[x]
A videók lejátszásához WM Player 10 szükséges!

Fotók

Audi Q7 Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7

Audi Q7-es - a quattro kedvéért, quattro a teljesítmény kedvéért


Forrás: 4x4 magazin, Audi Hungária
2006. április 16.

A több mint ötméteres prémium SUV (Sport Utility Vehicle) három üléssorban összesen hét utasnak kínál helyet és mindezt 28 ülés- és rakodási variációban. Kezdetben kétféle motorral kapható.

A kínált motorok egyike egy hathengeres háromliteres TDI, 233 lóerõs teljesítménnyel és 500 Nm-es forgatónyomatékkal. A másik egy 4,2 literes nyolchengeres FSI motor, 350 lóerõs teljesítménnyel és 440 Nm-es forgatónyomatékkal. Mindkét motorhoz hatfokozatú Tiptronic automataváltó kapcsolódik, de a menetteljesítményeken nem érzõdik a "kétpedálosokra" jellemzõ általános lomhaság, a 8,3 másodperces százas gyorsulás, illetve a 220 km/órás végsebesség elfogadható eredmény egy ilyen testes modelltõl.

Az Audi Q7 alapfelszereltsége az állandó összkerékhajtás (quattro). A középsõ, legújabb generációs Torsen (Torsen = torque sensing = forgatónyomaték-érzékelõ) differenciálmû 40:60 arányban osztja el az erõt az elsõ és hátsó kerekek között.

Az autó légrugózással is rendelhetõ, a légrugó és az elektromosan szabályozott lengéscsillapító rendszer kombinációjával az autó magasságát 180 mm és 240 mm között lehet változtatni. A csomagtér küszöbnél egy különösen praktikus megoldás, hogy ez a terület még alacsonyabbra állítható, ami lehetõvé teszi a nehéz tárgyak könnyebb rakodását a csomagtérbe.

Mindkét hátsó üléssor tökéletesen vízszintes helyzetbe is hajtható, ezzel - szükség esetén - 2035 literes csomagteret kapunk anélkül, hogy az üléseket ki kellene vennünk. Ha a Q7-et öt üléssel használjuk, a rakodási kapacitás 775 liter.

Elõször szerepelnek az Audi alapkínálatában és igény szerint megrendelhetõk például olyan, az innovációs fejlesztések eredményeként alkalmazott kiegészítõ berendezések, mint a radartechnológiát alkalmazó Side Assist rendszer, amelynek segítségével a vezetõ a holtteret kísérheti figyelemmel sávváltáskor. A berendezés nem csupán a holtteret figyeli, hanem az autó mögött 50 méteres körzetben nagy sebességgel, hirtelen feltûnõ jármûveket is. Ha az Audi Side Assist egy másik jármûvet észlel ezen a területen belül, akkor errõl a külsõ visszapillantó tükörben felvillanó LEDsor informálja a vezetõt. A rendszer akkor lép mûködésbe, ha a vezetõ már az irányjelzõvel jelzi a sávváltási szándékot, ám figyelmen kívül hagyta a mellette lévõ sávban közlekedõ autót vagy egyéb jármûvet, például egy kerékpárost.

Újdonság a mûszerfalba épített monitor is, amelyen parkoláskor az autó mögötti teret mutató kamera képe látható.


A márkával kapcsolatos cikkek:

Audi R8 - újabb négykarikás quattro
Audi Q7 3.0 V6 TDI quattro - elsõ leosztásra ászpóker
Audi A6 - bemutatkozott az új allroad quattro
Audi TT Coupé 3.2 quattro - bemutatkozott az új TT