Peugeot Traveller L2 2.0 BlueHDi Active - a Peugeot biztosra megy!

A 7 üléses, kedvezményesen megvásárolható autók korában a Peugeot a legelőrelátóbb: a Peugeot Traveller 8 személyes! Tényleg, mi van, ha bővül a család?

Egy igazi sikermodell járt nálunk, a 2016 Geneva Motor Show-n bemutatott Traveller-t a Peugeot mellett az EMP2 moduláris padlólemezzel még két másik márka is értékesíti, persze saját logóval. A kategória önmagában is egyre népszerűbb, nézzük a Peugeot válaszát a piac kihívására!

Peugeot Traveller
A kisbusz nálunk akkor került a fókuszba, amikor már látszott, hogy a 7 személyes autókra kitalált vásárlási kedvezmény sok család figyelmét felkeltette és többen is kíváncsian érdeklődtek, hogy az oroszlános márka a már ismert megbízhatóságán kívül mivel kényezteti még a vásárlóit.

Peugeot Traveller L2
Persze becsapnánk az olvasót, ha csupán 8 személyes családi autóként kezelnénk a Travellert, hiszen megfelel más igényeknek is, lehet reptéri shuttle-jármű, nevéhez méltóan társas gépkocsi kirándulásokhoz, utazásokhoz vagy mikrobusz munkások szállítására. Igaz, ez utóbbi esetekben már kedvezmény nélkül, de még mindig versenyképes áron. Van egy Business VIP változat is, abban szembe is fordíthatók a hátsó ülések.

Peugeot Traveller
A családi autó változaton is hamar túlléphetünk, hiszen a srácok előbb-utóbb úgyis megtalálják a nyolc ülés közül a nekik legkényelmesebb helyet, ahol aztán elmélyülten játszhatnak menet közben az első ülések háttámlájára szerelt lehajtható asztalkákon kedvenc kütyűjükkel. A tápellátás biztosított, az anyósülés (jobb 1) alsó részére nem szokásos módon, még 220 V-os csatlakozót is rendelhető, de vannak hátul is 12 V-os csatlakozók és USB-töltő is!

A hátsó ajtó felfelé nyílik, de nagyon praktikusan, ha az autó mögött kevés a hely ahhoz, hogy felnyissuk a teljes ajtót, külön felnyithatjuk a hátsó ablakot is, függetlenül az ajtótól. Ha már ajtó, akkor csak elismerés illeti az ötletet, hogy hátra mindkét oldalról egy - egy tolóajtón lehet be- és kiszállni, anélkül, hogy az útitársainkat zavarnánk. Az oldalajtók egyszerűen, akár egy láblóbálással is nyithatók, ami egyedülálló megoldás a piacon. A motoros tolóajtókat nyomógombbal is ki lehet nyitni, hogy könnyebb legyen a vezető élete.

Peugeot Traveller
Mindhárom üléssorba könnyű beszállni, nyolc felnőtt is kényelmesen elfér, nem kell "pótülésen" szenvedniük. A harmadik üléssor is előre-hátra csúsztatható a rögzítő sínen, ennek megfelelően a raktér űrmérete jelentősen megváltozhat. A típusjelzésben az L2 arra utal, hogy a háromféle hosszúságban is kapható Traveller-ből a középső az L2, a Standard méret. (A Compact (L1) 4,60 m, a Standard 4,95 m, a Long (L3) 5,30 m hosszú).

Peugeot Traveller
A legnagyobb a csomagtere a Long változatnak, de az L2 is bőséges helyet ad a poggyásznak. Ha az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó ülésekből egyet kiveszünk, a raktér is jelentősen megnő. (A Long változat csomagtere amúgy 4 900 literesre bővíthető kiszerelt hátsó ülésekkel, a két első ülés megtartásával!) A belső térben tízenhárom különféle rekesz található, ezek össztérfogata 54 liter!

Az ülések kiváló variálhatósága nem merül ki abban, hogy a második és a harmadik üléssor vízszintesre fektethető. Mivel rögzítő sínen vannak, néhány mozdulattal mind a hat hátsó ülést egyszerűen ki is lehet szerelni. Ha egyébként az ülések lehajtott állapotban vannak, a háttámlájukra lehet pakolni. Ilyenkor a felület nem egybefüggő, és sajnos rögzíteni sem lehet egy méretesebb rakományt.

Az Active felszereltséghez már tetőablakot is kapnak a hátul utazók. A kellemes közérzethez a egyedi olvasólámpák mellett a háromzónás klímaberendezésen kívül az oldalablakok, illetve a hátsó szélvédő sötétített üvege is besegít. Az utastér szellőzése kiemelkedően jó, annak ellenére, hogy az oldalablakok nem nyithatók... Az utasok egyénileg is beállíthatják maguknak a szellőzést.

Az autó vezetője elsősorban a hosszabb utakon gondolhat hálával a Peugeot konstruktőreire és mérnökeire - a Travellert talán még kényelmesebb vezetni, mint sok személyautót. A jót gyorsan meg lehet szokni, köszönhetően a Pseudo MacPherson első felfüggesztésnek. A magas üléspozíció és a franciáktól megszokott kényelmi szolgáltatások kiegészítve a biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel - ezek tehetik magabiztossá a családfőt, amikor útnak indul a család.

Euro NCAP Crash Test of Peugeot Traveller
A felszereltség skálázható, a dízelmotort finoman újraindító stop-start rendszer, a head-up display, a táblafelismerés (Road Sign Reading with Speed Limit Recommendation System), a gyalogosfelismeréssel kombinált automatikus vészfékezés (Active Safety Brake), az adaptív távolságtartó tempomat (Active Cruise Control ), a sávelhagyásra figyelmeztetés (Lane Departure Warning System; LDWS) és a fáradásfigyelés (Driving time Warning System), a holttér-figyelő rendszerek (Blind Spot Monitoring) csak erősítik azt a véleményünket, hogy igen jól átgondolt és kiforrott modell a Traveller!

A VisioPark 1 tolató/parkoló kamera 180°-os hátsó nézettel és hátsó nézet zoommal igazi vizuális élményt nyújt, segítségével rendkívül könnyű beparkolni még szűk helyre is. A műszerfalon lévő 7 collos, kapacitív érintőképernyő nem túl nagy, de szerencsére a menürendszer nem zsúfolja tele, mindig csak az auktuális info jelenik meg rajta, beleértve a navigációt is. A kijelző helyett lehet használni a hangvezérlő funkciót is, navigációs, telefon- és médiafunkciók használatakor.

Peugeot Traveller
A fedélzeti entertainment-vezérlése szintén ugyanezen a kijelzőn jelenik meg. Az utastér meglepően csendes, sem a motor hangja, sem a külső menetzaj nem zavaró. A zene nyolc hangszóróból szól, az utasok Wi-Fi kapcsolaton át internetezhetnek az autó hot-spot-járól. A telefon az Apple CarPlay-en és a MirrorLink-en át tükrözhető.

Peugeot Traveller
A 2.0 Euro6 BlueHDi dízelmotor kétféle teljesítménnyel rendelhető, a 150 lóerős 370 Nm csúcsnyomatékú olcsóbb motor tökéletesen mozgatja a kisbuszt, de lehet hozzá 177 lóerőset is választani. Fogyasztásról, árról és az előző éjszakáról úriember nem beszél... Minden esetre az 5 év garancia max. 100 000 km-ig nem hangzik rosszul!

Peugeot Traveller




- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására
- Peugeot 2008 SUV - az Oroszlánnak a COVID-19 vírus sem ellenfél!