eRUF Concept Model A - száguldás, Porsche, (szer)ELEM!

Pontosabban... AKKU! Néma dodzsemet épített egy Porsche-ból a Ruf.

eRUF Concept Model A

Alois Ruf saját, "háztáji" vízierőműve előtt

A bajor autómanufaktúra, a Ruf Automobile az elmúlt években nagyértékű sportkocsik tuningjával illetve a Porsche alapokra épített CTR modellekkel vált ismertté. Az immáron 60 éves "garázs" a napokban mutatta be az első villanymotoros német sportkocsit, a Porsche 911 elektromos változatát.

Egy régi mondás szerint, aki nagyfogyasztású autót vesz, annak biztosan saját benzinkútja van... Vagy saját villamos erőműve, mondhatnánk ez esetben, ugyanis az elektromos autó megvalósításához az a szerencsés "véletlen" is hozzájárult, hogy a cégtulajdonosnak, Alois Rufnak van egy évi 35 millió kilowattóra teljesítményű mini vízierőműve is. Így igazán kézenfekvő volt az elektromos autó alapötlete: jobb a háztáji konnektorból ingyen tankolni, mint a méregdrágán a benzinkútnál. Ruf utánaszámolt: a saját erőműve által egy év alatt termelt villanyárammal 3500-szor tudná megkerülni a Földet - vagy egyszer, 3500 autóval.

A prototípus természetesen Porsche-ból készült, a Ruf mérnökei elsőre a Cayman-ra vetettek szemet, de végül mégis úgy döntöttek, hogy legyen az első német elektromos hajtású autó donorja - egy Porsche 911. Nem mellékes szempont volt a döntésnél, hogy a Cayman motorterébe nem fért bele a villanymotor...

A Porsche motorterébe végül a legendás 345 lóerős, hathengeres fekvő boxer helyére a californiai CALMOTORS 150 kW-os háromfázisú, váltakozó áramú motorját építették be, ez a teljesítmény "átszámítva belsőégésű motorra", 204 lóerőnek felel meg. A speciális, állandó mágnesekkel épített villanymotor nyomatéka induláskor, 0 ford/percen a maximális, 650 Nm. Az 1910 kg önsúlyú autó a mindössze 91 kg súlyú motorral kevesebb, mint 7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.

A konnektorból áttöltött energiát 96 darab, egyenként 5,6 kg súlyú, Axeon gyártmányú, vasfoszfát alapú lítium-ion cella tárolja, teljesen feltöltött állapotban 51 kilowattórányit. (Ez éppen annyi, mint 5,7 liter benzin tiszta energiatartalma!) A minden talpalattnyi helyet kitöltő akkumulátorok 10 óra alatt töltődnek fel, de erre a regeneratív fékezéskor keletkező energia is rásegít. Egy töltés 250-320 km út megtételéhez elegendő, a távolság nagysága attól függ, mennyire nyomjuk a "gázt".

Alois Ruf szerint az eRUF jövőre már akár sorozatban is készülhet. Ára még nincs, de az már biztos, hogy vízierőművet nem adnak hozzá!