Elektromos hajtásra vált a Volvo Cars

A kínai tulajdonban lévő, prémium személygépkocsikat gyártó Volvo Cars 2017-ben ígéretet tett arra, hogy modellpaletta összes tagját villamosítja, felkészülve a belsőégésű motorok utáni korszakra.

Volvo All Electric
A Volvo-csoport tulajdonosaként a Zhejiang Geely Holding Group az elektromos autók iránti növekvő keresletre épít, kiemelten kezelve Kínát, amely már most is az egyik legnagyobb piaca.

- Az egész az ügyfeleinkről szól. Az emberek egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az elektromos hajtású járművek iránt, a Volvo pedig szeretne megoldást kínálni vásárlói pillanatnyi és jövőbeli szükségleteire. Hamarosan tetszőlegesen válogathatnak a Volvo részben vagy teljesen elektromos hajtású modelljei közül. Ahhoz, hogy sikeresek legyünk, nyereséges növekedésre van szükségünk. Tehát ahelyett, hogy csökkenő üzletbe fektetnénk, a jövőbe fektetünk - mondta Håkan Samuelsson elnök-vezérigazgató. A bejelentés történelmi jelentőséggel bír az elektromos hajtástechnológiák felé forduló autóiparban és rávilágít arra, hogy a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás hogyan írja meg az automobil történetének új fejezetét.

- Ügyfeleink magas színvonalat várnak el tőlünk, ha az ember biztonságáról van szó és ugyanerre számítanak, amikor bolygónk biztonsága kerül szóba. A célunk, hogy ennek az igénynek megfeleljünk, mert ez a helyes – mondta Bjorn Annwall, a Volvo európai vezetője BBC-nek. Szerinte az autóipar leggyorsabban fejlődő része a prémium elektromos autók piaca lesz, ezért természetes, hogy erre fognak koncentrálni.

A fenti okból a Volvo Cars teljes modellkínálatát lefedően készül bevezetni villamosított, tisztán elektromos, hálózatról tölthető hibrid és hibrid hajtású gépkocsikat. Ezzel egyben véget ér a tisztán belső égésű motorral hajtott járművek korszaka, az elektromos hajtás pedig a Volvo Cars üzleti tevékenységeinek egyik legfontosabb pillérévé válik.

Az eredeti terv úgy szól, hogy a Volvo 2019 és 2021 között öt különböző, tisztán elektromos modellt dob piacra: közülük három Volvo márkanév alatt kerül forgalomba, míg másik kettőt, kifejezetten a nagyteljesítményű típusokat a Volvo Cars sportmárkája, a Polestar jegyzi majd. A Polestart a Volvo Cars önálló, nagyteljesítményű elektromos járműveket fejlesztő, globális márkává alakítja át. A Polestar vezérigazgatója Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke lett.

A cég 2020-ban mutatta be az első teljesen elektromos modelljét, az XC40 Recharge-ot. A második teljesen elektromos modellt, a C40-et 2021 márciusában mutatták be.

Ezt az öt elektromos autót kezdetben a márka teljes modellpalettáját lefedő, benzin-elektromos, illetve dízel-elektromos plug-in hibrid és 48 V-os mild hibrid variánsok egészítik ki, így a Volvo a világ egyik leggazdagabb, részben vagy teljesen elektromos meghajtású modellpalettáját tudhatja majd magáénak. A vállalat 2030-tól csak elektromos autókat értékesít, 2025-re pedig értékesítéseinek fele teljesen elektromos lesz, a másik fele hibrid.

Ez azt is jelenti, hogy a jövőben egyetlen Volvo gépkocsi sem kerül forgalomba villanymotor nélkül: a tisztán belső égésű motorral szerelt típusokat fokozatosan kivezetik a piacról, helyükre az elektromos hajtással támogatott belsőégésű motorok lépnek.

- Bejelentésünkkel véget ért a tisztán belső égésű hajtáslánccal szerelt automobilok kora - mondta Mr. Samuelsson. A Volvo Cars már korábban bejelentette, hogy 2025-re egymillió darab, részben vagy teljesen elektromos meghajtású gépkocsit kíván forgalomba állítani. Ezt teljesen komolyan gondoltuk, és így fogjuk megvalósítani.

A bejelentés újfent rávilágít a Volvo Cars azon elkötelezettségére, hogy minimalizálja környezeti hatását és tisztábbá tegye a jövő városait. A Volvo Cars kiemelt feladatának tekinti, hogy visszaszorítsa modelljeinek és tevékenységeinek széndioxid-kibocsátását. Célja, hogy 2025-re teljes mértékben klímasemleges vállalatként működjön.

A Volvo Cars forgalmának a súlypontját fokozatosan internetes értékesítési csatornáira helyezi át. A teljesen elektromos modellek kizárólag a Care by Volvo platformon lesznek megvásárolhatók, a világszerte működő 2400 márkakereskedő a jövőben csak szerviz szolgáltatásokat nyújt majd és az online vásárlások lebonyolításában nyújt majd segítséget ügyfeleinek.

Az autógyár szóvivője azt is közölte, hogy a Volvo nem fog hidrogén üzemanyagcellás autókba fektetni, mivel arra aligha lesz elegendő igény az ügyfelek részéről, viszont jelentős beruházásokat tervez az online értékesítésbe és termékeinek egyszerűsítésére. Kérdéses szerintük az is, hogy a hidrogén, mint üzemanyag mennyire lesz elérhető.

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge
Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge Driving Footage

All pure electric Volvo models to be available online only
Volvo Cars to be fully electric by 2030

Volvo Cars is committed to becoming a leader in the fast-growing premium electric car market and plans to become a fully electric car company by 2030.

By then, the company intends to only sell fully electric cars and phase out any car in its global portfolio with an internal combustion engine, including hybrids.

The company’s transition towards becoming a fully electric car maker is part of its ambitious climate plan, which seeks to consistently reduce the life cycle carbon footprint per car through concrete action.

Its decision also builds on the expectation that legislation as well as a rapid expansion of accessible high quality charging infrastructure will accelerate consumer acceptance of fully electric cars.

Volvo Cars’ move towards full electrification comes together with an increased focus on online sales and a more complete, attractive and transparent consumer offer under the name Care by Volvo. All fully electric models will be available online only.

The 2030 ambition represents an acceleration of Volvo Cars’ electrification strategy, driven by strong demand for its electrified cars in recent years and a firm conviction that the market for combustion engine cars is a shrinking one.

"To remain successful, we need profitable growth. So instead of investing in a shrinking business, we choose to invest in the future – electric and online,” said Håkan Samuelsson, chief executive. "We are fully focused on becoming a leader in the fast-growing premium electric segment."

Volvo Cars launched its first fully electric car, the XC40 Recharge, in markets around the globe last year. Later today the company will reveal its second fully electric car, a new model in the 40 Series.

In coming years Volvo Cars will roll out several additional electric models, with more to follow. Already by 2025, it aims for 50 per cent of its global sales to consist of fully electric cars, with the rest hybrids. By 2030, every car it sells should be fully electric.

"There is no long-term future for cars with an internal combustion engine,” said Henrik Green, chief technology officer. “We are firmly committed to becoming an electric-only car maker and the transition should happen by 2030. It will allow us to meet the expectations of our customers and be a part of the solution when it comes to fighting climate change."

Volvo Cars launches new, pure electric Volvo C40 Recharge

The future of Volvo Cars is electric and the new Volvo C40 Recharge is the latest manifestation of its commitment to a zero emission future.

The C40 Recharge has all the benefits of an SUV but with a lower and sleeker design. It is based on the CMA vehicle platform and the first Volvo model in history designed as pure electric only.

Following the introduction of the XC40 Recharge and now the C40 Recharge, Volvo Cars will roll out several additional electric models in coming years.

Already by 2025, it aims for 50 per cent of its global sales volume to consist of fully electric cars, with the rest hybrids. By 2030, it plans for every car it sells to be pure electric.

"The C40 Recharge represents the future of Volvo and shows where we are going,” said Henrik Green, chief technology officer. “It is fully electric, offered online only with a convenient care package and will be available for quick delivery. Getting a new Volvo was never this attractive."

The rear of the C40 Recharge features a striking rear-end design to go with the lower roof line, while the new front design introduces a new face for electric Volvos and includes head lights with state-of-the-art pixel-technology.

Inside, the C40 Recharge provides customers with the high seating position that most Volvo drivers prefer, while it is available with a range of colour and deco options unique to the model. It is also the first Volvo model to be completely leather-free.

Like the XC40 Recharge, the C40 Recharge comes with one of the best infotainment systems on the market, jointly developed with Google and based on the Android operating system. It provides consumers with Google apps and services built-in, such as Google Maps, Google Assistant and the Google Play Store*.

Unlimited data enables superior connectivity and the C40 Recharge will receive software updates over the air. That means it will continue to improve over time after it has left the factory.

The propulsion consists of twin electric motors, one on the front and one on the rear axle, powered by a 78kWh battery that can be fast-charged to 80 per cent in about 40 minutes*. It offers an anticipated range of around 420 km*, which is expected to improve over time via over-the-air software updates.

As announced earlier today, the fully electric C40 Recharge will be available online only. In line with its ambition of reducing complexity in its model offering and focus on attractive pre-selected variants, Volvo Cars has drastically simplified the consumer offering of the C40 Recharge.

When customers get a new C40 Recharge, it will come with a convenient care package that includes items such as service, warranty, roadside assistance, as well as insurance and home charging options*.

The C40 Recharge will go in production this fall and will be built alongside the XC40 Recharge at the Volvo Cars manufacturing plant in Ghent, Belgium.

All pure electric Volvo models to be available online only

Volvo Cars is fundamentally changing how and where to meet its customers, and will transform the current wholesale model by moving online and with strong customer relationships.

It aims to be a fully electric car company globally by 2030 and will launch a completely new family of electric cars in coming years – all of which will be available online only.

As part of its new commercial strategy, Volvo Cars will invest heavily in its online sales channels, radically reduce complexity in its product offer, and with transparent and set pricing models.

Combined with online sales, Volvo Cars will focus on a complete convenient customer offering, all under the Care by Volvo name.

"The future of Volvo Cars is defined by three pillars: electric, online and growth,” says Lex Kerssemakers, head of global commercial operations. “We want to offer our customers peace of mind and a care-free way of having a Volvo, by taking away complexity while getting and driving the car. Simplification and convenience are key to everything we do."

The strategy is focused on the fastest-growing segment in the global car industry: the premium electric market. Volvo Cars is committed to becoming a leader in this segment and will focus on developing electric cars only going forward.

While Volvo Cars is investing heavily in online sales platforms, it will build stronger customer relationships together with its retail partners. They remain a crucial part of the customer experience and will continue to be responsible for a variety of important services such as selling, preparing, delivering and servicing cars.

"Online and off-line need to be fully and seamlessly integrated," - added Lex Kerssemakers. "Wherever the customer is in their journey – online, in a showroom, in a Volvo Studio, or driving the car – the customer experience needs to be top-notch."

Care by Volvo, until recently known as the name for Volvo Cars’ subscription service, will be expanded into a broader customer offer aimed at increasing overall convenience.

When buying an electric Volvo online, it will come with a convenient care package that includes items such as service, warranty, roadside assistance, as well as insurance where available and home charging options.

On its flagship online store, volvocars.com, the company will radically simplify the process for, and reduce the number of steps involved in, signing up for an electric Volvo.

Customers will be able to choose from attractive pre-configured electric Volvos that are ready for simple and convenient ordering and quick delivery.


Further convenience and simplification comes through transparent and set pricing models. This eliminates the need for negotiations, increases transparency and builds trust.

#Sustainability #Polestar #Safety #Technology #Corporate #Design #Connectivity #Electrification #Powertrain #Driving #XC40_Recharge #C40_Recharge #Care by Volvo #2020 #2021 #Hybrid #Mild Hybrid #Zhejiang Geely Holding Group #Håkan Samuelsson #Bjorn Annwall #Thomas Ingenlath