TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team - ütőképesebbek és strapabíróbbak a vadonatúj Hilux-ok

A 2021-es Dakar Rally január 3-án startol a szaúd-arábiai Dzsidda (Jeddah)-ból.

2021 Toyota Hilux
2020-ban minden viszontagság ellenére különösen szerencsések a magyar Toyota-rajongók: már november végén megvásárolhatják a magyarországi márkakereskedésekben a vadonatúj Toyota Hilux-ot. Ez a modell adta az alapot a TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team négy speciálisan kialakított versenyautójához, ezek szállnak majd harcba a 2021-es Dakaron, hogy a 2020-as ezüstérem után az új Hilux pilótái ismét a dobogó legfelső fokára álljanak. A világ legkeményebb terepversenyén 2019-ben már szép sikert ért el a Toyota, a Hilux előző generációja első lett!

DAKAR RALLYE 2019 | Sieg für Toyota Gazoo Racing
A Dakaron 2012 óta indul a TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team. A gyári csapat már az első Dakar-részvétele óta kiváló abszolút helyezéseket ért el és a sikersorozat tovább folytatódott a további években, 2012-ben 3., 2013-ban 2., 2014-ben 4., 2015-ben 2., 2016-ban 3., 2017-ben 5., 2018-ban 2., 2019-ben 1., 2020-ban pedig 2. helyen végeztek a csapat tagjai. Akárcsak 2020-ban, úgy a most következő versenyen is a 2019-es győztesek és a 2020-as másodikok, Nasser és Mathieu lesznek a csapat frontemberei. Ők a csonka 2020-as szezonban megnyerték az Andalúzia Rallyt és Nasser célja, hogy behúzza a harmadik Dakar győzelemért járó strigulát. Giniel és navigátora, Alex a 2019-es Marokkó Rallyn szerzett győzelemre szeretnének építeni; ezt a versenyt Giniel már háromszor nyerte meg.

A 2021-es TOYOTA GAZOO csapat nagynevű veteránokból, hat tapasztalt szaktekintélyből és egy újonc párosból áll, íme a versenyzők, akik az új Toyota Hilux versenyautóval mind esélyesek a győzelemre: Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel, Giniel de Villiers és navigátora, Alex Haro; a rally-raid világában viszonylag újoncnak számító Henk Lategan és navigátora, Brett Cummings; valamint Shameer Variawa és navigátora, Dennis Murphy.

2021-ben a dél-afrikai Henk és Brett is csatlakozik a csapathoz. Henknek, aki kétszer nyerte meg a rangos South African Cross-Country versenysorozatot (SACCS), ez lesz az első Dakar-szereplése, ahol a lehető legtöbbet szeretne tanulni. Navigátora, Brett már kétszer részt vett a kemény versenyen, méghozzá motorkerékpáron. 2014-ben második helyezést ért el a gyári támogatás nélkül induló versenyzőknek kiírt Malle Moto kategóriában.

A négy autóból álló csapatot a dél-afrikai Shameer és Dennis teszi teljessé. Shameer a múltban megnyert több dél-afrikai helyi bajnokságot és a Dakaron is indult már, de ez lesz az első szereplése a TOYOTA GAZOO Racing színeiben. Dennis korábban technikusként volt a csapat tagja és navigátorként többszörös dél-afrikai országos bajnok, de a Dakaron most fog először navigálni.

A csapat a Toyota Hilux legújabb változatával fog versenyezni, amit a csapat főhadiszállásán fejlesztettek ki. Ez a bázis nincs messze a híres johannesburgi Kyalami Grand Prix versenypályától.

2021 Toyota Hilux
A jelenlegi autó alapjául a versenyeken már bizonyított, 2018-ban bemutatott Hilux szolgál. Jellemzői a középmotor, a független hátsó felfüggesztés és az összkerékhajtás. Az autón az évek során fontos fejlesztéseket hajtottak végre, a Dakar Rally-n elért eredményei pedig jól példázzák a Hiluxra jellemző megbízhatóságot és robusztusságot.

Az autó fejlődésében lényeges szerepet játszott, hogy a csapat részt vett a helyi SACCS bajnokságban. Ez jó lehetőséget adott a TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team vezetőjének, Glyn Hall-nak, hogy folyamatosan fejlessze az autót azoknak a visszajelzéseknek a figyelembevételével, melyeket Giniel-től és Henk-től kapott a versenyben szerzett tapasztalataik alapján. 2021-re az autó alapvető felépítése és méretei nem változtak, de a futóművön és a V8-as motoron végrehajtott fejlesztéseknek köszönhetően a Hilux ütőképesebb és strapabíróbb lett.

2021 Toyota Hilux
A 2021-es Toyota Hilux versenygép legfőbb változása a karosszéria formája, mely a jelenlegi széria Toyota Hilux alakját idézi. A sorozatgyártású autót látványos, új orrkiképzés és erős 2.8 literes motor jellemzik, emellett javultak a menetteljesítményei szilárd burkolatú úton és terepen is.

2021 Toyota Hilux
Kényelmesebb lett, felszereltsége gazdagabb, és a modellpaletta is szélesebb. Az új, 2020-as Hilux elejét teljesen áttervezték. A merész, háromdimenziós hatású hűtőrács és a lökhárító látványosan kihangsúlyozzák a pickup erőteljes kiállását, miközben kiemelik robusztus, minden terepet maga alá gyűrő jellegét.

Az új 2755 cm3-es DOHC, 16 szelepes dízelmotor teljesítménye 3400-as fordulatszámon 150 kW/204 DIN lóerő. A blokk legnagyobb forgatónyomatéka 1600 és 2800 fordulat között automata váltóval 500 Nm, a kézi váltós kivitelé 420 Nm az 1400-3400/perc fordulatszám-tartományban.

2021 Hilux Dakar - Kyalami
Az összkerékhajtású Hilux egyébként is páratlan terepjáró képességeit egy új, elektronikus funkció teszi még jobbá, ami 2WD módban bekapcsolva egy mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű hatását kelti. Ennek segítségével a kis tapadású útfelületen kétkerékhajtással is javul az útkapcsolat. Az újdonság csak a 4WD modellekhez rendelhető. A rendszer az alapjárati fordulatot 850-ről 680-ra csökkenti, a jobb adagolhatóság érdekében megváltoztatja a gázpedál reakcióját, menetstabilizáló elektronikája (Vehicle Stability Control, VSC) fejlettebb, az erre a célra kifejlesztett változó kormányrásegítése gondoskodik az éppen megfelelő kormányerőről és a kerékelfordulási szög érzékelője is új.

A Hilux kivételes terepképességét jelzi, hogy a duplakabinos változat 310 mm-es hasmagassága kategóriaelső érték, első és hátsó terepszöge 29 illetve 26 fok, az autó 700 mm mély gázlón képes áthaladni.

A pilóták és a négy vadonatúj Hilux így várják a januári rajtot:

Glyn Hall csapatvezető, TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team
- Izgatottan várjuk a 2021-es Dakar Rallyt. Különösen a COVID-19 világjárvány miatt kialakult körülmények adnak okot az aggodalomra, hiszen ez jelentős mértékben uralta az idei év motorsport eseményeit. A dolgok jelenlegi állása szerint az új év legelején kezdődhet a verseny, mi pedig örömmel és büszkeséggel indítjuk majd a négy, Dél-Afrikában fejlesztett és épített Toyota Hilux versenyautót.

Nasser Al-Attiyah, TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team
- Boldog vagyok, hogy visszatérhetek a Dakarra és újra vezethetem a Hiluxot. 2019-ben ezzel az autóval győztünk, 2020-ban pedig másodikok lettünk vele. Ideje, hogy visszatérjünk Szaúd-Arábiába, és újra harcoljunk a győzelemért.

Giniel de Villiers, TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team
- A Dakar mindig is embert próbáló verseny volt és tavaly bebizonyosodott, hogy Szaúd-Arábia is megfelelt a Dakar keménységének. Várjuk már a januári rajtot, és készek állunk az újabb kihívásra a szaúdi dűnéken és utakon. A Hilux jobb, mint valaha is volt és biztos vagyok benne, hogy ez a megfelelő autó az előttünk álló versenyre.

Henk Lategan, TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team
- Mindig is arról álmodoztam, hogy versenyezhessek a Dakaron. A világ leginkább embert próbáló versenye viszont annak ellenére ijesztő távlat, hogy Dél-Afrikában két bajnokságot is megnyertem. Boldog vagyok, hogy velem lesz Brett, aki már kétszer is versenyzett a Dakaron. Miután a dél-afrikai nemzeti terepversenyeken is Hilux-szal versenyeztem, jól ismerem ezt az autót és ez sokat segít.

Shameer Variawa, TOYOTA GAZOO Racing Dakar Team
- Korábbi Dakar-élményeim arra sarkalltak, hogy még többet akarjak. Most a gyári csapat tagjaként fogok indulni a versenyen és az a célom, hogy a lehető legtöbbet tanuljak. Ezzel együtt szeretnék jó eredményt elérni, megpróbálok majd kezdettől fogva egyensúlyt találnia a sebesség és a stratégia közt.

A 2021-es Dakar Rally helyszíne kizárólag Szaúd-Arábia lesz. A csapatok január 3-án indulnak Dzsidda (Jeddah)-ból. A 2021-es útvonalat a tavalyihoz hasonló terepen jelölik ki, de a rendezők megígérték, hogy új szakaszokat is beiktatnak majd, hogy még izgalmasabbá tegyék a versenyt. A hagyományos pihenőnap január 9-én, Hail városában lesz; innen az útvonal visszafordul Dzsidda felé, ahová január 15-én érkeznek meg a versenyzők. A 2021-es útvonalban két olyan szakasz is lesz, melynek rajtja és célja is ugyanott van, valamint lesz megint egy maratoni szakasz, ahol a versenyzők éjszaka nem térhetnek vissza szervizelni és bivakba.

2021-ben új, digitális itinert vezetnek be, ami csak közvetlenül a szakaszok előtt fogja megjeleníteni az útvonalat. Ezt a rendszert már a 2020-as Dakar Rally bizonyos szakaszain is kipróbálták, de mostantól ez lesz az alap. Az új formátum még kiszámíthatatlanabbá teszi a versenyt, másrészt viszont könnyebbé válik a versenybírók számára az adminisztráció és az ellenőrzés.

Dakar 2021 - Saudi Arabia Landscapes




- A csendőr Angliában - Peugeot-val felügyeli a rendet a brit hatóság
- Toyota Hilux - Legyőzhetetlen változatban is megérkezett a pickup-kedvenc legújabb generációja
- Ford Ranger - már felépítményezhető fülkés alváz (Chassis Cab) kivitelben is rendelhető Európában!
- 2021 Nissan Micra - N-dizájn felszereltségi szinttel frissült az ikonikus modell
- Ford Kuga FHEV - hibrid 4x4-es szabadidőautóval bővül a Ford SUV választéka
- A Ford technikai újdonsága megakadályozza az ütközést a holttérben haladó más járművekkel
- 2021 Ford EcoSport Active - még tartalmasabbak lehetnek a szabadtéri programok!
- A Hyundai Motor bemutatta a nagyteljesítményű Hyundai i20 N-t
- Land Rover Bowler Defender - a CSP 575 projektben reinkarnálódott a jó öreg Defi...
- 2021 Ford Transit Connect - az alacsony fogyasztás legújabb bajnoka