasoknak, mind a csomagoknak. Kényelmes és az egyes kezelõszervek is könnyen és jól használhatók.

1 2 tovább »