Ford Kuga SUV - 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal a fogyasztás bajnoka

A Kuga-hoz a Ford eddigi legszélesebb elektromos hajtási palettáját kínálja, az autó egyaránt megrendelhető plug-in-, mild- és (hamarosan) full hibrid hajtáslánccal is.

A vadonatúj Kuga az első SUV, ami a Ford új, globális C2 padlólemezére épül; ez a megoldás is hozzájárult az autó jobb aerodinamikájához, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásához és ahhoz, hogy az új modell 80 kilogrammal könnyebb a most kifutó Kuga-nál.

All-New Ford Kuga Plug-in Hybrid
A közepes méretű SUV-k mezőnyében a legkedvezőbb fogyasztási értéket, CO2-kibocsátást és a leghosszabb tisztán elektromos hatótávolságot a Kuga Plug-In Hybrid kínálja, a NEDC (New European Driving Cycle) szerint tisztán elektromos hajtással, nulla károsanyag-kibocsátással 72 km-t, a WLTP (Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedure) szerint 56 km-t képes megtenni. A tisztán elektromos hajtást beszámítva a modellcsalád átlagos fogyasztási értéke 31 százalékkal lett kedvezőbb, más szavakkal az autók 31 százalékkal messzebbre jutnak egy liter üzemanyaggal.

All-New Ford Kuga Plug-in Hybrid
A Kuga Plug-In Hybrid hajtáslánca egy 2.5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy villanymotor/generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból épül fel. Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át. A Kuga Plug-In Hybrid vezetője az EV Auto, az EV Most (EV Now), az EV Később (EV Later ) és az EV Töltés (EV Charge) üzemmódok között választhat, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége a megengedett legalacsonyabb szintre süllyed, a Kuga automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében a visszanyert energiával hajtott villanymotorral támogassa a benzinmotor működését. A Kuga Plug-In Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 1,2 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása 26 g/km a NEDC és 1,4 l/100 km, 32 g/km a WLTPszerint.

Ford Mild Hybrid Electric
A Kuga EcoBlue Hybrid 48 V-os Mild Hybrid rendszere még takarékosabbá teszi a Ford 150 lóerős, 2.0 literes EcoBlue dízelmotorját. Az autóban a korábban használt normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (Belt-driven Integrated Starter/Generator; BISG) váltja fel, ami fékezés közben visszanyeri a mozgási energiát. Az így termelt áramot a 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG villanymotorként is működik, szinte észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba a belsőégésű motor mellett. Normál haladás és gyorsítás közben felhasználja az akkumulátorban tárolt energiát, meghajtja az elektromos segédberendezéseket és elősegíti, hogy a Start-Stop rendszer még több forgalmi helyzetben működhessen. A Kuga EcoBlue Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása 111 g/km a NEDC, és 5,0 l/100 km illetve 132 g/km a WLTP szerint.

A Kuga választékában a Kuga Plug-In Hybrid és a 48 V-os mild hibrid Kuga EcoBlue Hybrid bevezetésével jelent meg először az elektromos hajtáslánc, ezeket a modellváltozatokat már 2020-ban meg lehet rendelni, kevéssel utánuk pedig már a Kuga Hybrid-et is. A harmadik hibrid modell, a Kuga Hybrid full hibrid, öntöltő, tisztán elektromos hajtásláncú lesz, ez egy 2.5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy villanymotorból, egy generátorból, egy lítium-ion akkumulátorból és a Ford saját fejlesztésű teljesítménymegosztó automata váltóművéből áll.

Emellett a Kuga-kat továbbra is meg lehet vásárolni EcoBlue dízel- és EcoBoost benzinmotorokkal.

A Kuga EcoBlue motorja vagy 190 lóerős, 2.0 literes vagy 120 lóerős, 1.5 literes lehet. Az EcoBlue dízelmotorok üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés és integrált szívórendszer mérsékli.

Az 1.5 literes EcoBoost blokk 120 és 150 lóerős változatban rendelhető meg; a motor üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolási rendszer (Cylinder Deactivation System) mérsékli, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Ez a technológia automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel.

Ford EcoBoost 1.5L Petrol Engine with Cylinder Deactivation Technology
Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő




- Ford Tourneo Connect Active és Transit Connect Active - járt utat járatlanért... nyugodtan!
- Jaguar Land Rover - elkészült a másfél milliomodik INGENIUM motor
- Ford CV Communications - jönnek a kommunikáló haszongépjárművek!
- 2020 Ford Ranger Thunder - a Mennydörgés 2020 nyarának végén várható!
- KIWANO KO1 Plus - a világ első 1000 W-os terep- és lépcsőjáró egykerekű elektromos rollere
- Ford Puma ST-Line X 1.0 EcoBoost mHEV 155 LE - ... ígéret, ha betartják, úgy jó!
- ©KODA OCTAVIA, SUPERB, KAROQ és KODIAQ - már négy modellsorozathoz választható összkerékhajtás
- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!