Audi Q5 - kínai sportoló, csúcsformában
Made in Germany vagy Made in China? Te melyiket választanád?
A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Április 19-e jeles nap lesz az Audi történetében. Ezen a napon jelentették be a pekingi Auto China kiállításon, hogy az új Q5-öst már nem Németországban, hanem a kínai Changchun-ban gyártják. Ez így önmagában még nem lenne nagy újság, mivel a belső piacra már más Audi modellek is készülnek Kínában, a Q5-öst viszont exportálják is. Így fordulhat majd elő, hogy Herr Schulz az új autóján már nem a minőség szinonímájaként emlegetett Made in Germany, hanem a Made in China cimkét találja.
Az új Q5-ösről az Audi azt állítja, hogy ez lesz az eddigi legsportosabb SUV. Ezt erősíti, hogy a hétsebességes, duplakuplungos S tronic váltót a kormányról lehet vezérelni és az autó légellenálási tényezője 0,33, a legjobb a kategóriájában. Az MLP karosszériaszerkezetnek köszönhetően, (ezt használják az A4 és A5-ös modellekben is) a váltót hosszában építették be, a differenciálművet a tengelykapcsoló elé, közvetlenül a motor mögé tették. Ettől a megoldástól az első tengely előrébb kerülhetett, hosszabb lett a tengelytáv, javult a stabilitás, az úttartás és a vezetési komfort. A külső megjelenését bi-xenon fényszórókkal, LED-es tompított valamint hátsó lámpákkal tették feltűnőbbé. Álladó quattro hajtással készül, az osztómű alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Szükség esetén a quattro hajtás a nyomatékot akár 65 százalékban előre, vagy 85 százalékban hátra is képes irányítani. Az első terepszög a rövid karosszéria-túlnyúlásnak köszönhetően 25, a tengelytávval összefüggő rámpaszög pedig 17,5 fok. A szabadmagasság tekintélyes, 20 cm, 50 cm-es gázlómélység megengedett. Maximális kapaszkodóképessége 31 fokos (= 60 %). Könnyű terepre 19 colos felnikkel és az autó alját védő takarólemezzel is rendelhető.
Kezdetben egy benzinmotorral és két TDI dízellel kerül piacra. A 2.0 literes benzines TFSI 211 lóerős, 350 Nm nyomatékkal, ezzel az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 222 km/óra a végsebessége. Mindeközben a fogyasztása 8,5 liter 100 kilométeren. Feltehetően ezt szánják az amerikai piacra. A kisebbik TDI 2.0 literes, 170 lóerős, 350 Nm nyomatékával 9,5 másodperc alatt van 100-on és 204 km/óra a végsebessége. Ezek az adatok igaz, elmaradnak a benzineshez képest, de a 6,7 liter/100 km gázolajfogyasztás talán ad majd némi kárpótlást.
A legerősebb motor, a 3.0 literes V6-os TDI 240 lóerős, 500 Nm nyomatékkal(!), amely már 1500-as fordulaton megjelenik. 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 225 km/h a végsebessége, 7,7 liter átlagos fogyasztással.
Európába a nyáron érkezik.
Audi Q5 galéria
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen