Chevy Volt - mégis gyártásba kerül a GM új üdvöskéje?
3 beszólásEgyszer Volt, hol nem Volt, Volt egyszer egy Volt...
A video lejátszásához Flash Player szükséges!
Az egész történetben tényleg van valami meseszerű. A General Motors több, mint 10 évvel ezelőtt már kísérletezett egy "nulla károsanyagkibocsátású", elektromos hajtású autóval, ez volt az EV1. Az autóból mindössze néhány száz készült, és 2000 közepén a tesztpéldányok visszahívásával véget is ért a projekt.
A GM második generációs villanyautóját, a Chevy Volt Concept-et a 2007-es detroiti Motor Show-n mint érdekes technikai csemegét mutatták be, azzal a felhanggal, hogy távolról sem tervezik a sorozatgyártását. A Volt Concept amúgy egy olyan, úgynevezett plug-in hibrid, amely feltölthető a háztartási konnektorból, de saját, belsőégésű motorral hajtott "fedélzeti" áramfejlesztő generátora is van. Más hibridekkel ellentétben, - és ez a legfontosabb különbség - a Volt belsőégésű motorja nem hajtja a kerekeket, csak az akkumulátorokat tölti.
Az akkumulátor-cellák konnektorból 6,5 óra alatt töltődnek fel, és az autó egy töltéssel kb. 64 kilométert tud megtenni. Az egyliteres, háromhengeres, E85 bioetanol-benzin keverékkel is üzemelő motorra akkor van szükség, ha nincs idő a konnektoros töltésre vagy ha az autó hosszabb útra indul. Útközben a kis motor állandó fordulatszámon hajtja a generátort, az pedig folyamatosan tölti az akkumulátor-cellákat. Ezzel a megoldással az autó hatósugara 580 km-re nő, azért csak ennyire, mert nagyobb tempónál az akkumulátorok jobban merülnek, mint amennyire a generátor tölteni képes. A GM számításai szerint az első 100 kilométeren a motor csupán 1,5 liter üzemanyagot fogyaszt el, de az alkohol tisztább égése miatt ezalatt csak annyi károsanyagot bocsát ki, mint amennyi fél liter benzin elégetésekor keletkezik. (Ez a remek érték annak köszönhető, hogy 64 kilométeren át áll a motor!)
2007-ben a sanghaj-i Szalonon is bemutatták a Volt-ot, addigra azonban a kis motort már saját fejlesztésű üzemanyagcellával helyettesítették... A sorozatgyártásról ott sem sok szó esett.
Az elmúlt időkben az amerikai autópiacon bekövetkezett drámai változások természetesen a GM vezetőit is jobb belátásra bírták és idén újra leporolták a Volt-projektet. Sőt nemcsak leporolták, de már elkészítették az úgynevezett gyártásközeli verzióját is, ami az utolsó fázis a tesztelések és a sorozatgyártás megkezdése előtt.
A gyár "szigorúan titkos" dizájn-stúdiójában az ABC News riportere előtt maga Michael Simcoe, a GM dizájnért felelős igazgatója lebbentette fel a leplet a féltve őrzött prototípusról, pontosabban annak is csak egy kis részletéről, hogy bizonyítsa: reális esély van arra, hogy a Volt 2010-ben piacra kerül. Már csak a nagyobb kapacitású és főleg olcsóbb A123Systems gyártmányú nanofoszfát lítium-ion akkumulátorok hiányoznak... Eddig 500 millió dollárt költöttek el a fejlesztésre.
A GM várólistáján eddig 38 ezren jelezték, hogy megvásárolnák az autót.
A Volt mesének tehát még nincs itt a vége, ne fuss el véle!
- Jaguar XF Saloon - két összkerékhajtású modell is hajszautóként debütált a 25. James Bond filmben
- Mit érdemes szem előtt tartani az autóhifi kiválasztásakor?
- Szempontok, amelyeket figyelembe kell venned téli gumiabroncs vásárlása előtt!
- Melyek a legjobb téli gumik 225/45R17 méretben?
- 2022 ©koda Fabia - lehet, hogy a Simple Clever funkciók sokasága vonzza leginkább a vásárlókat?
- Hogyan űzzük el a nyestet az autónktól?
- RANGE ROVER VELAR - még elegánsabb, még kényelmesebb, már SV Bespoke fényezéssel is!
- Két év után újra AMTS - jön Magyarország legnagyobb autós és tuning kiállítása és show-ja!
- A nyári gumiabroncsokról egyszerűen