Putyin nem akadt el az új Volgával a GAZ-ban!

3 beszólás

Nyízsnij Novgorodban megkezdődött a Siber sorozatgyártása.

Volga Siber

A múlt héten legördült a gyártósorról a 2007-es moszkvai autókiállításon bemutatott újdonság, a Volga Siber első, már sorozatban gyártott példánya. Az eseményre azért figyelt fel a világsajtó, mert ebből az alkalomból meglátogatta a GAZ gyárat az orosz miniszterelnök, Vlagyimír Putyin is. Miután az autóval rövid próbautat tett, elégedetten állapította meg: "Ez tényleg jó lesz a mi útjainkra!" A GAZ autógyár 2007-ben 5,9 milliárd dollár értékű haszonjárművet állított elő, az új Volgától azt várják, hogy erősítse a gyár piaci szerepét a személyautó szegmensben is.

A Siber egy előző generációs Chrysler Sebring alapjaira épül. Az oroszok az amerikai modellt teljesen átépítették a szélsőséges oroszországi időjárás és a nem kevésbé mostoha útviszonyoknak megfelelően. Az autó keményebb rugózást és megerősített felfüggesztést kapott, valamint 140 mm-re növelték a szabad magasságát. A jónevű brit dizájn-cég, az UltraMotive a mostani trendnek megfelelően újratervezte a lökhárítókat, a hűtőmaszkot és a lámpatesteket. A gyártósor beállítását és a dolgozók betanítását a kanadai Magna International cég végezte. A kanadaiak továbbra is főszereplői maradnak a gyártás beindításának, az első időkben 150 szakemberük felügyeli a gyártósorok beállításait.

A Siber alapnak számító, kétliteres, 141 lóerős változatánál is szériafelszereltség a légkondi, a két első légzsák, az ABS, a csúszásgátló Traction Control System, a halogénlámpák, a motoros vezetőülés, a 6 hangszórós sztereo hangrendszer, a motorosan állítható, fűthető külső tükrök és a teljesértékű pótkerék.

A hivatalos, gyári közlemény szerint az új Volgának a 2.0 literes, Euro 4-es norma szerinti benzinesen kívül van egy 2.4 literes, 143 lóerős változata is. Azért a múltat sem törölték el teljesen: a hivatalos fotón Siber 2.7-es típusjelzés látszik...

Évente 100 000 darab gyártását tervezik, az első példányok szeptember elsején érkeznek meg ahhoz a 68 orosz kereskedőhöz, akik vállalták, hogy a vásárlókat a nyugaton szokásos színvonalon szolgálják ki és szervizük is van.