2019 Skoda Fabia - a megszüntetve megtartani elv diadala

2018-ban, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a legfrissebb, immáron a negyedik generációs, vadonatúj formai és technológiai megoldásokkal büszkélkedő Fabia.

2019 Skoda Fabia
Négy évvel a harmadik generáció megjelenése után a kompakt kisautót átfogóan modernizálták. A dizájn és a technológia kívül-belül egyaránt frissült, belül az újratervezett műszerfal és az új üléskárpit a szembetűnő, a friss külsőn pedig leginkább az első és hátsó LED lámpák vonzzák a szemet. Újragondolták a hűtőrácsot és az első és hátsó lökhárító vonalait. Valóban igaz a gyári megfogalmazás: a karosszéria vonalvezetése és dinamikus vonalai egyszerre játszanak a fényekkel és az árnyékokkal. Nyugodt szívvel kijelenthetjük: a Fabia sportosabb lett kívül-belül! Mindezeken felül a ©koda kibővítette a vezetéstámogató rendszereket és a Simply Clever funkciók körét.

2019 ©koda Fabia
A Fabiáról köztudott, hogy amolyan tipikus "szaladgáló" kisautó. Viszonylag könnyű parkolóhelyet találni vele és ha már megvan, parkolni is könnyű a 4 méternél rövidebb autóval. A viszonylag rövid karosszéria mégis öt utas számára kínál helyet és praktikus kialakítású csomagtartója legalább 330 liternyi poggyászt képes elnyelni. A csomagtér a szokásos ülésdöntéssel tágítható is.

A szériafelszereltség szinte mindent tartalmaz ami kell és szinte semmit, ami nem. Természetesen az extrák választéka is bőséges, még olyan ínyencség is rendelhető hozzá, mint a "Hegymenet asszisztens" (HHC).

A gyár nemigen rejti véka alá, hogy ezzel az autóval elsősorban a hölgyeknek akar megfelelni, mindegy, hogy a hölgy fiatal vagy már idősebb... A 15 színből álló színválaszték párját ritkítóan bőséges, kiegészítve olyan "csajszis" opcióval, hogy az ötajtós változathoz külön lehet színt választani a karosszéria alsó része, a tető, a visszapillantó tükrök, a keréktárcsák és a beltér hangulatához, ahogy azt a női lélek elvárja.

2019 ©koda Fabia
A belső tér szintén személyre szabható, Active 1.0, Ambition 1.0, Clever 1.0 és Style 1.0 felszereltségből lehet választani. Ezeken belül még a dekorbetétek skálája is széles! Az ülések kényelmesek, jó oldaltartással, a könyöktámasz a helyén van. Igaz, hogy nem lehet tőle behúzni a kéziféket, de szerencsére fel lehet hajtani. A fontosabb funkciók a kormányról is kezelhetők. Létezik Monte Carlo felszereltséggel is, de oda már szerencse is kell...

Mind a négy felszereltség-változathoz csak egyliteres motort lehet rendelni, igaz, TSI turbós benzinest, részecskeszűrővel, 5 vagy 6 fokozatú, pontos, jól kapcsolható kézi vagy DSG automata váltóval, 75, 95 vagy 110 lóerővel. A tesztautó nem mozgott rosszul, pontosan úgy, ahogy egy háromhengeres motorhoz illik, még a sportos vezetési stílus sem okozott neki komolyabb gondot. A gázreakció ugyan mintha késne kissé, dehát a hatalmas lendkereket csak meg kell lódítania az ezres motornak...

A kor szelleméhez igazodik, hogy a konnektivítás komoly hangsúlyt kapott az autó tervezésénél, a mobiltelefont például egy mozdulattal lehet a az autó infotainment rendszeréhez csatlakoztatni, ráadásul vezetékkel vagy anélkül, Bluetooth-kapcsolattal. Vezetés közben a középső konzolon lehet hívást vagy "üzit" fogadni, segítségül hívni a navigációs rendszert, vagy zenét hallgatni a telóról az autó 4 vagy 6(!) hangszórós hangrendszerén. Van ©koda-mobilapplikáció is, mindenféle olyan tartalommal, ami inkább a dédit érdekelné, ha lenne okostelefonja. Neki külön két USB-csatlakozó is van hátul... Ami viszont valóban praktikus szolgáltatás, az "autókereső" segít, ha nem találjuk az autót a parkolóban. Kis, elnéző mosollyal fogadtuk a gumiprofil-mélységmérővel felszerelt jégkaparót a tanksapka és az eredeti ©koda esernyőt az anyósülés alatt.

2019 ©koda Fabia - Blind Spot Detect
A vezetéstámogató rendszerek a kor szelleméhez illő hangsúlyt kaptak, aktív biztonsági rendszerek óvják a vezetőt és az utasokat. A Drive Alert és Front Assist, folyamatosan méri a távolságot a saját és az előtte haladó autó között, automatikusan lassít vagy fékez, ha szükséges. Van Electronic Stability Control (ESC) with Multi Collision Break (MKB), sebeségtartó Cruise Control, holttérfigyelő (Blind Spot Detect), és SOS Emergency Call, vészhelyzeti segélyhívó, ha a többi okosság valamiért mégsem működött volna...

2019 ©koda Fabia




- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására