Mercedes-Benz G 500 - új szolgálati cabriot kapott a Szentatya
Kétévi fejlesztés után készült el a legújabb "pápamobil".
A Daimler-Benz AG 1930 nyarán ajándékozta meg az akkori pápát, XI. Piust az első automobillal, ekkor kapta a misztikus jármű a pápamobil nevet. Jelenleg a vatikáni "Museo delle Carrozze" gyűjteményének egyik legértékesebb darabja ez a Mercedes-Benz Nürburg 460 Pullman limousine.
A Mercedes azóta is többféle átépített, speciális kivitelű és felszereltségű limuzint, landauletet és terepjárót szállított a Vatikánnak. 1981-ben merényletet követtek el II. János Pál ellen, de az első páncélautót mégis csak 1985-ben építették a Szentatyának egy Mercedes 500 SEL-ből, ezt 1997-ben egy szintén páncélozott S 500 L váltotta.
A II. János Pál nyilvános szereplésein 2002 óta egy egy speciális üvegkupolával kiegészített ML 430-ast használt, de kedvező időjárás mellett szívesen mutatkozott a Szent Péter téren nyitott Fiat terepjárójában is.
Az SCV 1 (Stato Città Vaticano 1) rendszámú nyitott G 500-ast XVI. Benedek pápa a napokban próbálta ki először, a szokásos szerdai nyilvános audiencián 40 000 zarándokot áldott meg az autóban állva.
Az új pápamobil kétéves fejlesztőmunka eredménye, amelynek során a stuttgarti tervezők folyamatos konzultációt tartottak a Vatikánnal. A 300 lóerős terepjáró alapot feltehetőleg nem a Szent Péter tér kockakövei, hanem a nyitott kivitel egyszerűbb és főleg szebb kialakítása miatt választották. Az autó kézi munkával készült, speciális "Vaticanmystic" színre fényezték kívül-belül. Az első szélvédője lehajtható, belső korláttal, fogantyúkkal szerelték fel és megemelték a padlólemezt. A pulpitusra hátulról, vörös szőnyeggel burkolt lépcsőkön lehet fellépni.
E-mail címünk beillesztése különféle címjegyzékekbe, valamint az azokra történő spamküldés a 2001. évi CVIII. törvénybe ütközik. Kérünk
mindenkit, tartózkodjon a törvénysértéstől!