Újabb villámcsapás a Ford-tól - egy év múlva jön a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E!

A Pony 55 éves története során először bővíti a Ford a Mustang kínálatát elektromos hajtású változattal. A 2021-es Mustang Mach-E képes lesz egy töltéssel akár 600 km-t is megtenni.

- A legelső Detroiti Autószalonon Henry Ford elmondta, hogy olyasmin dolgozik, ami villámcsapásként hat majd a piacra. Ez volt a T-Modell. Ma pedig a Ford Motor Company büszkén mutatja be az autót, ami újra felvillanyozza a vásárlókat. Íme a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E, a gyorsaság, az öröm és a szabadság megtestesülése, amit a Mustang-vásárlók új generációja számára alkottunk - mondta a világpremieren Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke.

2021 Ford Mustang Mach-E – Electric SUV – Design, Interior, Specs
A 2020 végén megjelenő, állandómágneses villanymotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál- és kibővített akkumulátor-kapacitás, illetve hátsó- és összkerékhajtás közül választhatnak. A Világszinten összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárás (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure; WLTP) szabvány szerint a Mach-E nagyobb akkumulátor-kapacitású és hátsókerékhajtású változatának tervezett teljesítménye 337 lóerő (248 kW), forgatónyomatéka 565 Nm lesz és várhatóan 600 kilométert tud majd megtenni egy töltéssel. Az akkumulátorok a padlólemezen kaptak helyet, így maximális hely marad az öt utasnak és a csomagoknak.

2021 Ford Mustang Mach-E
A motortérben egy kimosható első csomagteret alakítottak ki. A hátsó, hagyományos csomagtér 402 literes, ami az üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető.

2021 Ford Mustang Mach-E – Electric SUV
A Mustang Mach-E megrendelhető Standard Range (normál, 75,7 kWh kapacitású) és Extended Range (kibővített, 98,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros) változatban. Ez utóbbinak a hátsókerék-hajtású variációja képes a WLTP szabvány szerint akár 600 km-t megtenni egy töltéssel. Az akkupakk vízálló burkolatot kapott és mínusz 40 Celsius-fokos hőmérsékleten is tesztelték. Otthoni töltéshez a Ford a fali töltődoboz (Ford Connected Charging station) megoldást kínálja, ami ötször akkora töltőkapacitást biztosít, mint a szokványos háztartási konnektorok. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy egy órányi töltéssel 51 km-rel nagyobb távolság tehető meg a kibővített kapacitású, hátsókerékhajtású változattal. Egy egyenáramú gyorstöltő állomáson 150 kWh töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkumulátorral és hátsókerékhajtással szerelt Mustang Mach-E akkumulátorába akár 93 km-re elegendő energia tölthető be 10 perc alatt.

2021 Ford Mustang Mach-E – Electric SUV
A Mach-E a Brembo vadonatúj, nagy teljesítményű Flexira alumínium féknyergeit kapta, amelyek kombinálják a rögzített- és az úszó féknyergek előnyeit. Lesz egy egy különleges, nagyteljesítményű modell is; a várhatóan 465 lóerős (342 kW-os) és 830 Nm nyomatékot produkáló Mustang Mach-E GT a tervek szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Ennél a változatnál MagneRide adaptív lengéscsillapító gondoskodik a kényelmes rugózás mellett a stabil úttartásról.

2021 Ford Mustang Mach E
A Mustang Mach-E modellben debütál az új generációs, 15,5 colos képernyőjű SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer. Az új generációs SYNC az over-the-air frissítésekkel napról napra tökéletesebben szolgálja ki a vezetőt és folyamatosan javítja a Pony teljesítményét is.

A telefon-kulcs (Phone As A Key) technológia a Mustang Mach-E modellben mutatkozik be. A jármű Bluetooth-kapcsolattal azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat és az autós elindulhat a járművel, miközben egy pillanatra sem kell elővennie zsebéből vagy táskájából a telefonját.

Winter Test | Ford Electric Vehicles
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő