Maybach 62S Landaulet - az álomherceg hófehér "leg"-limoval és sofőrrel érkezik

A luxus és a kényeztetés legmagasabb foka.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

A Maybach 62-ből az AMG közreműködésével átalakított tanulmánymodellt a Dubai Motor Show-n mutatták be. A németek azokat a dúsgazdag, főleg közel-keleti vásárlókat próbálják vele megnyerni, akik kizárólag sofőrrel tudják elképzelni az autózást. 2008-ban mindössze 20 darabot készítenek belőle, egyenként 800 ezer euros alapáron.

A landaulet kivitel igazi 21. századi retro telitalálat, egy rendhagyó járműöszvér, a hintó, a cabriolet, a luxusyacht és a limuzin keveréke. A sofőr (és a testőr!) mindig fedél alatt van, csak az utasok fölött nyílik meg az ég. Korábban a Mercedesnél már jónéhány tucat ilyen autót gyártottak, zömmel államférfiak, egyházfők és olyan hírességek számára, akiknek "hivatalból" időnként integetni kell az autóban állva.

Az MM Landaulet alapja a hosszú tengelytávú Maybach 62S. A hátsó keménytető helyén a fekete ponyva csukott állapotban tökéletesen csatlakozik az első tetőelemhez, szél- és vízálló. A ponyvatetőt a sofőr az utasok kívánságára gombnyomással, elektrohidraulikusan nyithatja ki vagy zárhatja be. A művelet mindössze 16 másodpercig tart.

A karosszériát - kívülről láthatatlan módon - acélcsövekkel erősítették meg. Tervezői telitalálat a speciális, antik-fehér fényezése a fehér keréktárcsákkal.

A belső tér sem mindennapi, a sofőr fülkéjét különleges fekete, míg a méltóságteljes hátsó traktust ultra-exkluzív fehér bőrrel kárpitozták. Természetes, hogy a lábtér és a plafon is a megfelelő színű borítást kapta. Ahol szükséges volt, ott fényes zongoralakk- és fekete, aranyzárványos gránit dekorbetéteket használtak. A királyi bánásmód része, hogy a hátsó fotelek csaknem fekvő helyzetbe hozhatók, mint a repülőgépeken. A szórakoztató, kommunikációs és utazást könnyítő berendezéseket a középső konzolba építették be, itt található a DVD lejátszó, a CD-tár, a külön kompresszoros hűtődoboz, valamint a pohár- és pezsgőtartó szekrény. Az elektronikusan vezérelt légrugózás és a változtatható lengéscsillapítás garantálja, hogy menet közben a pezsgő semmiképpen sem löttyen ki, a hangvezérelt kényelmi berendezések pedig "szabad kezet" adnak a férfiaknak.

A sofőrt az utasoktól elválasztó fal érdekessége az a leereszthető ablak, amely egy folyadékkristályos réteget is tartalmaz, ezzel az ablakot az utasok egy gombnyomással besötétíthetik. Az ultra-modern automata klímaberendezésnek és a mennyezetre szerelt légbefúvóknak köszönhetően a nyitott tetős utazás még szélsőséges időjárási körülmények között is élvezetes lehet.

A Landaulet-et a 62S sportváltozat továbbfejlesztett 6 literes, 612 lóerős V12-es iker-turbó benzinmotorja hajtja. 1000 Nm-es nyomatékát 2000 és 4000 fordulat/perc között képes a kerekekre küldeni és ez feltehetően elég ahhoz, hogy a 3 tonnás, 6,2 méter hosszú luxuslakosztályt megfelelő dinamikával mozgassa.