2020 Toyota Hilux - még erősebb lett a japán pickup-legenda legújabb generációja!

Az elmúlt években hiányzott a Toyota európai kínálatából a nagyobb teljesítményű, 170 lóerősnél erősebb motorral kínált modellváltozat.

Az eddigi hiányt pótolja most a vadonatúj Hilux-ban debütáló erősebb, 204 lóerős, 500 Nm maximális nyomatékú, 2.8 literes dízelmotor az üzleti és a szabadidős tevékenységekhez. A motorhoz 6 fokozatú automata váltót is kínál a Toyota.

2020 Toyota Hilux Lifetech
A 2020-as modellévű Hilux-nak teljesen új megjelenésű az orr-része, a merész és erőteljes 3D hűtőmaszk a karakteres lökhárítóval tovább erősíti a modell markáns, robusztus, tekintélyt parancsoló megjelenését. A látványos, új külsőt hatásosan egészítik ki az újonnan tervezett első és hátsó LED lámpatestek, az új, csiszolt felületű, feketére fényezett 18 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a friss Bronz-metál fényezés.

A Hilux igazi otthona kétségkívül a terep, ám annak ellenére hogy a japán offroader a kategória egyik legkeményebb pickupja, országúton kifejezetten SUV-os vezetési élményt kínál. Nagyobb kényelem és jobb vezethetőség jellemzi, a létraalváz kivételes terepállóságot garantál, szilárdsága pedig ellenáll a legkomolyabb csavaró igénybevételeknek is.

A változó áramlású hidraulikus szervokormány egyszerre javítja a kormányzásérzetet és csökkenti a fogyasztást. A megnövekedett nyomaték miatt a korábbi 850/perces értékről 680/percre csökkentették az alapjáratot, ezért alacsony sebességnél, nehéz terepen "könnyűnek" érezzük a kormányt, nagyobb tempónál viszont csökken a rásegítés, így pontosabb az irányítás. A terepen történő használatot teszi könnyebbé a finomabban reagáló gázpedál, valamint a változó karakterisztikájú szervokormány és a kerekek kormányszögét figyelő monitor. Hogy a Hilux előtt valóban ne legyen akadály, a duplafülkés kivitelek szabad hasmagassága 310 mm, első terepszögük 29, a hátsó 26 fokos, a maximális gázlómélység 700 mm.

Felfrissítették a Toyota-nál jól bevált menetstabilizáló rendszert, a Vehicle Stability Control (VSC)-t is.

Vehicle Stability Control (VSC ) Toyota Hilux
Új az összkerékhajtású változatokon hátsókerékhajtású üzemmódban aktiválható elektronikusan működő rendszer, ami a hátsó differenciálzárat helyettesíti, így javul a hátsó kerekek tapadása, de újdonság az automatikus működésű, részlegesen önzáró differenciálmű is.

A 2020-as modellévű Hilux-nak nemcsak a terepképességeit fejlesztették tovább, de a belső terét is személyautós igényességgel alakították ki. Továbbfejlesztették utastér műszerezettségét, az új Hilux új műszeregységet és 8 colos infotainment képernyőt kapott, amit mechanikus kezelőszervekkel is kiegészítettek, ezek ugyanis sok helyzetben jobban kezelhetők, mint az érintőfelületek.

2020 Toyota Hilux
A hangrendszer 9 hangszórós, 800 Wattos, 8 csatornás erősítővel és CLARi-Fi technológiával felszerelt JBL Premium. A gyorsabb szoftverrel feljavított multimédia rendszer és a kijelző képernyője is hamarabb reagál a korábbinál és a rendszer természetesen támogatja az AppleCar Play és Android Auto okostelefonok fedélzeti használatát is.

Az új 2.8 literes motor az összkerékhajtású extra- és duplakabinos kivitelekhez rendelhető, 6 fokozatú manuális vagy automata váltóval, alapáron Start-Stop funkcióval. Az Euro 6d besorolású, DOHC-vezérlésű, 16 szelepes, közös nyomócsöves befecskendezésű, változó geometriájú turbófeltöltővel és vízhűtéses közteshűtővel, magyarul intercooler-rel szerelt 2755 cm3-es dízelmotor teljesítménye 150 kW/204 lóerő 3400/perc fordulatszámon. Automata sebességváltóval 1600 és 2800/perc között 500 Nm a maximális forgatónyomatéka, a maximális nyomaték a manuális váltóval szerelt modellnél 1400 és 3400/perc között 420 Nm. Az automata váltóval társított új erőforrással a Hilux 10,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre, 2,1 másodperccel gyorsabban, mint a jelenlegi modell a 2.4 literes motorral. Az átlagfogyasztása 9,5 l/100 km, CO2-kibocsátása 250 g/km. A kipufogóban oxidációs katalizátor (Diesel Oxidation Catalyst, DOC), részecskeszűrő (Diesel Particulate Filter, DPF) és AdBlue befecskendezős redukciós katalizátor (Selective Catalytic Reduction, SCR) is működik.

2020 Toyota Hilux
Van egy másik, kisebb motor is a kínálatban, a 6 fokozatú váltóhoz kapcsolt 2.4 literes dízel a szimplakabinos, az extrakabinos és a duplakabinos verzióhoz rendelhető, a két- vagy négykerékhajtású változathoz egyaránt. Ez a motor 6 fokozatú automata váltóval is kapható, összkerékhajtással, az extra- vagy a duplakabinos változathoz is. A jól bevált, DOHC-vezérlésű, 16 szelepes, 2393 cm3-es dízelmotor teljesítménye 110 kW/150 lóerő 3400/perces fordulatszámon, 1600 és 2000/perc között 400 Nm nyomaték-csúcscsal. Ehhez az erőforráshoz automata sebességváltó jár, ezzel a platós 12,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, az átlagfogyasztása 9,3 l/100 km, CO2 kibocsátása 245 g/km. Ez az erőforrás is teljesíti az Euro 6d előírásait, közös nyomócsöves a befecskendezés, változó geometriájú a turbó, vízhűtéses a közteshűtője. Kipufogórendszerében oxidációs katalizátor (DOC), részecskeszűrő (DPF), és AdBlue befecskendezős redukciós katalizátor is működik.

A Hilux rendkívül gazdag felszereltséglistáján is túltesz a szabadidős felhasználásra kifejlesztett csúcs-pickup változat, az Invincible, a "Legyőzhetetlen" extra kínálata. Az extra- és duplakabinos változatban is rendelhető 2020-as Invincible azoknak készül, akik legyőzhetetlen városlakóként terepen képzelik el a szabadidejük tartalmas eltöltését.

Az Invincible változat utastér-kialakítása a Hilux High felszereltségére épül, amit exkluzív műszeregység, illetve fekete metálfényezésű és feketére krómozott betétek egészítenek ki. Duplakabinos kivitelben "tiszta kék" fény világítja meg az első és a hátsó ajtókárpitokat. Az üléskárpit kéttónusú perforált bőrből készül és még az intelligens kulcs kialakítása is egyedi. Elképesztő személyre-szabhatóságot tesz lehetővé az a közel 300 kiegészítő kellék és tízféle platófedél, amelyek révén a vásárlók még inkább a saját ízlésükre és igényeikre szabhatják, alkothatják meg az autójukat. A tartozékok sorában megtalálható a motor- és alvázvédő lemez, vagy akár a komplett hűtőrács, a küszöbborítások, a sárvédő-szélesítések, a könnyűfém keréktárcsák, a rozsdamentes acélból készült oldalsó fellépők akár lépcsőkkel is, a műanyag oldalkeretek vagy a rozsdamentes acél bukócső. A plató tartozékai között megtaláljuk a gyári platóbélést, a keménytetőt, a motoros mozgatású alumínium takarórolót, a platóhátfal-zárat és a platóra szerelt 12 voltos elektromos csatlakozót is.

2020 Toyota Hilux - Combloux, France
Forrás: Varga Zsombor
PR manager
Toyota Central Europe Kft.




- Mazda 1920-2020 - igazi sikertörténet a vásárlók folyamatosan növekvő igénye a Mazda SUV-ok iránt
- Ford Local Hazard Information - megállapodás a BMW-vel, a Mercedes-Benz-zel és a Volvo-val
- 2021 Ford Ranger MS-RT - jön a Ranger Wildtrak nagy teljesítményű utcai változata
- Dakar 2021 - az új Land Rover Defender kulcsszerepet kapott a világ legextrémebb terepversenyén
- Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - új zászlóshajó a hibrid flotta élén
- Jaguar F-PACE SVR - egy igazi nagymacska, intelligens összkerékhajtással
- A csendőr Angliában - Peugeot-val felügyeli a rendet a brit hatóság
- Toyota Hilux - Legyőzhetetlen változatban is megérkezett a pickup-kedvenc legújabb generációja
- Ford Ranger - már felépítményezhető fülkés alváz (Chassis Cab) kivitelben is rendelhető Európában!
- 2021 Nissan Micra - N-dizájn felszereltségi szinttel frissült az ikonikus modell