Elsőre úgy hangzik, mint valami olasz rizseshús. Pedig ez a "rizsa" forradalmasíthatja a motorgyártást.
DiesOtto motor
Új motor fejlesztésén dolgozik a Mercedes. Az újdonság a benzin- és a dízelmotorok előnyeit egyesíti, alacsony üzemanyagfogyasztás mellett. A Combined Combustion System (CCS) vagy egyszerűbben a DiesOtto legnagyobb előnye, hogy a károsanyagkibocsátása a hagyományos motorokkal szemben alacsonyabb, kisebb a fogyasztása és nagyobb a teljesítménye. "Az a célunk, hogy a benzines motorok olyan takarékosak legyenek, mint a dízelek" - nyilatkozta a DaimlerChrysler fejlesztési vezetője.
Az új motorkonstrukciónál elinduláskor és teljes terhelés mellett a benzin-levegő keveréket a gyújtógyertya szikrája robbantja fel, alacsony és közepes fordulaton viszont vezérelt öngyulladás történik, mint a dízelnél. Az automatikus váltás egyetlen munkaütem alatt megtörténik. Mindennek az az eredménye, hogy egy 1.8 literes motor 238 lóerő teljesítésére képes, 400 Nm nyomaték mellett. Ez a motor már elég erős egy felső luxuskategórás autóhoz is, miközben a fogyasztása hat liter alatt marad.
Hasonló megoldáson dolgozik a VW is, de az ő motorjuk drága, speciális üzemanyagot igényel. A Mercedes motorja hagyományos üzemanyaggal működik.
E-mail címünk beillesztése különféle címjegyzékekbe, valamint az azokra történő spamküldés a 2001. évi CVIII. törvénybe ütközik. Kérünk
mindenkit, tartózkodjon a törvénysértéstől!