VW Golf VI - minden idők legjobb játékosa

34 beszólás

26 millió! Ennyi Golf kelt el azóta, hogy 1974-ben leváltotta a Bogarat. Novemberben már lesz 4x4-es változata is.

A video lejátszásához Flash Player szükséges!

Öt évvel az előző generáció megjelenése után, októberben kerül a kereskedőkhöz az új VI-os Golf, de a VW már most leleplezte az év "legtitkosabb" meglepetésének kikiáltott autót. Persze, mint újabban minden újdonságról, a hivatalos bejelentést megelőzően már erről is kiszivárgott szinte minden titok. Napok óta terjednek az interneten a "szigorúan titkos" fotók és apránként kiderültek a technikai részletek is. Az új modellen kijavították az előző Golf két legtöbb kritikát kiváltó hibáját: az autó "unalmas" karosszériáját és méretéhez képest magas fogyasztását.

A Golf VI külső megjelenését a Scirocco ihlette orral és a "Tiguan hátsóval" tették izgalmassá. Emellett a belső tér igényes és strapabíró kialakítása a legfeltűnőbb változás, de állítólag nincs olyan része, amelyet ne dolgoztak volna át az elődjéhez képest.

A fogyasztás csökkentésére új fejlesztésű TDI és TSI motorokat kapott a hatos. A 80 lóerős, 1.4-es benzines alapmodellen kívül minden változat rendelhető duplakuplungos DSG-váltóval is. A gyár szerint ha az új motorokat ezzel a váltóval kombinálják, az autó akár 28%-al kevesebbet fogyaszt, mint a korábbiak. Példa erre a 150 lóerős 2.0 FSI, a hatsebességes automata váltóval átlagosan 8,3 litert fogyasztott, az ezt kiváltó új, 160 lóerős 1.4 TSI a hétsebességes DSG-váltóval viszont csak 6 litert kér, vagyis a csökkenés 2,3 liter 100 kilométeren, ez valóban 28%! Ami a dízelmotorok fogyasztását illeti, a kezdetben kapható kétliteres TDI 110 és 140 lóerős változata is beéri majd 4,5 illetve 4,9 liter gázolajjal 100 kilométerenként! Az összes motorvariáns teljesíti az Euro5 normát.

Ennél a Golfnál alkalmazták először a VW Adaptive Chassis Control-rendszerét, amellyel a vezető eldöntheti, hogy normálisan, komfortosan vagy sportosan akar-e autózni, majd a kiválasztott üzemmódnak megfelelően a rendszer összehangolja a felfüggesztést, a kormányművet és a motor gyorsítási jelleggörbéjét.

Ugyancsak újdonságként került a hatodik generációs Golfba az Automatic Distance Control, a távolságtartó automatika, amellyel a ráfutásos baleseteket előzi meg egy okos elektronika.

A hatos Golf három- és ötajtós változatát hivatalosan az októberi párizsi Autószalonon mutatják be, novemberben már lesz 4x4-es változata is. 2009 elején jön az új GTI és a Golf Plus, de a jövő év végére elkészül a 265 lóerős GTI R-változat, 2010 közepére pedig a cabrio is.

A Golf VI-os ára Németországban 16 500 €-ról indul.