2019 Ford Kuga - maximális, 5 csillagot kapott az Euro NCAP ütközéses és biztonsági tesztjén

A tesztelt ötajtós, 2.0 dízelmotoros, 4x4 hajtású, automataváltós Kuga a Small Off-Road kategóriában indult.

All-new 2019 Ford Kuga
Az Euro NCAP a következő ütközéses és biztonsági sorozat-teszteket végzi el a vizsgált modelleken:
- frontális ütközés-teszt, melynek során az autó szélességének 40%-a 64 km/órás sebességgel egy deformálódó akadályba ütközik
- frontális ütközés-teszt, melynek során az autó eleje teljes szélességében, 50 km/órával egy fixen rögzített falba ütközik
- oldalsó ütközéses teszt, melynek során az autó 50 km/órával halad és egy mozgó, deformálódó akadály oldalról nekiütközik a vezetőoldali ajtóknak
- oszlopteszt, a vizsgált autó első ajtaja 32 km/órával egy merev oszloppal (póznával) ütközik

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Ford Kuga 2019
A Kuga 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmének tesztjén. Teljes pontszámmal teljesítette a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot illetve azt a még keményebb tesztet, amikor az autó egy oszloppal ütközik oldalról. A kimagaslóan jó eredmény annak köszönhető, hogy a Kuga teljes vázszerkezetéhez nagy szilárdságú acélelemeket alkalmaztak és intelligens megoldásokkal fokozták az autó ütközésvédelmét. A karosszériát az A-oszlopban és a tető peremében végigfutó ultranagy szilárdságú, 3D-s hengerlési eljárással készült acélidomok merevítik.

A tesztek során a gyermekutas-védelmet 86, a gyalogosvédelmet 82, a biztonsági asszisztenseket 73 százalékosra értékelte az Euro NCAP.

Az utasvédő berendezések tesztjét különféle fej- és lábméretű utasokkal, felnőtt- és gyermekbábukkal (Crash Test Dummies) végzik. Az aktív biztonsági berendezéseket, így az önműködő vészfékező rendszereket (autó és autó, autó és gyalogos valamint autó és kerékpáros között), a sávtartó- és sebességasszisztens technológiákat, valamint a biztonsági öv bekapcsolására emlékeztető jelzést a modell katalógusa alapján alapján tesztelik.

A vezetőt a Ford Co-Pilot360 technológiák segítik abban, hogy elkerülje a baleseteket és kényelmesebben és nyugodtabban autózhasson.

2019 Ford Kuga
A 2019-es Kugába a továbbfejlesztett gyalogos- és kerékpáros-észleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszert (Pre-Collision Assist with Pedestrian and Cyclist Detectionis) építették be, Európában először kiegészítve egy új, "kereszteződés" funkcióval (Intersection functionality), ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.

A sávtartó rendszer (Lane-Keeping System) útpadka érzékeléssel bővült (Road Edge Detection), amely még akkor is felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.

A Ford által Európában most először alkalmazott holttérfigyelővel kiegészített sávtartó rendszer (Lane-Keeping System with Blind Spot Assist, which combines Ford’s Blind Spot Information System (BLIS) and Lane-Keeping System) folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

A keresztirányú forgalomfigyelő (Cross Traffic Alert) a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

A kikerülő kormányzási asszisztens (Evasive Steering Assist), a városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést.

A rossz irányra figyelmeztető rendszer (Wrong Way Alert) a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autópálya-felhajtón áthajt két "Behajtani tilos" jelzésen.

A prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített adaptív fényszórórendszer (Adaptive Front Lighting System with Predictive Curve Light and Sign-based Light) immár előre, még egy kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

Ha baleset történik, az ütközés utáni fékezés (Post-Collision Braking technology) az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

2019 Ford Kuga
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő




- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására
- Peugeot 2008 SUV - az Oroszlánnak a COVID-19 vírus sem ellenfél!
- 2020 Hyundai i30 - 48 V-os mild hibriddel, Hatchback, Fastback és Wagon N Line kivitelben is!
- Suzuki SX4 S-Cross Hybrid és Vitara Hybrid - léptünk szintet, vezettünk hibridet!
- Ford Kuga SUV - 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal a fogyasztás bajnoka
- Ford Transit - parkolóasszisztens segíti a stresszmentes parkolást a 2020-as Év Haszongépjárművében