Suzuki SX4 S-Cross Hybrid és Vitara Hybrid - léptünk szintet, vezettünk hibridet!

A hangulatos zselici dombok között fekvő kis faluba, pontosabban a bőszénfai szarvasfarmra szervezett kalandtúrát a Magyar Suzuki Zrt. újságíróknak. A kalandban sem volt hiány, a túra is jól sikerült.

Az óriásplakátokról ismert szlogen (Lépj szintet, vezess hibridet!) biztatására kerekedtünk fel, hogy menet közben is kipróbáljuk a japán márka két villamosított SUV modelljét. A szigorodó EU-s CO2 kibocsátási kvótákra reagálva 2020-ban a Suzuki SX4 S-Cross Hybrid és a Vitara Hybrid egyaránt 48 V-os hibrid hajtást kapott. Ettől kezdve mindkét modell már csak 1.4 literes benzinmotorral és 6 fokozatú váltóval rendelhető, amelyet kiegészít a 48 V-os hibrid rendszer.

Megérkeztek: új Suzuki Hybrid SX4 S-Cross és Vitara
De mit is jelent a Hybrid 48 V a Suzuki mérnökei szerint? A Suzuki által alkalmazott könnyű és kompakt hibrid rendszer egy integrált indítógenerátorból (Integrated Starter-Generator; ISG), egy 48 V-os lítiumion-akkumulátorból, valamint egy 48-12 V-os DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor generátorként működik és áramot fejleszt, amit az akkumulátor tárol. Gyorsításkor rásegít a benzinmotorra, az utazósebesség elérése után pedig minimalizálja az áramfogyasztást. Persze mindezekből a vezető szinte semmit nem vesz észre, csupán azt tapasztalja, hogy az autó nagyszerűen gyorsul és fürgén kapkodja a kerekeit. Na, meg hogy az automata Start/Stop rendszerrel leállított benzinmotor az ISG-nek köszönhetően simábban és egyenletesebben indul újra, ugyanis amikor a lassításhoz kinyomjuk a kuplungot, az ISG alapjáraton tartja a benzinmotort és leállítja az üzemanyag-felhasználást. Miután így az alapjárat folytonos, a Vitara Hybrid bármikor visszagyorsítható! Érdekes megoldás, hogy mindez nem működik, ha a légkondí be van kapcsolva, vagy az akkumulátor töltöttségi szintje az információs kijelzőn 3-as vagy alacsonyabb szintet mutat. Az ISG-nek köszönhetően a WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) szerint 11%-os üzemanyag megtakarítás érhető el. A rendszer maximálisan 53 Nm plusz nyomatékkal segíti a motort, manuális váltóval, elsőkerék meghajtással mindössze 128,31 g/km a CO2 kibocsátás.

Suzuki Hybrid 48 V
A két újdonság laudációját kezdjük a Vitara-val, a hazai eladási listákat magabiztosan vezető SUV-val. Az autó fő erőssége továbbra is - szó szerint(!) - a 95 lóerős, 235 Nm maximális nyomatékú, 1.4 literes közvetlen befecskendezésű Boosterjet turbomotor. Ehhez társult eddig az AllGrip összkerékhajtás, az idei évtől pedig az EU-s kibocsátási normák okán, a mild hibrid hajtáselem is.

Az AllGrip összkerékhajtás természetesen megmaradt, a sofőr a középkonzolon található tárcsa megnyomásával és elforgatásával négyféle, Auto, Sport, Snow és Lock üzemmód közül választhat. Vezetőbarát, hogy a műszeregység középső részén található 4,2"-os, multiinformációs a színes LCD kijelző is jelzi az aktuálisan beállított AllGrip üzemmódot. A telefont Bluetooth-al vagy USB kábellel is össze lehet kötni a műszerfallal. A csomagtér a hátsó ülések ledöntésével maximálisra bővül, 710 literes lesz.

A remekül muzsikáló benzinmotor és a jól hangolt futómű mellett a legkülönfélébb vezetéstámogató rendszerek kínálata varázsolt el leginkább. A rendszer egyik fontos pillére a szélvédőhöz erősített kétérzékelős kamerarendszer. A közepes- és nagy hatótávolságon is kitűnő teljesítményű kamera a gyalogosok és sávjelzések észlelésére és a kis távolságra, éjszakai érzékelésre is alkalmas lézerérzékelő kombinációja hozzájárul a nyugodt és biztonságos vezetéshez. A rendszereknek és a berendezéseknek még a felsorolása sem könnyű, szerencsére vezetés közben elég éppen arra figyelni, amelyikre szükség van. A kombinált kamerás, lézerérzékelős vészfékasszisztens (Dual Sensor Brake Support, DSBS), a sávelhagyás figyelmeztetés, a sávtartó, a sávtartás figyelmeztetés, a forgalmi jelzések felismerése, a már 15 km/órás sebességtől kezdve aktív holttérfigyelés, az adaptív tempomat (Adaptive Cruise Control , ACC), az első és hátsó parkolási érzékelők, a hátsó tolatókamera, a hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés mind-mind azt az érzetet keltik, hogy a vezető nincs egyedül a járműben, intelligens asszisztense helyette is figyel... A szilárd TECT karosszéria, a hét légzsák, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Program, ESP) pedig azt sugallja, hogy a biztonság valóban "körbeölel" az autó utasterében.

Végül ne hagyjuk ki a Vitara Hybrid hagyományos SUV motívumainak méltatását sem. A kék LED csíkkal "feldobott" LED fényszórók új designja és a vertikális, LED-es nappali menetfény (Daytime Running Light, DRL) modern és futurisztikus. A design esszenciája, az 5 elemből álló hűtőrács, a stílusos króm elemekkel díszített erőteljes első lökhárító sikkes és modern külsőt kölcsönöznek a Vitara Hybrid-nek.

SUZUKI SX4 S-CROSS
A zselici túra másik "játszós" autója az SX4 S-Cross Hybrid volt. A Suzuki kínálatában ez a modell a zászlóshajó. Érdekes, hogy a gyár definíciója szerint a Vitara "SUV", a nem titkoltan "nagy testvér" pedig "crossover". Az autó külső megjelenése ettől függetlenül önmagáért beszél, ha a két autó egymás mellett áll, azonnal látható, hogy melyik a nagyobb.

Az S-Cross Hybrid szabadidős jármű hatását a LED-es nappali menetfénnyel kombinált LED fényszórók, LED-es hátsó világítás, az áramvonalas oldalsó tükörburkolatokba beépített irányjelző fények erősítik. A motor, a hatsebességes váltó, az AllGrip összkerékhajtás, a Hybrid 48 V mild hibrid rendszer ugyanaz, mint a Vitara-ban, a vezetéstámogató rendszerek közül talán a legfontosabb, hogy ebben is van sebességtartó automatika és sebességkorlátozó rendszer.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid- interior
Az utastér nagy ajándékai a fűthető első ülések és a panoráma napfénytető. A Connectivity, az összekapcsolhatóság ennél a modellnél is főszereplő, a Smartphone Linkage Display Audio az Apple CarPlay, az Android Auto és a MirrorLink technológiákkal jól működik együtt, így a különféle okostelefon alkalmazások is megjeleníthetők az autó 7"-os érintőképernyőjén. Távolságérzékelő van elöl-hátul, a lökhárítókba épített ultrahangos érzékelők képe a multiinformációs képernyőn jelenik meg. A világítás és az ablaktörlők automatikusan kapcsolnak be, ha szükséges.

A Vitara Hybrid-ben megismert vezetéstámogató rendszerek természetesen ebben a modellben is működnek, a radaros vészfékasszisztens (Radar Brake Support, RBS), az adaptiv tempomat (Adaptive Cruise Control, ACC) mellett nagyon tetszett a vészfékjelző, ami akkor aktíválja magát, ha a vezető 55 km/órás sebesség fölött hirtelen fékez. Ekkor a vészvillogó automatikusan gyors villogásba kezd, figyelmeztetve a veszélyre a mögöttes forgalmat.

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyára




- Mazda - 100 éves az örökifjú R360 Coupe!
- BMW i Hydrogen NEXT - a 374 lóerős, X5 alapú üzemanyagcellás modell 2022-re várható
- 2021 Hyundai i20 - opciós 48V-os mild hybrid hajtáslánccal, már Lime Green kivitelben is!
- Red Dot Car Design díjat nyert az új Mazda CX-30 és az MX-30
- Ford Motor Company - igazi amerikai válasz a COVID-19 koronavírus pandémia kihívására
- Peugeot 2008 SUV - az Oroszlánnak a COVID-19 vírus sem ellenfél!
- 2020 Hyundai i30 - 48 V-os mild hibriddel, Hatchback, Fastback és Wagon N Line kivitelben is!
- Ford Kuga SUV - 30 százalékkal messzebbre jut egy liter üzemanyaggal a fogyasztás bajnoka
- Ford Transit - parkolóasszisztens segíti a stresszmentes parkolást a 2020-as Év Haszongépjárművében
- 2021 VW Touareg R - plug-in hibrid hajtást kapott a zászlóshajó